www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 105 dagen geleden)
PR: Marcommit

Specialized Brains ICT test software Credit Tools

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel

Credit Tools is voor het testen van haar software een samenwerking aangegaan met Specialized Brains ICT. Dit is een softwaretestbedrijf dat gecertificeerde testers in dienst heeft met een autisme stoornis.

Specialized Brains ICT is een leerwerkbedrijf op het gebied van softwaretesten voor mensen met autisme. Naast moeite met sociale interactie en met communiceren hebben zij ook bijzondere talenten. Mensen met autisme kunnen op beperkte gebieden vaak heel goed, soms buitengewoon functioneren. Dit geldt vooral bij taken waarbij concentratie en precisie vereist is of bij taken met veel repeterende handelingen. De test engineers hebben deze talenten en zijn daarom bij uitstek geschikt voor testactiviteiten.

De mensen met autisme die bij Specialized Brains ICT werken, hebben allemaal een grotere afstand tot de arbeidsmarkt. Een belangrijke doelstelling is dan ook om hen na een of twee jaar te laten doorstromen naar een reguliere werkomgeving. Om deze doelstelling te halen, wordt naast het trainen en werken, veel aandacht besteed aan het verbeteren van de arbeidsvaardigheden. Samenwerking met organisaties als Credit Tools draagt voor een groot deel bij aan het behalen van die doelstellingen.

“Wij ondersteunen deze werkwijze van harte. De samenwerking past dan ook uitstekend bij onze organisatie: we hebben Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel staan, net als de kwaliteit van onze software. Specialized Brains beschikt over grote kennis en heeft bewezen ervaring in het testen van software. Het is dus een win-win situatie voor ons beiden”, zegt Pim van der Hagen, Algemeen Directeur van Credit Tools.

John Bijron, directeur Specialized Brains ICT sluit zich hier volledig bij aan: “Juist door het autisme van onze testers kunnen zij sneller en nauwkeuriger testen dan de gemiddelde gecertificeerde tester. Zo zien we snel wat de kwaliteit van de software is. Wij verdiepen ons in de materie van het creditmanagement, schrijven testscripts en voeren deze uit in samenwerking met Credit Tools. Onze medewerkers doen zo ruime ervaring op in kennis en communicatie en vergroten daarmee hun kansen op de reguliere arbeidsmarkt.”

Over Specialized Brains ICT
Specialized Brains ICT is een jong bedrijf dat is ontstaan uit de wil om talenten met een autisme stoornis te helpen door te stromen naar een reguliere arbeidsomgeving. Vaak is het voor deze mensen erg moeilijk om in een reguliere werkomgeving goed te functioneren. Meestal krijgen zij niet eens de kans om werkervaring op te doen terwijl hun talenten, met ondersteuning, heel goed benut kunnen worden. Specialized Brains wil deze mensen helpen om  vanuit een beschermde omgeving hun talenten volledig tot uiting te laten komen. Terwijl zij bezig zijn met waar ze goed in zijn - het testen van software - worden zij getraind en gecoacht op de gebieden waar ze minder goed in zijn, namelijk communicatieve vaardigheden. Uiteindelijk is het de bedoeling dat zij na 1 of 2 jaar door kunnen stromen naar een reguliere arbeidsomgeving.
Laatste van Visma | Onguard
Visma | Onguard verwelkomt Jasper Witte als Business Development Executive

Twee op de vijf finance professionals mist verbinding met organisatie

Eén op de zeven organisaties pas over vijf jaar datagedreven
Verstreken tijd: 6 jaar en 105 dagen

Logo Marcommit
Visma | Onguar.. contact

Logo Visma | Onguard

+31 (0) 88 – 256 66 66
  contact@onguard.com
  www.onguard.com/nl
Visma | Onguar.. sociaal

Visma | Onguar.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks