www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 11 dagen geleden)

Anna Lyceum en Ordina starten samenwerking

Het Anna Lyceum en Ordina hebben vandaag een overeenkomst getekend om bij havo- en vwo-leerlingen de belangstelling voor bètavakken te vergroten. Dit gebeurt in samenwerking met Jet-Net, het Jongeren en technologie Netwerk Nederland. Ordina laat de leerlingen kennismaken met recente ontwikkelingen in de ICT, zoals robotica en virtual reality.

Circa twintig leerlingen van de middelbare school uit Nieuwegein woonden de ondertekening bij. Daarna kregen de leerlingen een demonstratie van de nieuwste toepassingen van Ordina met onder andere de Oculus Rift en de Google Glass. In het middagdeel maakten de leerlingen van de Bèta-talentgroep een start met hun project om in de komende weken webapplicaties over de Tour de France te bouwen. Zij krijgen hierbij begeleiding van ontwikkelaars van Ordina. De leerlingen ontwerpen, bouwen en testen zelf in groepjes hun applicaties. Op 11 juni aanstaande wordt bepaald wie de beste applicatie heeft gemaakt.

Wilma van Noort, rector van het Anna Lyceum is verheugd met het initiatief: "Het Anna van Rijn College behoort tot de voorlopers op het gebied van maatwerk bieden aan leerlingen en gebruikt daar een rijk ICT-aanbod bij. Leerlingen komen steeds vaker in contact met allerlei ICT-toepassingen, zowel op school als daarbuiten. Het is goed dat onze leerlingen door deze samenwerking kunnen ervaren hoe belangrijk ICT in de hedendaagse wereld is en waar ICT allemaal voor wordt ingezet."

Stépan Breedveld, CEO van Ordina: "ICT gaat een steeds grotere rol spelen in onze wereld en daarvoor heb je mensen nodig die toepassingen kunnen bedenken die aansluiten op de beleving van de gebruiker. In de toekomst zal de vraag naar ICT'ers alleen maar toenemen en daarom is het heel belangrijk dat jonge mensen al vroeg in aanraking komen met ICT. Via dit samenwerkingsverband kunnen we de belangstelling voor bètavakken en ICT in het bijzonder vergroten en brengen we technologie tot leven."

Het Anna Lyceum en Ordina hebben de samenwerking gestart vanwege hun deelname aan Jet-Net. Dit is een landelijke samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheid. De afgelopen dertien jaar heeft Jet-Net een hecht netwerk opgezet dat heeft geresulteerd in een samenwerkingsverband met 90 bedrijven, 170 havo/vwo-scholen en 42 partners verspreid over heel Nederland. De aanpak om bedrijven en scholen samen activiteiten te laten organiseren, levert positieve resultaten op. In 2014 zijn circa 60.000 leerlingen bereikt door activiteiten van Jet-Net.

Fotobijschrift: De leerlingen van het Anna Lyceum, samen met Wilma van Noort (rector Anna Lyceum), Stépan Breedveld, (CEO Ordina) en  Daphne van Deursen (projectleider Jet-Net) bij de ondertekening van het samenwerkingscontract.
Laatste van Ordina
Resultaten derde kwartaal 2019 Ordina N.V.

Ordina Massive Open Online Course DevOps groot succes

Resultaten eerste kwartaal 2016 Ordina N.V.; Verbeterd resultaat
Verstreken tijd: 6 jaar en 11 dagen
Ordina contact

Logo Ordina

+31(0)30 663 7000
  info@ordina.nl
  www.ordina.nl
Ordina sociaal

Ordina tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters