www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 157 dagen geleden)
PR: LEWIS

Widespace breidt premium mobile advertising netwerk uit met Telegraaf, Voetbal International en Radio 538

Widespace bereikt inmiddels meer dan 100 miljoen unieke mobiele gebruikers in 11 landen

Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, is een samenwerkingsverband aangegaan met de Telegraaf, Voetbal International en Radio 538. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders vanaf nu impactvolle advertenties inzetten op de mobiele platformen van de genoemde media die gezamenlijk een groot bereik kennen. Met de uitbreidingen in Nederland en de tien andere markten waarin Widespace actief is, bereikt het premium mobile advertising netwerk inmiddels meer dan 50 procent van alle smartphone-gebruikers in 11 Europese landen. In Nederland zijn de advertenties van Widespace op 9 miljoen unieke smartphones te zien.

Met een nog steeds groeiende populatie van smartphone-gebruikers, stijging van het mobiele dataverkeer* en nieuwe ‘second screen’-toepassingen vormt mobile advertising een steeds crucialer onderdeel van de marketing mix. Met haar premium mobile advertising netwerk stelt Widespace adverteerders in staat om hier optimaal gebruik van te maken en een groot bereik te creëren via de mobiele websites en applicaties van de meest vooraanstaande media uitgevers. Widespace werkt in Europa inmiddels samen met meer dan 500 mediapartners en levert dagelijks meer dan 100 miljoen impressies.

Een belangrijk aspect van mobile advertising is personalisatie. Een gegeven waar Widespace met data-gedreven advertenties op inspeelt, door het mogelijk te maken om uitingen aan te bieden op basis van onder meer de locatie van de smartphone-gebruiker, tijd, dag, weertype of besturingssysteem. Door de samenwerking met De Telegraaf, Voetbal International en Radio 538 zijn alle rich media formats van Widespace nu ook beschikbaar op deze mobiele platformen.

“Onze mobiele platformen groeien sterk en hebben inmiddels een zeer groot bereik. Door de samenwerking met Widespace kunnen we adverteerders met impactvolle advertentieformats nog beter bedienen”, zegt Marcel Udo, Director Automated Trading bij Telegraaf Media Groep.

“Voetbal International is al geruime tijd groter op mobiel dan op web, tegelijkertijd is de exploitatie van mobiele platforms een grote commerciële uitdaging. Dit terwijl, mits op een juiste manier gefaciliteerd, een mobiel contactmoment juist een heel waardevol contactmoment kan zijn. We geloven in premium advertentieformats op de premium VI-omgeving, doelgroep voor premium adverteerders. Dat is waar Widespace ons in faciliteert”, zegt Michel de Nooijer, Business Development Manager bij Voetbal International.

Voor Radio 538 is het essentieel om in een kwalitatieve omgeving ‘state of the art’ premium advertising-oplossingen te bieden. “Wij bereiken iedere maand gemiddeld 1,5 miljoen unieke fans via onze digitale touchpoints, waarbij mobiel een steeds groter aandeel inneemt. We hebben er alle vertrouwen in dat Widespace ons hierbij zal helpen”, zegt Thomas Thiadens, Manager Distributie en Monetization bij Radio 538.

“Het is super dat we deze mooie partners aan ons netwerk kunnen toevoegen. Het gegeven dat deze vooraanstaande media hun vertrouwen in Widespace uitspreken onderstreept de kwaliteit en het premium bereik van ons netwerk”, zegt Lisa Mahfud, Head of Partnerships Benelux bij Widespace. “Door samen te werken met premium partijen en advertenties heel nadrukkelijk op de juiste doelgroepen te targetten is het gerichte bereik en rendement van onze advertenties erg hoog. Onze sterke aanwezigheid in Europa stelt adverteerders bovendien in staat om internationale mobiele campagnes met een groot bereik op te zetten.”

*Ericsson Mobility report, november 2014

Widespace, the key to better brand engagement
Widespace is toonaangevend op het gebied van mobile brand advertising in Europa en creëert sterke banden tussen merken en hun publiek. Wij doen dit door het combineren van aantrekkelijke advertentie formaten op premium posities door middel van ons unieke merk-algoritme. Widespace verhoogt merkbekendheid en aankoopintentie en bereikt meer dan 100 miljoen smartphone-gebruikers op hun favoriete sites en apps – wat voor zowel merken als uitgevers leidt tot goede resultaten. Widespace werd in 2007 opgericht in Zweden en is momenteel in negen verschillende Europese landen actief.

Kijk voor meer informatie op http://www.widespace.com/

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met het team van LEWIS PR:
Tel: +31 (0)40 – 235 4600
Email: widespaceNL@lewispr.com

LEWIS – Global Public Relations
Meerenakkerplein 16
5652 BJ Eindhoven

Web: http://www.lewispr.nl
Agency blog: http://blog.lewispr.nl
Laatste van Widespace
Widespace lanceert eerste 360-graden advertentieformaat voor mobiele omgevingen

Viewability zorgt voor toename kijktijd mobile advertising van 170 procent

TUI vergroot merkbekendheid met mobile videoadvertenties van Widespace
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 6 jaar en 157 dagen
Widespace contact

Logo Widespace

info@widespace.com
  www.widespace.com
Widespace sociaal

Widespace tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4