www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

Nieuwe Federation Business Data Lake-oplossing plaveit de weg voor Big Data

Nieuwegein, 26 maart 2015 - EMC introduceert zijn nieuwe Federation Business Data Lake-oplossing. Deze volledig geïntegreerde oplossing bevat storage en big data analytics-technologie van EMC Information Infrastructure, Pivotal en VMware, waarmee klanten de nieuwe wereld van big data kunnen verkennen om waardevolle, nieuwe inzichten te genereren en zich daarmee te onderscheiden van de concurrentie.

Snelheid, self-service en schaalbaarheid
Het Federation Business Data Lake is in slechts zeven dagen up-and-running en vereenvoudigt de complexiteit van het bouwen van een Data Lake. Het is ontworpen voor snelheid, self-service en schaalbaarheid. Ondernemingen kunnen hierdoor snel starten met het nemen van beter onderbouwde zakelijke beslissingen op basis van big data analytics. Het Federation Business Data Lake komt bovenop de eerder aangekondigde Enterprise Hybrid Cloud-oplossing als een geconvergeerde oplossing van de EMC Federatie, waardoor bedrijven kunnen profiteren van de inzet van zowel hybride clouds als Data Lakes.

Coen Bos, country manager EMC Nederland: “Het enorme potentieel van big data wordt vooral gevoed door de snelle groei van data uit zowel traditionele als moderne applicaties, sensoren en intelligente apparaten in combinatie met enorme hoeveelheden data afkomstig van sociale media. Dankzij de groei van relatief goedkope storage en eindeloze rekenkracht, in combinatie met nieuwe technologie voor realtime analyses, is het nu mogelijk die data goed te verzamelen en te analyseren. Deze storage- en analytics-technologie, samen met de enorme datasets omvatten het Business Data Lake.”

Store, Analyze, Surface & Act
Een Business Data Lake omvat in de regel de volgende drie basisfuncties:
  • Store: Het slaat gestructureerde en ongestructureerde data op voor alle soorten analyses uit een groot aantal bronnen. Brengt capaciteit en prestaties samen wanneer bepaalde analyses nodig zijn.
  • Analyze: Biedt modern databeheer en analyse-tools voor alle soorten analyses, inclusief Hadoop, In-Memory No-SQL en Scale-out MPP.
  • Surface & Act: Biedt data in real time aan gebruikers en applicaties voor het nemen van belangrijke beslissingen en doorvoeren van veranderingen.
Tot nu toe was het bouwen van een effectief Data Lake ingewikkeld en complex. IT-organisaties die een Data Lake wilden gebruiken, moesten op zoek naar het juiste analytics-platform en de juiste, bijpassende storage voor elke analyse die ze willen uitvoerden. Zodra die omgeving uiteindelijk was opgezet, moest de data daarin geladen worden en alle toegangsrechten en governance op deze datasets worden toegekend. Het opzetten van de omgeving en de datasets kostte tot nu veel tijd en is erg complex.

De Federation Business Data Lake Solution
Het Federation Business Data Lake is een vooraf ge-engineerde oplossing die snel kan worden opgebouwd en ingezet. De analytics-laag is compleet gevirtualiseerd met VMware, draait op Vblocks en heeft voorgeprogrammeerde analyses en geautomatiseerde configuraties. EMC Isilon wordt gebruikt als Data Lake Storage Foundation en zorgt voor de ideale balans tussen capaciteit en prestaties.

“Vrijwel elk traditioneel businessmodel heeft of krijgt te maken met disruptie. Alleen die bedrijven die de snelle groei aan data weten uit te buiten en om weten te zetten in waarde, zullen daar competitief voordeel uit kunnen halen”, vervolgt Coen Bos. “Maar dat vraagt om creativiteit, want het is voor velen een nieuwe aanpak. De nieuwe Federation Business Data Lake-oplossing maakt het eenvoudig allerlei soorten data bij elkaar te zetten en op basis daarvan voorspellende modellen te maken, waardoor weer nieuwe applicaties, producten en businessmodellen kunnen worden ontwikkeld.”

EMC Data Lake Services
Onder de titel ‘EMC Data Lake Services’ biedt EMC een aantal diensten en educatie met betrekking tot het Federation Business Data Lake. Het aanbod omvat:
  • EMC Technology Onboarding Service: Voor klanten die klaar zijn voor de inzet van een Data Lake biedt de EMC Technology Onboarding Service volledige consulting-diensten voor de installatie en inzet van het Federation Business Data Lake, het optimaliseren van de analyse-omgeving en het configureren en op maat maken van data-eisen.
  • EMC Proof of Value Service: Voor klanten die weten wat ze willen bereiken, maar hulp nodig hebben bij het implementeren van de laatste big data analystics- en applicatie-ontwikkel-tools en -technieken. De EMC Proof of Value Service laat direct de ROI zien van een duidelijke case die gebruikmaakt van echte klantgegevens.
  • EMC Big Data Vision Workshop: Voor klanten die niet precies weten hoe ze big data in hun business-strategie moeten inbouwen. De EMC Big Data Vision Workshop analyseert de strategie en de doelen van een organisatie en selecteert vervolgens een case waarmee het big data-project gestart gaat worden.
  • Educatie: Bovenop de hierboven genoemde diensten biedt EMC training en certificering voor basale en geavanceerde kennis en kunde op het gebied van big data en data science.
Het Federation Business Data Lake is vanaf april 2105 beschikbaar.

Over EMC
EMC Corporation is wereldwijd leider in het ondersteunen van bedrijven en service providers bij de transformatie van hun IT-activiteiten en de levering van ‘IT as a service’. Cloud computing is daarbij van fundamenteel belang. Door inzet van innovatieve producten en diensten versnelt EMC de transitie naar de cloud en helpt IT-afdelingen met het opslaan, beheren, beveiligen en analyseren van hun meest waardevolle bezit - informatie - op een flexibele, betrouwbare en kostefficiënte manier. Meer informatie over EMC op netherlands.emc.com.

EMC

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.marcommit.nl