www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (6 jaar en 22 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

PinkRoccade Local Government kiest Red Hat JBoss Enterprise Application Platform voor snellere levering van nieuwe producten en diensten

Red Hat JBoss Enterprise Application Platform versnelt de applicatieontwikkeling van Nederlandse softwareleverancier en verlaagt kosten met meer dan 30 procent

Amsterdam, 21 april 2015 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt aan dat PinkRoccade Local Government, de Nederlandse leverancier van business software en diensten aan Nederlandse gemeenten, waterschappen en provincies, Red Hat JBoss Enterprise Application Platform (EAP) succesvol heeft geïmplementeerd. Met JBoss EAP, een toonaangevend opensourceplatform voor next-generation Java EE applicaties, kan PinkRoccade sneller nieuwe softwareproducten en diensten leveren tegen lagere kosten. Bovendien helpt de oplossing lokale overheden bij het uitvoeren van hun wettelijke taken door de bedrijfsvoering te optimaliseren.

Een belangrijk product in het portfolio van PinkRoccade is de 'Makelaarsuite'. In deze centrale overheidsdatabase die in de cloud draait, zijn ruim 130 koppelingen met diverse overheidsorganisaties gerealiseerd. De makelaarsuite verschaft toegang tot data van onder andere de politie, brandweer, gemeentelijke burgeradministratie, Kamer van Koophandel en Jeugdzorg. Met behulp van JBoss EAP wordt het makkelijker om snel nieuwe koppelingen toe te voegen of om aanpassingen aan te brengen.

PinkRoccade Local Government kan nu voortdurend innoveren en inspelen op de behoeften en eisen van gemeenten, zoals ten aanzien van prestaties en security. Zo biedt JBoss EAP de gemeenten een snellere en gemakkelijkere manier om met elkaar te communiceren. De tool stelt hen in staat om gelijke tred te houden met de veranderende wet- en regelgeving en biedt burgers nieuwe mogelijkheden via softwareoplossingen, zoals iBurgerzaken, een suite van civiele self-support diensten. Met dit nieuwe product kunnen burgers gemakkelijker burgerzaken regelen vanaf huis in plaats van dat ze een bezoek moeten brengen aan het gemeentehuis.

Quotes
Ferry Dekker, product manager, Managed Services & Technics, PinkRoccade Local Government
“Door Red Hat JBoss Enterprise Application Platform op Red Hat Enterprise Linux te laten draaien, staat niets meer lokaal en kunnen we onze diensten gemakkelijk in de cloud zetten. Het zou ons jaren hebben geduurd om alles lokaal opnieuw op te bouwen en dit had de gemeenten veel geld gekost. Met JBoss EAP kunnen we het ontwikkelen van applicaties versnellen en tegelijkertijd de enterprise-class prestaties, beveiliging en schaalbaarheid behouden.”

Dick Lans, country manager Benelux, Red Hat
Met Red Hat JBoss Enterprise Application Platform kunnen ontwikkelaars concurrerend blijven door gelijke tred te houden met de snelle line-of-business requests voor nieuwe en geüpdatete applicaties. Bovendien profiteert PinkRoccade Local Government, die bijna de helft van alle 403 Nederlandse gemeenten, waterschappen en provincies helpt, van een platform van wereldklasse dat zowel flexibiliteit, betrouwbaarheid, veiligheid en stabiliteit biedt zonder enorme kosten.”

Extra informatie Volg Red Hat

Via de Red Hat newsroom
Lees de Red Hat blog
Volg Red Hat op Twitter
Volg Red Hat op Facebook
Bekijk Red Hat video’s op YouTube
Volg Red Hat op Google+
Meer informatie over Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
L&DJ PR
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar.
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux
Verstreken tijd: 6 jaar en 22 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor