www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

Econocom ondersteunt Basic Fit-sportscholen in groeiambitie met digitale transformatie

Nieuwegein 16 februari 2015 Basic Fit heeft een groot deel van de op haar leden gerichte digitale technologie gefinancierd met een leaseoplossing van Econocom Nederland. De klant staat centraal en technologie helpt daarbij in grote mate. Onder meer hoogwaardige fitnessapparatuur, apparatuur voor het automatisch af- en aanmelden van de bezoekers en het narrow casting systeem waarmee de sportschool communiceert met haar leden en waarop bezoekers virtuele lessen kunnen volgen, zijn in het contract opgenomen. Econocom voorzag Basic Fit van een flexibele leaseoplossing voor de vestigingen in maar liefst vijf verschillende landen; Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Spanje.  In totaal kent Basic Fit op dit moment 335 sportscholen.

Bij Basic Fit is goed nagedacht over waar de klant wel en niet behoefte aan heeft en een verregaande automatisering zorgt er voor dat klanten met hun pasje altijd toegang hebben tot de sportschool via een automatische kiosk, zonder dat er een medewerker nodig is. De receptionist heeft zo tijd en aandacht beschikbaar voor relevante vragen van bezoekers en wachtrijen worden geminimaliseerd. Er zijn grote schermen aan de muur waarop bezoekers virtuele lessen kunnen volgen en er is een speciale Basic Fit-app, waarmee klanten lessen met instructeurs kunnen reserveren, waar ze hun eigen fitnessprogramma mee kunnen samenstellen en waarmee ze tips krijgen op het gebied van sport, gezondheid en dieet.

Basic Fit zocht een overzichtelijke en werkbare manier om bovengenoemde producten in gebruik te nemen en up-to-date te houden. Een zeer flexibele en gerichte vervangingscyclus voor de apparatuur is hierbij van groot belang. Econocom heeft als internationale speler Basic Fit veel werk uit handen genomen. Bij de financiering van alle technologie komt nogal wat kijken, niet in de laatste plaats de financiering zelf. Yann Toutant, General Manager bij Econocom Nederland: “Het is een zeer kapitaalintensief traject waarvoor forse investeringen nodig zijn. Wij bieden Basic Fit naast een flexibele leaseoplossing ook kennis om de oplossing ineens over meerdere landen uit te voeren.”

De kennis op het gebied van internationale financiering, maar ook de bij Econocom aanwezige kennis op het gebied van digitale transformatie, was voor Basic Fit een reden om met Econocom samen te werken. “Dat is een combinatie die je zelden ziet en die voor ons heel waardevol is. Econocom beschikt over de partners die de technologie kunnen leveren en over voldoende kennis over die technologie om ervoor te zorgen dat we ook echt krijgen wat we nodig hebben,” vertelt René Moos, mede-eigenaar en directeur van Basic Fit.

Door het investeren uit te besteden en te kiezen voor een leaseoplossing, kan Basic Fit de eigen liquide middelen gebruiken voor het realiseren van de groeiambitie. De uitdaging voor Basic Fit zit de komende jaren in de combinatie van grote expansie en vasthouden van marktleiderschap. De organisatie wil verdubbelen in omvang en blijvend nieuwe technologie inzetten om klanten beter van dienst te zijn. Dat heeft wel gevolgen voor de leasecapaciteit, die moet meegroeien met de organisatie. Net als in de Benelux willen we verder groeien in Zuid-Europese landen als Spanje en Frankrijk. Mede dankzij Econocom is dat mogelijk,” stelt Moos.

Over Econocom
Econocom ontwerpt, financiert en begeleidt de digitale transitie van bedrijven. Met meer dan 8.000 medewerkers actief in 20 landen en een omzet van meer dan €2 miljard, heeft Econocom alle vereiste kwaliteiten in huis om de implementatie van grootschalige digitale projecten te waarborgen; consultancy, sourcing, technologisch beheer en financiering van digitale assets, infrastructuur-, applicatie- en business solution services en projectfinanciering.

Meer informatie: http://www.econocom.com/nl.

Voor vragen of interviews:
Pride PR
Jannemiek Starkenburg/ Reinier Rombouts
econocom@pridepr.nl
Laatste van Econocom
Econocom: 8 procent omzet in 2018

Econocom Group verandert bestuur

Econocom publiceert definitieve halfjaarcijfers
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Econocom contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl