Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 132 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Datacenter fabrikant Minkels wordt Hoofdpartner van Dutch Datacenter Association

Veghel, 27 maart 2015 - Minkels, wereldwijd leverancier van modulaire en geïntegreerde datacenter oplossingen, onderdeel van het beursgenoteerde Legrand (Euronext Paris: LR), is Hoofdpartner geworden van de Dutch Datacenter Association (DDA) - de recent opgerichte brancheorganisatie van datacenters in Nederland. De DDA werkt actief samen met marktpartijen, overheid en andere belangenorganisaties. Als Hoofdpartner van DDA wil Minkels  een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de Nederlandse datacenter markt en het overdragen van (internationale) datacenter kennis.

Minkels is een van oorsprong Nederlandse fabrikant die wereldwijd geïntegreerde datacenter infrastructuur oplossingen levert, zowel ten behoeve van commerciële datacenters als corporate server ruimtes. Het bedrijf heeft over de jaren heen een breed portfolio aan innovaties op de markt gebracht, met  oplossingen zoals (Free Standing) Cold Corridor® aisle containment, airflow optimalisatie, intelligente Power Distribution Units (PDU’s), row-based koeling en busbar stroomverdeling systemen. Modulariteit en energie-efficiëntie zijn belangrijke kenmerken binnen het datacenter portfolio dat Minkels in-house heeft ontwikkeld.

“In samenwerking met leden en partners van de DDA kunnen we onze kennisbijdrage aan de markt naar een nog hoger niveau tillen,” aldus Christiaan van Terheijden, CEO van Minkels.

“Als kennisgedreven organisatie hecht Minkels veel waarde aan het delen van marktkennis en productkennis met betrokken partijen in de Nederlandse datacenter markt,” zegt Christiaan van Terheijden, CEO van Minkels. “Het levert een bijdrage aan de verdere professionalisering van deze branche in Nederland, van marktvraag naar de meest geschikte datacenter oplossingen - wat een solide fundament biedt voor de digitale infrastructuur in Nederland en de toekomstige economische groei. Voor Minkels is het daarom een logische stap om Hoofdpartner te worden van de DDA. In samenwerking met leden en partners van de DDA kunnen we onze kennisbijdrage aan de markt naar een nog hoger niveau tillen.”

Nederlandse en Europese normeringen

Minkels maakt onderdeel uit van verschillende datacenter normeringcommissies, op zowel Nederlands als internationaal niveau. Zo is Minkels kennisinhoudelijk betrokken bij de Nederlandse NEN NPR 5313 standaard, de Europese NEN-EN 50600 normering en bijvoorbeeld ook de ESC48D - een wereldwijde standaard voor racks en aisle containment. Als Hoofdpartner van de DDA verwacht Minkels dergelijke kennis gemakkelijker te kunnen delen, en behoeften vanuit de praktijk nog beter en sneller in kaart te kunnen brengen.

“Een groot deel van de DDA leden behoort tot de klantenkring van Minkels,” zegt Van Terheijden. “Wij willen een significante kennisbijdrage leveren aan het volledige datacenter ecosysteem in Nederland. Het prominente partnership dat we met de DDA aangaan zal daarin een belangrijke functie vervullen, ook om nog sneller dan nu te kunnen inspelen op ontwikkelingen en behoeften vanuit de markt.”

Over Minkels

Minkels (www.minkels.com) is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige totaaloplossingen voor datacenter infrastructuur. Onze producten vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacenter technologieën, modulaire oplossingen die beantwoorden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften.

Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (Euronext Paris: LR) met een wereldwijde afzet binnen de markten voor laagspanningsinstallaties, datanetwerken en datacenters. Legrand is aanwezig in meer dan 180 landen en behaalde in 2013 een omzet van 4,5 miljard euro.

Met een solide groei en een lange traditie in de ontwikkeling en productie van datacenter en serverruimte oplossingen, weet Minkels klanten duurzaam aan zich te binden. Van commerciële datacenters en MKB bedrijven tot Corporate ondernemingen en overheidsorganisaties.

Over Dutch Datacenter Association

Dutch Datacenter Association (DDA) (www.dutchdatacenters.nl)  is de brancheorganisatie van datacenters in Nederland. DDA verbindt de marktleidende datacenters in Nederland met een missie: het versterken van de economische groei en het profileren van de datacenter sector naar de overheid, media en samenleving.

DDA verwoord standpunten van de industrie met betrekking tot regelgeving en beleidskwesties. Het toont leiderschap door leden te faciliteren en te stimuleren tot operationele verbetering in de vorm van ‘best practices’. DDA bevordert onderwijs en levert een bijdrage aan technische normen waarmee de datacenter industrie zich in Nederland en daarbuiten verder kan onderscheiden.

De Dutch Datacenter Association werkt actief samen met marktpartijen, overheid en andere belangenorganisaties.

Media contact:

Minkels B.V.
Vincent Liebe, Marketing Manager
vliebe@minkels.com
+31 (0)413-311187

KINXX PR
Koen Stegeman
koen@kinxx.nl
+31 (0)6-30491407
Laatste van Minkels
Minkels en datacenteroperators ontwikkelen samen gloednieuw kastenplatform 'Nexpand'

Minkels lanceert whitepaper 10 over het gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen

MainOne en Minkels kondigen uitbreiding van West Afrika’s grootste Tier III+ datacenter (MDXi) aan
Verstreken tijd: 6 jaar en 132 dagen

Logo KINXX PR
Minkels contact

Logo Minkels

info@minkels.com
  www.minkels.com
Minkels sociaal

Minkels tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl