www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 172 dagen geleden)

Sophos lanceert nieuw malwaredetectiesysteem en geactualiseerde encryptiesoftware

Oosterhout, 20 januari 2015 – Sophos kondigt een aantal cruciale, nieuwe versies aan van beveiligingsoplossingen tegen malware en andere geavanceerde bedreigingen voor eindgebruikers. Het gaat om de nieuwe functionaliteit Malicious Traffic Detection, de nieuwe Sophos System Protector en twee nieuwe versies van de door Sophos ontwikkelde encryptietechnologie, te weten SafeGuard Encryption 7 en Sophos Mobile Encryption 3.

De lancering van vandaag past binnen de brede visie die Sophos heeft op de nieuwe generatie ongeëvenaarde oplossingen die zijn ontwikkeld om eindgebruikers te beschermen tegen malware en geavanceerde bedreigingen. Dit gebeurt onder de vlag van Next-Generation Enduser Protection, waarbinnen innovatieve encryptytechnologieën worden ingezet om desktop computers en mobiele apparaten volledig te beschermen.

Ooit dachten IT-managers dat antivirusprogramma’s die werden geïnstalleerd op computers van eindgebruikers een afdoende bescherming boden tegen virussen en malware. Maar met de toenemende dreiging van cybercriminelen weten zij inmiddels dat er bij het creëren van een veilige IT-omgeving veel meer komt kijken. Werknemers beschikken tegenwoordig immers over allerlei mobiele apparaten die ze ook gebruiken om bedrijfsinformatie te raadplegen, te wijzigen en op te slaan. Sophos hanteert de filosofie dat eindgebruikers te allen tijde volledig beschermd dienen te zijn, ongeacht de plaats waar zij zich bevinden. Dit stelt systeembeheerders in staat om het beveiligingsbeleid en de procedures van de onderneming af te dwingen, ongeacht op welk platform of apparaat de werknemer zijn taken uitvoert.

“De markt stelt steeds hogere eisen aan bedrijven die aan IT-security doen”, zegt Charles Kolodgy, IDC Research Vice President, Security Products. “Ondernemingen willen een volledige, geïntegreerde beveiligingsoplossing die heel eenvoudig in het bedrijfsproces is in te passen. Sophos zet met de aankondiging van de toekomstige generatie producten vandaag een belangrijke stap in de juiste richting.”

Geavanceerde endpoint-bescherming
Nieuw binnen het assortiment Endpoint Protection is Malicious Traffic Detection. Deze functionaliteit signaleert wanneer er communicatie plaatsvindt tussen een gecompromitteerde computer of mobiel apparaat en een server van een cybercrimineel. Malicious Traffic Detection borduurt voort op de technologie die Sophos reeds in zijn next-generation firewall heeft toegepast, spoort kwaadaardige software op en blokkeert deze nog voordat schade wordt aangericht en/of dataverlies optreedt.

Daarnaast lanceert Sophos een geactualiseerde agent-architectuur voor de bescherming van endpoints. De nieuwe Sophos System Protector fungeert als een ’menselijk brein’ dat de informatie verwerkt die wordt verzameld en geanalyseerd door Malicious Traffic Detection en andere componenten zoals Host Intrusion Prevention System (HIPS) runtime protection. Runtime is de tijd die nodig is om een computerprogramma uit te voeren. Doordat de Sophos System Protector een uitgebreid overzicht heeft van de activiteiten die tussen de verschillende systeemonderdelen plaatsvinden, kan het correlaties leggen tussen verschillende informatiebronnen en deze combineren. Hierdoor worden ook de bedreigingen opgespoord die de individuele onderdelen van het securitysysteem over het hoofd zien. Ondernemingen profiteren van deze verbeterde bescherming tegen steeds geavanceerde bedreigingen. Zij hebben tevens minder last van productiviteitsverlies omdat het aantal valse alarmeringen in het systeem (de zogenoemde false positives) drastisch afneemt. Dit scheelt veel handmatig uitzoekwerk.

Dataversleuteling beschermt gegevens overal
Als onderdeel van de Enduser Protection-visie introduceert Sophos ook SafeGuard Encryption 7 en Sophos Mobile Encryption 3. Deze nieuwe versies van de encryptiesoftware stelt ondernemingen in staat om versleutelde data op elke willekeurig apparaat te creëren, te raadplegen en te wijzigen.

SafeGuard Encryption 7 voorziet in gegevensbescherming op alle mogelijke platformen en apparaten. Het maakt daarbij niet uit of de data zich op een laptop, smartphone of tablet bevinden of gedeeld worden via het netwerk of de cloud. De Safeguard Encryption-software is speciaal ontwikkeld om in de werk- en bedrijfsprocessen te integreren zonder dat er vertraging in het netwerk optreedt. In combinatie met de verbeterde encryptiesoftware voor toepassing in Microsoft’s BitLocker en Apple’s FileVault biedt Safeguard nu ongeëvenaarde prestaties, compatibiliteit en bescherming.

SafeGuard Encryption werkt perfect samen met Sophos Mobile Encryption 3, die eindgebruikers in staat stelt om versleutelde documenten aan te maken en te wijzigen vanaf hun mobiele apparaten en meerdere encryptiesleutels te beheren via een mobiele app.

Werknemers kunnen dankzij de encryptiesoftware veilig samenwerken en bestanden met elkaar delen, waardoor ze overal, op het werk, onderweg en thuis een hoge productie kunnen leveren.

“De behoefte aan IT-security ontwikkelt zich tegenwoordig net zo snel als de markten waarop ondernemingen zich richten”, zegt Pieter Lacroix, Managing Director van Sophos Nederland. “Dat is de reden waarom we continu blijven innoveren en voortbouwen op onze bestaande bewezen technologie met als doel nog betere veiligheid te bieden die bovendien eenvoudig is te beheren.”

“Security raakt steeds meer verweven met de manier waarop het bedrijfsleven denkt over het inzetten van technologie. Ondernemers zien security steeds vaker als een middel dat geoptimaliseerd moet worden in plaats van een kostenpost die geminimaliseerd moet worden”, zo merkt Raymond Boggs, VP SMB Research of IDC op. IT-afdelingen staan onder continue druk om gelijke tred te houden met de veranderende eisen van hun werknemers. Ze hebben behoefte aan een complete beschermingsoplossing die schaalbaar is en eenvoudig te beheren en de productiviteit niet negatief beïnvloedt.”

Over Sophos
Meer dan 100 miljoen gebruikers in 150 landen rekenen op Sophos voor de beste bescherming tegen complexe bedreigingen en dataverlies. Sophos levert security- en databeschermingsoplossingen die eenvoudig in te zetten, te beheren en te gebruiken zijn. Zo biedt Sophos prijswinnende oplossingen aan voor endpoint security, web security, e-mail security, network security, mobile security, cloud security en encryptie. Deze worden ondersteund door Sophos Labs, een wereldwijd netwerk van threat intelligence centra. Het hoofdkwartier van Sophos bevindt zich in Oxford (UK). Meer informatie over Sophos op: www.sophos.com.

Voor meer persinformatie
Yellow Communications, Marjolein Jonker, telefoon 023 555 34 24, marjolein@yellow-communications.com
Verstreken tijd: 7 jaar en 172 dagen
Sophos Benelux contact

Logo Sophos Benelux

salesbenelux@sophos.com
  www.sophosbenelux.com
Sophos Benelux sociaal

Sophos Benelux tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle