www.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

CeBIT 2015: vier nieuwe PDU-systemen van Rittal wereldwijd inzetbaar

Intelligente stroomverdeling in het IT-rack
Rittal presenteert op de CeBIT vier nieuwe, compacte PDU-systemen (Power Distribution Unit) voor de professionele stroomverdeling in IT-racks. De PDU’s zijn verkrijgbaar in een passieve uitvoering “PDU basic” en in de intelligente uitvoeringen “PDU metered”, “PDU switched” en “PDU managed” en kunnen over de hele wereld worden gebruikt.

De nieuwe generatie compacte PDU-stroomverdelers van geëloxeerd aluminium extrusieprofiel is eenvoudig te monteren. Bij het Rittal IT-rack vindt montage zonder gereedschap plaats door middel van Snap-In-technologie. De PDU’s beschikken over de in het computercentrum internationaal gebruikelijke aansluitstekker C13 en C19- steekplaatsen. Voor de Engelse markt is bovendien een landspecifieke uitvoering verkrijgbaar. De PDU’s zijn als eenfase- of driefasenuitvoeringen verkrijgbaar en al naar het type worden fasestromen van 16 A, 32 A en bij losse uitvoeringen tot 3 x 63 A (bijv. voor ultracompacte bladeservertoepassingen) ondersteund. Dit maakt het mogelijk om elektrische vermogens van meer dan 40 kW over een rack-PDU te verdelen. Met de intelligente, managebare PDU- uitvoeringen is het, afhankelijk van het type, mogelijk om het energiemanagement per fase (voeding) tot op serverniveau (energiemeting per steekplaats) te regelen. Door gebruik te maken van bistabiele relais (bij de schakelbare uitvoeringen) en een energiezuinig OLED-display met stroombesparingsfunctie hebben de PDU’s een laag eigen verbruik en daardoor lagere gebruikskosten.

Configuratie via webinterface
Via een webinterface kunnen de intelligente stroomverdelingsstroken eenvoudig worden geconfigureerd en beheerd. Voor toepassing met het Rittal CMC III-bewakingssysteem zijn speciale slave-PDU’s zonder eigen webserver beschikbaar. Het volledige PDU-programma kan bovendien in DCIM-software worden opgenomen. Bij de Rittal RiZone-software gebeurt dit automatisch met de Autoscan-functie. Hierdoor wordt het energieverbruik zowel efficiënt als veilig bewaakt en vastgelegd. Met een eigen CAN-bus-functie en optioneel tot vier aansluitbare CMC-III-sensoren kunnen bijvoorbeeld temperatuur, vochtgehalte en toegang tot het rack worden bewaakt. Het doordachte usermanagement beschermt de stroomverdeling tegen toegang door onbevoegden.

Registratie van asymmetrische belastingen mogelijk
De Rittal PDU biedt bovendien uitgebreide meet- en managementfuncties die naast de gebruikelijke meting van spanning, stroom en werkzaam vermogen ook schijnbaar vermogen en de vermogensfactor meten. Voor het herkennen van asymmetrische belastingen bij driefasen-PDU’s wordt bovendien de nulstroom gemeten. Een meetnauwkeurigheid van maximaal één procent (meting werklastenergie) staat garant voor metingen met een zeer hoge nauwkeurigheid. Alle parameters worden overzichtelijk weergegeven op de website, maar kunnen ook via het netwerkprotocol (Simple Network Management Protocol, SNMP) aan externe managementsoftware worden doorgegeven. Bovendien kan in het rack lokaal een grafisch OLED- kleurendisplay worden geactiveerd dat een snel beeld geeft van het energiemanagement en de status van de PDU. Met de vier nieuwe systemen breidt Rittal zijn huidige productassortiment modulair opgebouwde PSM-rails (Power System Module) uit met niet-modulaire PDU-typen.

Vier PDU-uitvoeringen
De basisuitvoering “PDU basic” levert een robuuste en compacte basisstroomverdeling voor de IT- omgeving. De contactdoosstrook wordt eenvoudig aangesloten en is direct gereed voor gebruik. De uitvoering “PDU metered” heeft een interne webinterface en een ethernetaansluiting. Hierdoor kunnen de vermogensgegevens van een volledig IT-rack voordelig worden bewaakt. De “PDU switched” biedt naast de functies van de “PDU metered” ook de mogelijkheid om afzonderlijke uitgangen via de webinterface in en uit te schakelen. De uitvoering “PDU managed” heeft dezelfde functies als de “PDU switched”. Deze uitvoering is speciaal ontwikkeld voor toepassing in high-end IT-racks en biedt een stroomverdeling met energiemeet- en bewakingsfuncties voor elke afzonderlijke uitgang. Naast de gedefinieerde standaarduitvoeringen is er een PDU- systeembouwdoos voor klantspecifieke oplossingen die voldoen aan bijzondere wensen.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier Eplan en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 10 productielocaties, 63 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig. Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.000 medewerkers en plant voor 2011 een omzet van 2,2 miljard Euro. Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com..

Beeldmateriaal:
Rittal_Power Distribution Unit.jpg: voor de professionele stroomverdeling in IT-racks presenteert Rittal op de CeBIT vier nieuwe, compacte PDU-systemen (Power Distribution Unit).

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal bv, Postbus 246, 6900 AE Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
Email: sales@rittal.nl, Sites: www.rittal.nl en www.rittal4it.nl

Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo WIBU-SYSTEMS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl