www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Gebruikers Samsung Galaxy S6 beschermd door Intel Security

Antimalwaretechnologie Intel Security wereldwijd voorgeïnstalleerd op nieuwe Samsung Galaxy S6 smartphones

Mobile World Congres, Barcelona, 2 maart 2015 - Samsung gaat zijn nieuwe smartphones Samsung Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge voorzien van een mobiele beveiligingsoplossing van Intel Security. Hiermee zijn gebruikers beschermd tegen het groeiende aantal mobiele dreigingen. De nieuwe Samsung smartphones zijn de eerste mobiele toestellen waarop VirusScan Mobile technologie vooraf wordt geïnstalleerd.

In een wereld waarin vrijwel iedereen mobiele apparaten gebruikt, vinden cybercriminelen steeds slimmere manieren om de informatie op deze toestellen te bemachtigen. De ‘Celebgate’-aanval van vorig jaar, waarbij foto's van beroemdheden naar het publiek werden gelekt, mobiele spyware, aanvallen op het ‘Internet of Things’, de groei van mobiele betalingen: het zijn allemaal aanwijzingen dat kwetsbaarheid van mobiele apparaten – en daarmee de potentiële risico’s – steeds groter worden. Volgens een nieuw rapport van McAfee Labs was er in het vierde kwartaal van 2014 een toename van 14 procent in mobiele malware met virussen, en van kwaadaardige apps en URLs. In het rapport wordt verder geconstateerd dat het besmettingstempo van mobiele malware aanzienlijk is toegenomen: ten minste 8 procent van alle systemen heeft sinds het vierde kwartaal van 2013 te maken gehad met besmetting.

”We leven in een tijd met een ongekende mate van mobiele connectiviteit,” zegt Wim van Campen, VP Noord en Oost Europa, Intel Security. “We doen intussen zo’n beetje alles op onze mobiele apparaten, van bankieren en winkelen tot onze belastingaangifte. En daarmee stellen we onze gevoelige gegevens en onze privacy aan grote risico’s bloot. Intel Security biedt alle bezitters van de Samsung Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge een veilige online-ervaring."

De beveiligingsoplossingen van Intel Security worden over de hele wereld al meegeleverd door de meeste pc-fabrikanten. Nu zijn gebruikers van de nieuwe Samsung Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge direct bij aanschaf beschermd tegen malware.

“Met de vooraf geïnstalleerde beveiligingssoftware van Intel Security hebben bezitters van de Samsung Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge de nieuwste antimalwaretechnologie meteen op hun nieuwe toestel staan,” zegt Henry Lee, VP of Security R&D bij Samsung Mobile Communications Division. “We werken nauw samen met partners om klanten een optimale beveiliging te kunnen bieden, zodat zij zich veilig kunnen voelen in de digitale wereld.”

McAfee VirusScan-technologie
McAfee VirusScan Mobile is een antimalwaresysteem dat apps en bestanden op het toestel én op de SD-geheugenkaart scant, om besmetting door virussen, wormen, Trojaanse paarden en andere kwaadaardige code te voorkomen.

Verkrijgbaarheid
De Samsung Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge zullen worden geleverd met McAfee VirusScan reeds vooraf geïnstalleerd. De software hoeft niet afzonderlijk te worden aangeschaft.

Intel Security op het Mobile World Congres
Op het Mobile World Congres demonstreert Intel Security zijn technologieën op de Intel-stand #3D30 in hal 3.

Over Intel Security
McAfee is nu onderdeel van Intel Security. Met zijn Security Connected-strategie, innovatieve benadering van beveiliging die door hardware wordt ondersteund en Global Threat Intelligence, focust Intel Security zich op het ontwikkelen van proactieve, bewezen beveiligingsoplossingen en -diensten die systemen, netwerken en mobiele toestellen van bedrijven en eindgebruikers over de hele wereld beschermen. Intel Security combineert de ervaring en expertise van McAfee met de innovatiekracht en bewezen prestaties van Intel om van beveiliging een essentieel onderdeel van iedere architectuur en ieder automatiseringsplatform te maken. Het is de missie van Intel Security om iedereen het vertrouwen te schenken om veilig te leven en te werken in een digitale wereld. Kijk voor meer informatie op www.intelsecurity.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Intel Security Persdesk, e-mail intelsecurity@mcspr.nl
tel. 023 - 562 8208.

OPMERKING: Intel Security, McAfee en/of andere merken van McAfee in dit document zijn gedeponeerde handelsmerken van Intel en/of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en/of andere landen. De kleur McAfee-rood in samenhang met beveiliging is een kenmerk van producten van het merk McAfee. Alle andere gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken in dit document zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren. © 2009 McAfee, Inc. Alle rechten voorbehouden.
Laatste van McAfee
McAfee ontmaskert cybercriminele marktplaatsen

Shoppers slaan online veiligheid tijdens feestdagen in de wind om beste koopjes te scoren

Bedrijven onderschatten blootstelling data in de cloud
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl