www.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 170 dagen geleden)
PR: carolijn peelen bv

5 data trends voor 2015

Stibo Systems ziet als trends voor 2015 o.a: uniforme merkbeleving, verbeterde beveiliging en groeiende invloed van de Chief Digital Officer

LONDEN / LAREN, 22 januari 2015 - Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, voorspelt 5 data trends voor 2015. Experts spreken al jaren over big data, maar in 2014 zijn bedrijven echt gestart data analyses toe te passen voor het nemen van zakelijke beslissingen. Modeketen Zara kondigde bijvoorbeeld aan dat data en nieuwe technologieën ingezet worden om items in de winkel te volgen voor slimmer voorraadbeheer. Op het moment dat een kledingstuk verkocht wordt, geeft de RFID chip een signaal door aan het magazijn, waarna een identiek artikel gestuurd wordt.

In 2015 zullen we zien dat bedrijven een dergelijke aanpak verder doorvoeren, en steeds meer analyse-gedreven worden. Dit vraagt om een andere benadering, waarbij het essentieel is om in de juiste tools en technologie te investeren. Om van data echt een strategische asset te maken, is tevens een cultuurshift nodig.

Volgens Stibo Systems zijn de belangrijkste data trends voor dit jaar:
  1. Geavanceerde, diepgaande en onzichtbare analytics
    2015 wordt het jaar waarin bedrijfsbesluiten genomen worden op basis van analyses. Bedrijven zullen afstappen van situaties waarin compleet op gevoel gemanaged wordt. Data is niet langer de taal van IT professionals, maar wordt hoe langer hoe meer de taal van de business, zeker nu inzichten steeds geavanceerder zijn. De data-gedreven werkwijze wordt ingezet om concurrerend te blijven – want dat lukt alleen met beter inzicht en betere data dan de concurrentie.

2. Uniforme merkbeleving
    Klanten denken niet in kanalen of apparaten, ze verwachten overal de zelfde shopping experience te krijgen, los van waar of hoe ze met een bedrijf in contact komen. Of dit nou via hun tablet, desktop of in de winkel is, ze willen toegang hebben tot dezelfde producten en merken, die ze kennen en vertrouwen. Apple is succesvol met haar ecosysteem, waarbij gebruikers systemen rondom hun producten bouwen. Bij het Apple horloge is bijvoorbeeld een iPhone essentieel. Dit jaar zullen we meer merken zien die ecosystemen vormen, waarbij in data software geïnvesteerd wordt om multi-channel strategieën te implementeren die tegemoet komen aan de joined up experiences die klanten vragen.

3. Data beveiliging
    Data governance en security worden belangrijker dan ooit. Bedrijven zullen het belang van veilige data diensten inzien en om betere encryptie vragen. Bedrijven als Sony Pictures hadden afgelopen jaar te maken met grote privacy en data schandalen.

4. Wearables worden mainstream
    Volgens CCS Insight is er sprake van een toename van smart wearables, met een groei van 9,7 miljoen in 2013 tot 135 miljoen in 1018. 87% hiervan zijn pols-gedragen apparaten, waarvan 68 miljoen smartwatches en 50 miljoen slimme armbanden. Deze apparaten spelen een grote rol in the Internet of Things, en zullen op steeds grotere schaal toegepast worden naarmate mensen de waarde van de data die ze dragen inzien. Sensoren in kleding zouden bij de drager bijvoorbeeld een beginnend ijzertekort kunnen identificeren en ijzerrijke voeding kunnen bestellen via de op je huis aangesloten koelkast.

5. De invloed van de Chief Digital Officer
    Via data kunnen bedrijven strategisch inzicht krijgen in klantgedrag en voorkeur producten, en in waar en wanneer mensen kopen. Om de rol van data als strategische asset optimaal te benutten, komen er steeds meer Chief Digital Officers. Zij worden belast met issues als het boven tafel krijgen van shopping data uit diverse silo’s en moeten ervoor zorgen dat iedereen de benodigde tools en skills heeft om inzichten te analyseren, te begrijpen en te implementeren. De rol zal een duidelijke business focus hebben om op basis van data strategie te formuleren, groei te bevorderen en processen in de organisatie te verbeteren. Het ontstaan van de rol van CDO was in eerdere jaren al aan de orde, maar dit jaar zal de Chief Digital Officer een steeds belangrijkere influencer worden binnen organisaties.

Ingaand op deze trends, zei Simon Walker, Director of Innovation bij Stibo Systems: “Data zal nog belangrijker worden dit jaar, zowel in de boardroom als in ons privé leven. Nu data analyses overal aanwezig zijn, moet beveiliging van data even hoog op de agenda staan als het gebruik ervan voor een optimale klantbeleving. Om van data een langetermijn strategische asset te maken, zullen organisaties een data-driven aanpak onderdeel moeten maken van hun cultuur.”

Over Stibo Systems
Stibo Systems is wereldwijd marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen. Klanten vertrouwen op Stibo Systems voor cross channel consistentie van product-, klant- en leverancier-data. Dit stelt hen in staat om betere besluiten te nemen, de verkoop te bevorderen en aandeelhouderswaarde te vergroten. In de afgelopen 30 jaar heeft Stibo Systems honderden bedrijven ondersteund bij het creëren van één betrouwbare, centrale informatiebron. Stibo Systems is particulier eigendom en onderdeel van de Stibo A/S groep, die is opgericht in 1794. Het hoofdkantoor van Stibo Systems is gevestigd in Aarhus, Denemarken. Voor meer informatie: www.stibosystems.nl

Contact Stibo Systems BV
Tim Bon, telefoon: +31 (0)35 2018860, email: tim.bon@stibo.com

Carolijn Peelen, telefoon: 06 53280936, email: carolijn@peelen.nu

Laatste van Stibo Systems
Europese business conferentie bereidt klanten voor op digitale, data-afhankelijke toekomst

MDM marktleider Stibo Systems continueert significante groei

Stibo Systems actief in retailsector met STEP MDM-platform
Wereldleider in beveiliging van mobiele apparaten en apps, Zimperium, sluit distributie-overeenkomst met Distology

THE BRISTOL GROUP en Guardian360 sluiten partnership voor de levering van continue veiligheidsscans in Duitsland

Frontline Solutions her-certificeert zich voor ISO27001

IFS uitgeroepen tot Leider in Gartner’s 2020 Magic Quadrant for Field Service Management

Slechts 5 procent vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener

Zyxel introduceert tri-mode beheer met nieuwe hybride switch

Heijmans gaat langdurige IT-samenwerking aan met Conclusion

BOYS WITH BRAINS NU IN 17 LANDEN IN EUROPA ACTIEF

Broad Horizon neemt Data Management Professionals over

Razer DeathAdder V2 nu beschikbaar in mini-variant

Tilburgse onderwijsinstellingen slaan handen ineen voor ICT

Oracle Autonomous Database nu beschikbaar in datacenters van klanten

Oracle kondigt 'Oracle Dedicated Region Cloud@Customer' aan
Thunderbolt 4: universele kabelconnectiviteit voor iedereen

Partnership Solipsis Managed Services en Printix maakt locatieonafhankelijk printer-management mogelijk vanuit de cloud

Werknemers bereid tot langere trips als zakenreizen daarmee duurzamer worden

Spotify lanceert ‘Soundtrack Your Workout’

Behoefte aan Tech-oplossingen ter voorkoming van COVID-19 groeit in vastgoedsector

Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nederland dreigt toppositie binnen Europese startup ecosystemen te verliezen

ZIVVER lanceert veilig en betaalbaar videobellen

ICT GROUP CONVENES EXTRAORDINARY MEETING OF SHAREHOLDERS
Verstreken tijd: 5 jaar en 170 dagen

Logo carolijn peelen bv
Stibo Systems contact

Logo Stibo Systems

www.stibosystems.nl
Stibo Systems sociaal

Stibo Systems tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo IFS
Logo CRM Partners
Logo Zyxel