www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: Yellow Communications

Workday lanceert eerste apps uit de Insight Applications-serie

Professional services-suite biedt tools voor gemotiveerde teams, succesvolle projecten en meer omzet

Pleasanton en Londen, 10 april 2015 - Workday, Inc. (NYSE: WDAY), leverancier van enterprise cloud applicaties voor wereldwijde human resources en finance, lanceert vandaag Workday Talent Insight en Workday Professional Services Automation (PSA), twee nieuwe applicaties die helpen om het menselijk kapitaal in organisaties optimaal in te zetten en te behouden.

Workday Talent Insight is de eerste applicatie uit de Workday Insight Applications-serie: een compleet programma aan producten die op basis van datawetenschap en de principes van machine learning methodes organisaties helpen doordachte beslissingen in personeels- en financieel management te nemen. Dankzij Workday Talent Insight staan bestuurders en managers sterker bij vraagstukken op het gebied van talent: ze kunnen beter het risico inschatten van het mogelijke vertrek van een topmedewerker en vroegtijdig problemen onderkennen van wervingscampagnes die invloed hebben op de bedrijfsprestaties.

Workday PSA combineert de functionaliteiten van Workday Financial Management en Workday Human Capital Management (HCM). Daarmee brengt Workday PSA de automatisering van de professionele dienstverlening voor organisaties die klantprojecten beheren en factureren op een hoger niveau. Organisaties kunnen hun projectprestaties verbeteren omdat Workday PSA als centraal systeem mensen, omzet, kosten en winst inzichtelijk en op detailniveau analyseerbaar maakt.

Slimmere technologie voor doordachter personeelsmanagement
Workday heeft in het najaar van 2014 haar visie gepresenteerd op slimmere technologie en specifieke applicaties die inzicht bieden, betere voorspellingen mogelijk maken en aanbevelingen kunnen doen om ingewikkelde zakelijke uitdagingen beter aan te gaan. Centraal in die visie staat Workday Insight Applications, de productserie die Workday ontwikkelt in nauwe samenwerking met een heel brede klantengroep, waarin onder meer 3M, Broward College, Dell, en Ryan zitten.

Toelichting bij het nieuws
“Bij de meest succesvolle bedrijven draait het om de mensen. Zij zijn het meest waardevolle kapitaal van een organisatie en zorgen voor de voorsprong op de concurrentie. Daarom richt Workday zich volledig op de ontwikkeling van slimmere systemen waarmee onze klanten de beste talenten kunnen werven, inzetten en behouden”, zegt Leighanne Levensaler, senior vice president products van Workday. “Met Workday Talent Insight en Workday Professional Services Automation bieden we precies dat. Klanten hoeven niet meer op hun gevoel of op hun spreadsheets te vertrouwen. Ze krijgen daadwerkelijk inzicht in hoe ze hun personeelsmanagement en de ondersteuning van klantteams kunnen verbeteren om zo hun organisatie verder vooruit te helpen.”

Workday Talent Insights
De eerste Workday Insight Application - Workday Talent Insights – is een aanvulling en uitbreiding op Workday HCM en biedt klanten onder meer:
  • een interactief dashboard om een gefundeerde inschatting te maken van het gevaar op personeelsverlies in de hele organisatie;
  • op maat in te richten scorecards voor alle cijfermatige kpi’s en business gegevens om ontwikkelingen in de organisatie bij te houden, te delen en om direct actie te kunnen ondernemen;
  • een intelligent systeem dat steeds bijleert van actuele data en acties, dankzij SYMAN, de intelligente informatiemotor van Workday die automatisch vergelijkbare definities uit verschillende bronnen in kaart brengt, classificeert en normeert.
Workday Professional Services Automation
Workday Professional Services Automation (PSA) brengt in één systeem people-, project- en resourcemanagement bij elkaar, houdt tijdsinvestering en kosten bij en biedt rapportage- en analysetools. Daarmee kunnen professional serviceorganisaties onder meer:
  • hun peoplemanagement optimaliseren zodat de volledige organisatie kan samenwerken bij het werven, opleiden, trainen en behouden van talent;
  • nauwkeuriger prognoses maken van de inzet van middelen en beter projecten plannen;
  • alle financiële aspecten van de organisatie beter stroomlijnen;
  • projecten flexibel en direct uitvoeren, bijsturen en gebruikmaken van actuele gegevens.

Verkrijgbaarheid
Workday Talent Insight en Workday Professional Services Automation zijn beschikbaar als onderdeel van de productlancering Workday 24.

Voor het volledige, Engelstalige persbericht zie hier.

Over Workday
Workday is toonaangevend leverancier van Enterprise Cloud Applicaties voor human resources en finance. Workday is opgericht in 2005 en levert applicaties op het gebied van human capital management, financial management en analytics die zijn ontworpen voor de grootste ondernemingen wereldwijd. Honderden ondernemingen, variërend van middelgrote bedrijven tot Fortune 500 companies, hebben inmiddels voor Workday gekozen. Meer informatie op www.workday.com en www.workday.com/nl.

© 2015. Workday, Inc. Alle rechten voorbehouden. Workday en het Workday logo zijn geregistreerde handelsmerken van Workday, Inc. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.

Voor meer persinformatie:
Workday, Lisa Stassoulli, telefoon +44 (0)7568 377476, e-mail Lisa.Stassoulli@Workday.com of
Yellow Communications, Majoy Juriaans, telefoon +31 (0)23 555 34 24, e-mail workday@yellow-communications.com.

Laatste van Workday
Henry Barenholz is de nieuwe Country Manager bij Workday in Nederland

Workday Learning debuteert als Strategic Challenger in de Fosway 9-Grid™ for Learning Systems 2020

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Logo Yellow Communications
Workday contact

Logo Workday

media@workday.com
  www.workday.com/nl-nl
Workday sociaal

Workday tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel