www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 62 dagen geleden)

Fusie EPiServer en Ektron resulteert in leidend Digital Experience Cloud-platform

Innovatief platform combineert content, commerce en connectiviteit om organisaties te helpen in hun digitale transformatie

Haarlem, 27 januari 2015 – Het Zweedse EPiServer en het Amerikaanse Ektron gaan fuseren. Door hun technologische oplossingen en brede partnerecosysteem samen te brengen, ontstaat de nieuwe leider in de softwaremarkt voor digital experience. De beslissing om samen te gaan wordt ondersteund door software-investeringsclub Accel-KKR, die achter beide bedrijven staat.

De gefuseerde bedrijven zullen verder gaan onder de naam EPiServer, maar blijven de aparte merken Ektron en EPiServer gebruiken als ze de Digital Experience Cloud in de markt zetten. Enterprise software veteranen en voorheen KANA Software CEO Mark Duffel en CMO James Norwood worden respectievelijk President en CEO, en Executive Vice President Strategy en CMO. Martin Henricson, eerder CEO van EPiServer zal de rol van Executive Chairman voor de samengevoegde entiteit op zich nemen.

De ontwrichtende digitale transformatie die met een ongeëvenaarde snelheid plaatsvindt, stelt bedrijven voor de uitdaging om zich te differentiëren door middel van bijzondere klantervaringen. Consumenten en businessklanten verwachten massa personalisatie door gerichte, relevante en gedifferentieerde content, ongeacht of een klant contact zoekt via sociale, mobiele of traditionele kanalen. Content en commerce staan steeds dichter bij elkaar en om deze ontwikkeling te ondersteunen, is de fusie van Ektron en EPiServer ontstaan.

EPiServer en Ektron hebben samen een levendige community van meer dan 8.800 klanten in ongeveer 30 landen, die wordt ondersteund door een robuust partnernetwerk van 880 dienstverleners. Ze ondersteunen marketeers en hun digitale en online teams in het bereiken van hun doelstellingen en bieden een technologisch fundament, waarmee wereldwijd meer dan 30.000 websites ondersteund worden.

Investeringen die klanten en partners hebben gedaan in de producten van EPiServer en Ektron worden beschermd en versterkt door de fusie van de twee bedrijven. De oplossingen worden juist samengebracht om een volgende generatie Digital Experience Cloud te ontwikkelen. Web content management, multichannel marketing, uitgebreide connectiviteit en e-commerce functionaliteiten worden op die manier samengebracht op één platform in de cloud.

'Door de twee bedrijven samen te brengen wordt een nieuwe leider in de markt gezet. Nu kunnen we eindelijk op een wereldwijde schaal en met een sterk partnernetwerk de achtergestelde markt bedienen', aldus Mark Duffel, CEO van EPiServer. 'Ondanks de significante investeringen die gemaakt worden, is er nog niet echt een leider voor het leveren van een digital ervaring, aldus onderzoeksbureau Forrester(1). We geloven dat deze combinatie dit gat vult door echte waarde te leveren aan bedrijven en hun klanten.'

'We hebben een flinke toename groei gezien in de bredere customer experience markt en in de investeringen die we in succesvolle bedrijven zoals Ektron en EPiServer hebben gemaakt', aldus Dean Jacobson, managing director van investeringspartij Accel-KKR. 'Door de fusie tussen deze twee ontstaat een bedrijf van significante grootte op het gebied van customer experience en dit zal onze klanten en partners ten goede komen in een hechtere relatie en het momentum versnellen.'

(1)  The Forrester WaveTM: Digital Experience Delivery Platforms, Q3 2014 by Stephen Powers, Mark Grannan, and Anjali Yakkundi, July 22, 2014
Laatste van EPiServer
Negen van de tien consumenten delen graag persoonlijke informatie in ruil voor beter online winkelen

Episerver in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce

Episerver wederom geplaatst in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce
Verstreken tijd: 6 jaar en 62 dagen
EPiServer contact

Logo EPiServer

Marten Kruisinga
  salesbenelux@episerver.com
  www.episerver.com
EPiServer sociaal

EPiServer tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft