Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 105 dagen geleden)

NS International verbetert websitebeleving

NS International gaat definitief aan de slag met personalisatietool BlueConic van GX Software. Na een proefperiode van 6 maanden, waarin de conversie en de klanttevredenheid aanzienlijk toenamen, was de keuze snel gemaakt. NS International gebruikt sinds 2009 ook het CMS van het GX Software.

NS International wil haar online bezoekers relevante content aanbieden op basis van hun interesses (behavioral targeting). Daarom gingen zij een halfjaar aan de slag met BlueConic. Er werden een aantal cases parallel uitgezet om te kijken of de conversie en klanttevredenheid door behavioral targeting inderdaad zouden verbeteren.

Case 1: Content afstemmen op de bezoeker
In een van de cases werd bepaalde content afgestemd op persoonlijke interesses van bezoekers, zoals hun voorkeursbestemming. Op basis van die voorkeuren, deed BlueConic een passend aanbod. Deze vorm van behavioral targeting leverde ruim twee keer zoveel conversie op dan bij bezoekers waarbij de content niet werd gepersonaliseerd.

Case 2: Alert-service bij niet-beschikbare reizen
In een andere case werd getest of de klanttevredenheid toenam met een boekingsalert-service. Bezoekers kunnen zich hiervoor aanmelden als ze een reis willen boeken die op dat moment nog niet beschikbaar is. Ze krijgen dan een e-mail als de reis wel te boeken is. Deze vorm van behavioral targeting had een positief effect op de klanttevredenheid: 35% van de bezoekers die een niet-beschikbare reis wilde boeken, maakte gebruik van de alert-service. Bovendien beoordeelde 92% deze vervolgens met een 7 of hoger.

Inzet BlueConic in 2015
De cases uit de proefperiode bewezen dat BlueConic bijdraagt aan het behalen van de organisatiedoelen van NS International. Bovendien bleek dat de investering in BlueConic zich al snel zou terugverdienen. Daarom zet NS International de software nu structureel in op haar site. De lopende cases uit de proefperiode zijn verder geoptimaliseerd en er worden reeds meerdere nieuwe cases uitgezet.

Linda Molenaar, Marketeer Behoud bij NS International: ‘Behavioral targeting met BlueConic biedt oneindig veel mogelijkheden. De software meet alles, van clicks tot conversie. Deze data wordt helder en real-time weergegeven, waardoor je snel kunt beoordelen of je de juiste dingen aan het doen bent.’

Over NS International
NS International, onderdeel van NS, verkoopt treinreizen vanuit alle Nederlandse stations naar meer dan 3.000 internationale bestemmingen in 30 landen. Het bedrijf verkoopt onder meer kaartjes voor de hogesnelheidstreinen Thalys, ICE International, Eurostar en TGV. De website van NS Internationaal draait op het CMS van GX Software.

Over GX Software: GX Software bedient de markt met twee producten: het CMS XperienCentral en de online-engagementsoftware BlueConic. Beide oplossingen helpen organisaties om op alle online kanalen relevant te communiceren met individuele bezoekers. GX Software heeft circa honderd medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor staat in Nijmegen. Voor meer informatie, bezoek www.gxsoftware.com.

Contactpersoon: Nelleke Haverkate, +31 24 388 82 61, nelleke.haverkate@gxsoftware.com

Laatste van GX Software
Sportwereld omarmt fan-engagement

Visie GX Software zeer succesvol

GX Software sponsor van Business of Sports Academy
Verstreken tijd: 6 jaar en 105 dagen
GX Software contact

Logo GX Software

info.eu@gxsoftware.com
  www.gxsoftware.com
GX Software sociaal

GX Software tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks