www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

VMware introduceert nieuwe functies voor applicaties en desktopvirtualisatie in Horizon 6

Verbeterde applicatie-publishing en grafische prestaties; voordelen van netwerkvirtualisatie met VMWare NSX

Utrecht, 13 maart 2015 - VMware, Inc (NYSE:VMW) kondigt een nieuwe release aan van VMware Horizon 6. De oplossing beschikt over geavanceerde mogelijkheden voor applicatie-publishing, ondersteuning van 3D-applicaties door middel van high-performance virtuele desktops, verbeterde ondersteuning van Chromebook, software-defined datacenter-optimalisatie, inclusief voordelen van netwerkvirtualisatie van VMware NSX. VMware Horizon 6 is de meest uitgebreide desktop- en applicatievirtualisatieoplossing voor het leveren en beheren van elk type zakelijke applicatie en desktop, inclusief fysieke desktops en laptops, virtuele desktops en applicaties, en pc’s die eigendom zijn van medewerkers.

Desktops en applicaties transformeren voor zakelijke mobiliteit
Deze release van VMware Horizon 6 introduceert nieuwe mogelijkheden die geïntegreerd zijn in één oplossing en die IT een gestroomlijnde aanpak biedt voor het beheren van Windows-applicaties en -desktops. Vernieuwingen met betrekking tot het publiceren van applicaties, device-ondersteuning, applicatie- en desktopbeheer en storage- en netwerkondersteuning helpen het beheer van mobiele eindgebruikers eenvoudiger en kosten-effectiever te maken. Klanten kunnen VMware Horizon 6 inzetten om de voordelen van virtualisatie te benutten en hun desktops te transformeren in veilige virtuele werkomgevingen.

De belangrijkste verbeteringen in VMware Horizon 6 zijn:
  • Applicatie-publishing en 3D graphic-ondersteuning - VMware Horizon 6 biedt uitgebreide ondersteuning voor applicaties, van eenvoudig tot complex. Port level redirection van lokale USB-storageapparaten maakt toegang mogelijk tot bestanden via published applicaties en virtuele desktops. De combinatie van NVIDIA GRIS vGPU-technologie, VMware vSphere 6 en Horizon 6 levert een goede eindgebruiker-ervaring voor rijke 3D-graphics en high performance virtuele desktops, voor de meeste veeleisende eindgebruikers en schaalbaarheid die IT-organisaties nodig hebben.
  • Software Defined Datacenter-optimalisatie met VMware vSphere 6, VMware NSX en VMware Virtual 6 voor verbeterde beveiliging en lagere kosten - Vernieuwingen in VMware’s unified platform voor gevirtualiseerde compute, networking en storage voor de hybride cloud, kunnen helpen kosten te verlagen, complexiteit te verminderen en de schaalbaarheid van virtuele applicaties en desktops die VMware Horizon 6 gebruiken te vergroten.

De combinatie van VMware Virtual SAN 6 hyper-converged storage met Horizon 6 biedt out-of-the-box-integratie en maakt hogere schaalbaarheid en een lagere total cost of ownership (TCO) mogelijk voor virtuele desktops. Horizon 6 is gevalideerd voor de ondersteuning van maximaal 4.000 desktops per cluster op een 20-node cluster.

De verbeteringen aan de VMware Horizon 6 cloud pod-architectuur stellen IT-beheerders in staat desktop-implementaties over meerdere datacenters en regio’s te verenigen met één enkele interface voor beheer en monitoring. Tot slot biedt de ondersteuning voor Windows Server 2012 R2 een betaalbare keuze voor virtuele desktops om de TCO verder te verlagen.
VMware Horizon voor Linux Early Access-programma
Daarnaast kondigt VMware een earaly access-programma aan voor VMware Horizon voor Linux virtuele desktopoplossingen. VMware breidt zijn virtual desktopmogelijkheden uit voor ondersteuning van Red Hat- en Ubuntu-gebaseerde Linux-desktops.

Technology Preview: verbeterde snelheid en flexibiliteit voor applicatie-delivery waaronder verbeterde ondersteuning van Chromebook
VMware introduceert verder twee nieuwe technologie-previews - Project Local en Project Ark. Project Local laat de mogelijkheden zien om hogere snelheden en efficiëntie te behalen voor applicatie-delivery aan eindgebruikers door het bieden van virtuele applicatietoegang aan bestanden op lokale harde schijven en mappen. Project Ark laat de flexibiliteit zien van published applicaties aan Google Chromebooks via twee afzonderlijke methoden: een clientless-benadering via een HTML5-browser en een client-benadering via een nieuwe lichtgewicht Chrome-client.

Beschikbaarheid
De nieuwe release van VMware Horizon 6 is naar verwachting deze week algemeen beschikbaar. Een gratis testversie is beschikbaar via de website van VMware.

-------------------

Over VMware
VMware levert oplossingen voor virtualisatie en cloud-infrastructuren waardoor bedrijven succesvol kunnen zijn in het cloud-tijdperk. Klanten zetten VMware in om de manier te transformeren waarop ze IT bouwen, leveren en consumeren, op evolutionaire wijze en gebaseerd op hun specifieke behoeften. VMware behaalde in 2014 een jaaromzet van 6,0 miljard dollar en heeft meer dan 500.000 klanten. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.

VMware
Marcel Leenhouts
Telefoon: 030 284 95 00
E-mail: mleenhouts(at)vmware.com

Whizpr
Winnie Silvertand/Renée Rijken
E-mail: vmware(at)whizpr.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van VMware Nederland
5 nov 2019 VMware kondigt innovaties aan tijdens VMworld 2019 Europe

4 dec 2018 VMware biedt ‘As-A-Service-model’ voor lokale datacenters met nieuwe oplossingen voor AWS Outposts

6 nov 2018 VMware en AWS versnellen wereldwijde uitrol van VMware Cloud on AWS

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl