Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (7 jaar en 121 dagen geleden)
PR: LEWIS

Lifesize introduceert Icon 400 en Icon Flex

Lifesize, een divisie van Logitech (NASDAQ:LOGI) (SIX:LOGN), kondigt vandaag nieuwe uitbreidingen aan van haar bekroonde Lifesize Cloud videoconferentie-diensten en de introductie van de Lifesize Icon 400 en Lifesize Icon Flex. Deze innovaties brengen eenvoudige, betrouwbare en moeiteloos schaalbare videocommunicatie van elke persoon en elke vergaderruimte op verschillende apparaten, applicaties, browsers of Lifesize videosystemen. De oplossingen van Lifesize worden in de Benelux gedistribueerd door Exertis GO Connect.

Steeds meer consumententoepassingen vinden snel hun weg in de onderneming. Mensen verwachten dezelfde eenvoud en hetzelfde gebruikersgemak ook bij videoconferentie. Deze diensten dienen daarnaast net zo betaalbaar en intuïtief te zijn als elke applicatie op hun laptops, tablets of smartphones. In reactie hierop vragen bedrijven om gelijkwaardige toepassingen om zowel het personeel als de vergaderruimte aan te sluiten, zonder complicaties.

"Klanten vertellen ons dat ze videoconferenties willen die gewoon altijd werken: geen gedoe of complexiteit, zonder langdurige installaties of IT-betrokkenheid. Zij maken gebruik van video op hun telefoons en ze willen exact dezelfde eenvoud om te communiceren naar iedereen en overal vandaan, ook op kantoor”, zegt Craig Malloy, oprichter en CEO van Lifesize. “Lifesize is de eerste fabrikant die deze oplossing levert voor elk scenario - of je nu nieuw bent op het gebied van video en op zoek bent naar een complete bedrijfsoplossing voor elke werknemer en elke vergaderkamer of al een videogebruiker bent maar op zoek bent naar hogere kwaliteit of naar een service die probleemloos aansluit bij externe activiteiten, Lifesize maakt van videobellen een opmerkelijke en bijzondere ervaring."

"Trends in IT zijn samengekomen, waardoor massale adoptie van videoconferentie een realiteit is geworden", zegt Roopam Jain, Industry Director van de Conferencing and Collaborations Division bij Frost & Sullivan. "Tot nu toe hebben leveranciers video-oplossingen gemaakt op basis vanuit een enigszins beperkt perspectief en benaderingswijze. Lifesize lost het probleem op en brengt video nu ook naar de kleinere vergaderkamers, voor bedrijven van elke omvang. Via haar cloud service en Icon endpoints biedt Lifesize overtuigende oplossingen voor de groeiende vraag van de gebruiker naar schaalbare, toegankelijke en makkelijk te gebruiken videoconferentie-oplossingen."

