Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (7 jaar en 160 dagen geleden)

EXIN bundelt krachten om Lean IT Certificering aan te bieden

EXIN kondigt aan dat het een samenwerking is aangegaan om de Lean IT Association (LITA) op te richten. Deze partnership is bedoeld om een blijvende samenwerking op te zetten als het gaat om de ontwikkeling van een eenduidige Lean IT certificering en om markt-brede aanbod van Lean IT certificeringen te verbeteren en op elkaar af te stemmen.

De drie internationaal opererende  IT certificeringsinstituten EXIN, APMG en PEOPLECERT zijn medeoprichter van de in de Verenigde Staten geregistreerde Lean IT Association in samenwerking met de drie internationale opleidingsorganisaties Pink Elephant, ITPreneurs en Quint.
Als onafhankelijke organisatie zal de Lean IT Association dienen als een kenniscentrum voor het creëren van eenduidige Lean IT certificeringen en om huidige Lean IT-principes bij te sturen. Het eerste gezamenlijk ontwikkelde Lean IT examens zal vanaf medio maart, 2015 beschikbaar zijn.

Lean principes houden een specifieke manier van denken en doen in. De IT-industrie heeft deze principes geaccepteerd onder de term "Lean IT". Het doel van Lean IT is het continu verhogen van de waarde die IT-organisaties leveren aan hun klanten; om processen efficiënter te maken en om de professionalisering van de mensen binnen de IT te verbeteren. Hoewel er enkele versnipperde initiatieven voor opleiding en certificering in Lean IT zijn geweest, was er tot nu toe geen algemeen aanvaard programma.

"De omvang van de samenwerking is uniek in de wereldwijde markt voor IT-certificeringen," zegt Bernd Taselaar, CEO van EXIN. "Alle zes initiatiefnemers hebben een wereldwijde marktbenadering. Samen ondersteunen deze bedrijven de belofte van Lean IT om de kwaliteit te verbeteren en het bereik te vergroten. We vonden allemaal dat het Lean IT aanbod in de markt te versnipperd was. Dit gezamenlijke initiatief zal opleiders en eindgebruikers wereldwijd met een de facto standaard voor Lean IT certificering producten voorzien. "

Lean IT Foundation, de instap certificering is verplicht voor het verkrijgen van de andere certificeringen. Meer geavanceerde LITA kwalificaties zijn Lean IT Kaizen Lead, Lean IT Coach en Lean IT Leadership (beschikbaar eind 2015 / begin 2016). EXIN zal zijn huidige Lean IT-certificering uitfaseren ten gunste van de gezamenlijk ontwikkelde Lean IT-certificeringsprogramma.

De LITA Lean IT is complementair aan certificeringen in het EXIN portfolio, waaronder ITIL®, PRINCE2® en EXIN Information Management based on ISO 20000.

Over EXIN
EXIN (www.exin.com) is een wereldwijd, onafhankelijke certificeringsinstituut voor ICT-professionals. Met meer dan 1.000 geaccrediteerde examen- en opleidingspartners, is EXIN in staat om ICT-certificeringen en competentie assessments aan te bieden aan professionals en HR-afdelingen in meer dan 125 landen en 20 talen. EXIN is mede-initiatiefnemer van de eCompetence Framework, dat werd opgericht om eenduidige ICT-certificering meetprincipes binnen en buiten Europa te bieden.

EXIN biedt certificeringen op gebieden zoals IT Service Management, Project Management, Agile Scrum, Information Security, Cloud Computing, Data Center Management, testen en nog veel meer. Om te garanderen dat de ICT-certificeringen nauw aansluiten bij de huidige behoeften van de markt, heeft EXIN strategische kennispartnerships met belangrijke spelers op de markt.

Voor meer informatie over EXIN, ga naar www.exin.com.

ITIL and PRINCE2 are Registered Trade Marks of AXELOS Limited.

-------------------
Pers Contact:

EXIN
Rita Pilon
Program Manager
T: +31 30 234 4841
E rita.pilon@exin.com
Laatste van EXIN
EXIN bundelt krachten om Lean IT Certificering aan te bieden

EXIN lanceert Secure Programming examen op Infosecurity

EXIN launches Workforce Readiness Program
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Verstreken tijd: 7 jaar en 160 dagen

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric