www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: AddIT Benelux

Tekla Structures 21 BIM-software biedt cloud-diensten

Efficiënter integraal ontwerpen en samenwerken via de cloud

Zevenaar, 12 maart 2015 – Construsoft introduceert versie 21 van de Tekla Structures BIM-software. Deze bevat weer veel nieuwe en verbeterde functies om in de bouw, infrastructuur en industrie efficiënter integraal te ontwerpen en samen te werken. Zoals de cloud-diensten Tekla Model Sharing, Tekla Warehouse en het directer kunnen modelleren en wijzigen van gebouwobjecten. Daarmee is de doorlooptijd van projecten te verkorten en neemt de kans op bouwfouten verder af.

Efficiënter ontwerpen, samenwerken en bibliotheken gebruiken
Tekla Structures is multi-user BIM-software die zowel te gebruiken is voor ontwerpen, engineering, BIM-management en werkvoorbereiding, als voor productieautomatisering. De nieuwe Tekla Model Sharing Service, biedt alle projectbetrokkenen de mogelijkheid efficiënter te gaan samenwerken via de cloud. Dus volledig locatie- en tijdonafhankelijk. Omdat Tekla Structures daarbij alleen de modelwijzigingen uitwisselt, gebeurt dit op efficiënte wijze en zijn BIM-modellen eenvoudiger te vergelijken. Ook nieuw in versie 21 is het Tekla Warehouse. Daarin kunnen zowel gebruikers als leveranciers BIM-content en tools met elkaar delen. Voor werkvoorbereiders bevat de nieuwe software tevens uitgebreidere functionaliteit voor modelmanagement en het uittrekken van alle benodigde calculatiehoeveelheden.

Beton-, staal- en houtbouw
Tekla Structures wordt, naast de toepassing bij ingenieursbureaus en bouwbedrijven, veel gebruikt in de beton-, staal- en houtbouw. Dit vanwege de vergaande mogelijkheden voor productieautomatisering. Met versie 21 is een BIM zowel sneller te modelleren als te wijzigen. Onder andere door het groepsgewijs plaatsen of aanpassen van repeterende modelonderdelen, zoals betonwapening, bouten, knoopplaten, lassen en andere geometrie. Maar ook via het modelleren van complexe vormen en oppervlakken en het automatisch genereren van gedetailleerde tekeningen en rapportages, op basis van zelf te definiëren templates. Verder is het uitwisselen van BIM-informatie met andere programma’s vereenvoudigd, via IFC en EPC links. Omdat Tekla Structures alle wijzigingen tweezijdig synchroniseert, maakt deze BIM-software real-time concurrent engineering in de bouw, infrastructuur en industrie mogelijk.

Over Construsoft
Construsoft levert al sinds 1995 multidisciplinaire BIM (Building Information Model) software en ondersteunende diensten. In meer dan 30 landen in Europa en Zuid-Amerika zijn zij de partner van Tekla, een Trimble Company. Het portfolio bestaat uit alle Tekla en Trimble software voor schetsen, ontwerpen, engineering, BIM-management en productieautomatisering in de bouw, infrastructuur en industrie. Het hoofdkantoor van Construsoft is gevestigd in Zevenaar.

Meer informatie is te vinden op: www.construsoft.nl

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
AddIT Benelux
Peter Gloudemans