Lifesize Cloud: aansluiten via web browsers, met Microsoft Lync en via Google Calendar en Microsoft Outlook
De bekroonde Lifesize Cloud dienst laat iedereen op video elkaar ontmoeten vanaf elk apparaat, vanaf iedere locatie en naar iedere vergaderzaal of individu. De nieuwe updates van Lifesize Cloud bieden onder andere:
  • Directe verbinding vanuit de webbrowser: of gebruikers nu Firefox, Internet Explorer, Google Chrome of Safari gebruiken, zij kunnen met één klik vanuit Lifesize Cloud rechtstreeks video bellen via hun webbrowser.
  • Naadloze integratie in bestaande workflow tools: met de nieuwe Outlook plug-in en Chrome extentie is het mogelijk om videovergaderingen te initiëren en iedereen direct vanuit Google Calendar of Outlook uit te nodigen; zelfs zonder de Lifesize Cloud applicatie te openen.
  • Interoperabiliteit met Microsoft Lync: ieder van de meer dan 100 miljoen enterprise Lync-gebruikers kan verbinden met videovergaderingen die gehost worden op Lifesize Cloud. Rechtstreeks vanuit de Lync client-applicatie met slechts één klik.
Lifesize Icon 400: speciaal gebouwd om geweldige, makkelijk te gebruiken video-communicatie te leveren met Lifesize Cloud
  • Speciaal ontworpen voor kleine spreekkamers en met een uitzonderlijk kleine behuizing, brengt de Icon 400 dezelfde perfecte video-ervaring als de bekroonde Lifesize Icon 600. De controle ligt volledig in handen van de gebruiker met een eenvoudige en intuïtieve interface die net zo gemakkelijk is te gebruiken als een smartphone. De Icon 400 stelt gebruikers in staat om snel video en audio deelnemers aan het gesprek toe te voegen en eenvoudig content te delen met alle deelnemers aan de vergadering.
  • Ontworpen om eenvoudig te installeren zonder IT-ondersteuning, kan de Icon 400 worden gekoppeld aan Lifesize Cloud in vier eenvoudige stappen: verbinden met stopcontact, met scherm (HDMI), een IP-verbinding en invoer van Lifesize Cloud gebruikersnaam en wachtwoord.
  • In combinatie met Lifesize Cloud, ondersteunt de Icon 400 alle vormen van communicatie - ad hoc calls vanuit een bedrijfs-directory, de geplande of "meet me" bijeenkomsten in virtuele vergaderzalen, een-op-een of groepsgesprekken met maximaal 25 deelnemers - op laptops, tablets en smartphones. De Icon 400 verbonden met Lifesize Cloud brengt naadloos meerdere groepsgesprekken bij elkaar, biedt veilige firewall / NAT traversal en voert automatisch software-updates uit voor het aangesloten apparaat, waardoor de druk op de IT enorm vermindert.
Lifesize Icon Flex: maak van een persoonlijk collaboratieprogramma een kwaliteit hoogwaardige videoconferentie-oplossing
  • De Lifesize Ico Flex is ontworpen voor bedrijven die al een collaboratie toepassing zoals Microsoft Lync (Skype for Business), Skype, Google Hangouts, Cisco Jabber, WebEx of Citrix GoToMeeting als primaire vergadertool gebruiken. Het maakt van elke kleine vergaderruimte een complete conferentieruimte oplossing. Gebruikers sluiten eenvoudig hun pc of Mac via USB aan op de Icon Flex en deze neemt alle video- en audioverwerking over en daarmee transformeert de vaak matige kwaliteit in een uitzonderlijke ervaring waarbij iedereen duidelijk kan worden gezien en gehoord.
  • Het ontwerp en de afwerking van de Icon 400 op business-class niveau doet duidelijk denken aan Lifesize boardroom producten. De Lifesize Flex kan worden geleverd met tafelmicrofoon of de speciale conferentietelefoon (Lifesize Phone) om de meest veeleisende audio- en videokwaliteit te waarborgen.
Prijzen en beschikbaarheid bij Exertis GO Connect
  • De nieuwe mogelijkheden van Lifesize Cloud zullen beschikbaar zijn in februari 2015 (jaar-abonnementen beginnen bij € 20,00 per maand per gebruiker)
  • Lifesize Icon 400 is per direct leverbaar vanaf € 1.999,00
  • Lifesize Icon Flex is beschikbaar in maart 2015 vanaf € 1.599,00
Extra Informatie

Over Lifesize
Een betrouwbare, efficiënte en eenvoudig te gebruiken oplossing voor videocommunicatie, met perfecte kwaliteit en tóch betaalbaar: uitgangspunten waarmee Lifesize in 2003 begonnen is aan een nieuwe generatie voor videoconferentie. Lifesize heeft High Definition geïntroduceerd als essentiële techniek voor realistische videocommunicatie en heeft daarmee gezorgd voor een geheel andere kijk op visuele communicatie. Lifesize rekent drastisch af met de kosten en de complexiteit en maakt telepresence (aanwezig zijn zonder te reizen) een realistische en betrouwbare oplossing voor iedere organisatie.

Lifesize, mede opgericht door CEO Craig Malloy (met het meest indrukwekkende track record in videoconferentie), heeft haar hoofdkantoor in Austin, Texas en is vertegenwoordigd in meer dan 80 landen. Lifesize is sinds december 2009 een divisie van Logitech. Meer informatie: www.lifesize.com

Over Exertis GO Connect
In Nederland, België en Luxemburg bedient Exertis GO Connect resellers die een focus hebben op Unified Communications, telecommunicatie, automatisering, audiovisuele integratie, networking en security. De producten en diensten die Exertis GO Connect levert, zijn onder te verdelen in vijf ‘solution’ categorieën: communication devices, prosumer products, audio & video solutions, network solutions en professional services. Als importeur en distributeur is Exertis GO Connect niet alleen het logistieke aanspreekpunt tussen reseller en fabrikant, maar levert ook diensten zoals presales consultancy, installatie, service & onderhoud en helpdesk & support. Sinds 1996 is de distributeur actief met vooraanstaande leveranciers, waaronder Plantronics, Polycom, Lifesize, Konftel, InFocus, Ruckus Wireless, Gigaset pro, Panasonic, ClearOne, Sonus, KEMP, Spectralink en Dell SonicWALL. Exertis GO Connect maakt sinds 2012 deel uit van de beursgenoteerde Exertis groep (a DCC company).

Meer informatie: www.exertisgoconnect.eu

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Sander van Buuren van LEWIS PR:
Tel: +31 (0)40 – 235 4600
Email: sander.vanbuuren@lewispr.com
 ICON 400

Laatste van LifeSize
Lifesize introduceert Icon 400 en Icon Flex

LifeSize introduceert Unity-serie met nieuwe all-in-one HD-videoconferentie-oplossing

LifeSize kondigt nieuwe touchscreen telefoon aan, geoptimaliseerd voor HD-videoconferenties
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials