Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 161 dagen geleden)

Snelle montage voor een betrouwbare verdeling

Rittal Power Distribution Units (PDU’s)

Rittal ontwikkelde vier compacte PDU-systemen (Power Distribution Units) voor een professionele stroomverdeling in IT-racks. De compacte stroomverdelingssystemen van geëloxeerd spuitgietaluminium profiel zijn bijzonder eenvoudig te monteren: bij het Rittal IT-rack TS IT worden zij zonder gereedschap met behulp van snap-in-technologie gemonteerd. In vergelijking met andere in de markt verkrijgbare PDU’s die in de IT-racks worden vastgeschroefd, kan dit systeem ongeveer 50 procent tijd besparen.

In de Zero-U-Space – de ruimte aan de zijkant van het 19 inch-niveau en de zijwand van een 800 mm breed IT-rack – kunnen maximaal vier PDU’s worden gemonteerd. Hierdoor gaan er geen hoogte-eenheden voor servers verloren.

De PDU basic is een degelijke en compacte basisstroomverdeling voor de IT-omgeving. De PDU werkt direct na het aansluiten. De uitvoering PDU metered heeft een interne webinterface en een Ethernet-aansluiting. Hierdoor kunnen de vermogensgegevens van een volledig IT-rack voordelig worden gecontroleerd. De PDU switched biedt naast de functies van de PDU metered ook de mogelijkheid om afzonderlijke uitgangen via de webinterface in en uit te schakelen. De uitvoering PDU managed heeft dezelfde functies als de PDU switched. Deze uitvoering is speciaal ontwikkeld voor high-end IT-racks en biedt een stroomverdeling met energiemeet- en bewakingsfuncties voor elke afzonderlijke uitgang.

Laag eigen stroomverbruik

De PDU’s zijn voorzien van de in het datacenter gebruikelijke CEE-steker met een drie meter lange aansluitkabel en C13- en C19-outlets . Voor de Engelse markt is bovendien een landspecifieke uitvoering verkrijgbaar. De PDU’s zijn als eenfase- of driefasenuitvoeringen verkrijgbaar en al naar het type worden fasestromen van 16 A en 32 A ondersteund. Dit maakt het mogelijk om elektrische vermogens van meer dan 22 kW over een rack-PDU te verdelen. Met de intelligente, managebare PDU-uitvoeringen is het, afhankelijk van het type energiemanagement, mogelijk om het energiemanagement per fase (voeding) of tot op serverniveau (energiemeting per outlet ) te regelen. Door ingebouwde bistabiele relais (bij de schakelbare uitvoeringen) en een energiezuinig OLED-display met stroombesparingsfunctie hebben de PDU’s een laag eigen verbruik.

Automatische integratie in DCIM-software

Het volledige PDU-programma kan probleemloos in Data Centre Infrastructure Management (DCIM)-software worden opgenomen. Bij de Rittal RiZone-software gebeurt dit automatisch met de Autoscan-functie. Hierdoor wordt het energieverbruik zowel efficiënt als veilig bewaakt en vastgelegd. Via een webinterface kunnen de intelligente stroomverdelingsstroken eenvoudig worden geconfigureerd en beheerd. Alle meetgegevens zoals spanning, fase- en nulleiderstromen, werkzaam vermogen, schijnbaar vermogen en energie en powerfactor worden weergegeven op een internetpagina. Op die pagina kunnen ook de alarmgrenswaarden worden ingesteld, zodat de beheerder in geval van nood snel kan reageren. Naast de passieve uitvoering PDU basic zijn de intelligente uitvoeringen PDU metered, PDU switched en PDU managed beschikbaar en geschikt voor internationaal gebruik.

Met een eigen CAN-bus-functie en optioneel tot vier aansluitbare sensoren van het monitoring-platform Computer Multi Control (CMC) III kunnen bovendien temperatuur, vochtgehalte en toegang tot het rack worden bewaakt. Het doordachte usermanagement beschermt de stroomverdeling tegen toegang door onbevoegden.

Met de vier nieuwe systemen breidt Rittal zijn huidige productassortiment modulair opgebouwde PSM-rails (Power System Module) uit met niet-modulaire PDU-varianten.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

De vier compacte PDU-systemen (Power Distribution Units) zijn behalve in de passieve uitvoering “PDU basic” ook in de intelligente uitvoeringen “PDU metered”, “PDU switched” en “PDU managed” beschikbaar. Net als de PDU metered op de foto is elke uitvoering verkrijgbaar in de uitvoeringen 1-fase en 3-fase, met 16 en 32 ampère fasestroom en met een verschillend aantal steekplaatsen.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Secureworks erkend als Leader door IDC MarketScape

Pre-orders Xbox Series X en Series S vanaf dinsdag 22 september

SHIFT Invest haalt 70 miljoen euro op voor het grootste Nederlandse impact VC fonds
Van Gelder wint Shopping Award in de categorie B2B

IaaS provider Worldstream investeert meer dan 500.000 euro in nieuwe webshop

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland

Roche Diabetes Care benoemt nieuwe General Manager, Head of Marketing en Head of Sales voor Nederland en België

Meepraten over de toekomst? Doe mee aan ‘AnyLinQ Draait Door’ op 1 oktober!

De slimme oplossing tegen zwakke WiFi: devolo WiFi Repeater+ ac

Criteo benoemt Tijmen Willems tot Country Manager Benelux

Workday biedt werkgevers middelen voor een gelijkwaardigere en inclusievere werkvloer met nieuwe VIBETMoplossingen

Conscia neemt cloud dienstverlener Damecon over

Nieuwe Razer Quartz- en Mercury-producten combineren prestaties met stijl

Zscaler vindt spyware in TikTok Pro-app

Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging in 2020 bijna verdubbeld

CSR Advies: Aanscherping en uitbreiding van maatregelen noodzakelijk voor een cyberweerbare samenleving

Arnhems IT-bedrijf viert 20-jarig jubileum corona-proof

Menselijke augmentatie toegejuicht, maar angst voor ‘body hacking’ is groot

Scholen in Ede stappen over op perfecte internetring van dark fiber

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group
Logo Diamanti
Logo Veracode