www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
Datum: (5 jaar en 126 dagen geleden)
PR: ItsaRep

WD speelt met web-scale storageoplossingen in op behoefte datacenterbeheerders

Nieuwe extreem energiezuinige 6 TB harde schijven uit WD Re+ Serie zijn grote aanwinst voor storageportfio

Hoofddorp, 12 maart 2015 - Al heel lang wordt dataopslag bekeken vanuit de optiek van grote ondernemingen: de zogenoemde enterprise-scale. Traditionele storage-oplossingen zullen ook in de nabije toekomst nog prima in staat blijken te zijn om in te spelen op de toenemende behoefte aan dataopslag. Harde schijven zijn snel, betrouwbaar, betaalbaar en beschikken over steeds meer opslagcapaciteit. Maar met de opkomst van het internet en de voorkeur voor digitaal zakendoen, veranderen de behoeften. Dienstverleners willen de hele wereld bedienen en stellen veel hogere eisen aan opslag. Enterprise-scale is niet meer voldoende, Web-scale wordt de nieuwe norm. Dit geldt zeker voor bedrijven als Google, Amazon, Facebook en Microsoft. We verwachten van deze wereldconcerns dat al onze data bij hen in veilige handen is.

Door de recente explosie  aan mobiele en ongestructureerde data zijn de uitdagingen van 2010 niet meer dezelfde als die van 2020. Daardoor zullen dienstverleners, die met het merendeel van de dataopslag worstelen, met andere problemen en prioriteiten worden geconfronteerd dan doorsnee bedrijven. De vraag is niet langer of we alle data kunnen opslaan, maar hoe we dat zo efficiënt mogelijk doen en hoe eenvoudig we kunnen opschalen. Storage-oplossingen moeten tegemoetkomen aan de operationele en TCO-eisen van de dienstverleners, veranderende gebruikspatronen en de behoefte aan schaalbaarheid.

WD’s nieuwe web-scale schijven maken het voor beheerders van datacenters mogelijk om kosten te reduceren, de capaciteit te verhogen en het energieverbruik te halveren. WD heeft de markttrends goed in de gaten gehouden en heeft tijdig geïnvesteerd in de juiste platforms om te kunnen groeien en inspelen op de toenemende eisen van organisaties en dienstverleners.

De onlangs gelanceerde nieuwe WD Re+™ harde schijven bieden een capaciteit tot 6TB. Ze zijn een belangrijke aanwinst voor WD’s totale portfolio van datacenter opslagapparatuur met een hoge opslagcapaciteit. Ze hebben het laagste energieverbruik van alle vergelijkbare high-capacity 3.5 inch harde schijven die momenteel op de markt zijn. Het assortiment zal verder worden uitgebreid door de populaire WD Re™ en WD Se™ datacenter productengroep uit te rusten met 6TB capaciteit. Hiermee krijgt elke klant een storageoplossing die optimaal inspeelt op de data-intensiteit van de specifiek toepassing, het elektriciteitsverbruik en het beschikbare budget.

Klik hier voor het volledige Engelse persbericht

##

Over WD
WD, onderdeel van Western Digital, is al jaren innovator en marktleider in de opslagbranche. Als trendsetter in opslagtechnologie produceert het bedrijf betrouwbare, high-performance hard disk drives (hdd) en solid state drives (ssd). Deze schijven worden behalve in de eigen opslagproducten, door OEM’s en systeembouwers toegepast in desktop- en mobiele computers, in bedrijfscomputersystemen, embedded systemen en consumentenelektronica. De toonaangevende opslagproducten en –systemen, netwerkproducten, mediaspelers en softwareoplossingen van WD stellen wereldwijd mensen in staat eenvoudig hun content te bewaren, op te slaan, te beschermen, te delen en te beleven op meerdere apparaten. WD werd in 1970 opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Irvine, Californië (VS). Kijk voor meer informatie op de website van het bedrijf: www.wdc.com/nl.

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) levert wereldwijd producten en diensten die mensen in staat stellen digitale content te maken, beheren, beleven en behouden. De bedrijven binnen dit concern ontwerpen en vervaardigen opslagapparaten, netwerkapparatuur en mediaspelers van de merken WD, HGST en G-Technology. Op het investeerdersgedeelte van de website van het bedrijf (www.westerndigital.com) is financiële informatie en informatie voor investeerders te vinden.

##

Voor meer persinformatie, aanvragen van beeldmateriaal en/of reviewexemplaren:
Yellow Communications, Marjolein Jonker, telefoon: +31 (0)23 555 34 24, e-mail: marjolein@yellow-communications.com
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nieuwe NVMe SSD's en NVMe-oF-oplossingen van Western Digital bieden de basis voor toekomstgerichte agile data-infrastructuren

Acronis selecteert Western Digital voor betrouwbare wereldwijde opslaginfrastructuur
Verstreken tijd: 5 jaar en 126 dagen
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dell Boomi
Logo Rubix
Logo OutSystems