www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (6 jaar en 156 dagen geleden)
PR: LEWIS

GFI Software introduceert GFI MailEssentials 2015 voor eenvoudig beheer van meerdere e-mailservers

Nieuwe mogelijkheden voor beveiliging, load balancing, centraal beheer en rapportage

GFI Software brengt een nieuwe editie van e-mailbeveiligingsplatform GFI MailEssentials 2015 op de markt. De nieuwe versie biedt verbeterde mogelijkheden op het gebied van schaalbaarheid en load balancing en ondersteunt organisaties bij het beheren van meerdere e-mailservers.

Steeds meer organisaties, zowel groot als klein, kiezen voor een meervoudig servermodel voor het beheren van de toenemende hoeveelheid e-mails. Het is voor bedrijven een grote uitdaging om alle servers te synchroniseren en te beschermen tegen spam en phishing-aanvallen. Load balancing is nodig om te voorkomen dat één van de servers een zwakke schakel wordt, waardoor de cluster kan destabiliseren en de groep kwetsbaar wordt voor aanvallen.

De multi-server ondersteuning in GFI MailEssentials 2015 biedt verschillende mogelijkheden om de prestatie en het beheer van mailservers te verbeteren:
  • Load distribution – Dit helpt load balancing over verschillende e-mailservers te vereenvoudigen. Load distribution vergroot de efficiëntie en betrouwbaarheid op het gebied van het verwerken, scannen en leveren van e-mails. Hierdoor kan met grotere hoeveelheden e-mails worden gewerkt.

• Configuratiesynchronisatie – Servers worden met GFI MailEssentials 2015 centraal geconfigureerd. Dit zorgt ervoor dat de configuratie van de ene server automatisch kan worden overgenomen door andere servers binnen de groep. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en zorgt voor eenduidige functionaliteit.

• Server redundantie – Failover servers worden ondersteund zodat extra capaciteit kan worden ingezet wanneer nodig. Dit zorgt voor continue serverprestaties en -betrouwbaarheid, zelfs wanneer een server uitvalt, onderhoud nodig is of e-mailactiviteit piekt.

• Gecentraliseerde quarantaine – IT-beheerders die gedistribueerde mailservers centraal beheren hebben nu een quarantaine console om afgezonderde content en e-mailcommunicatie te beheren, over de gehele servergroep. Het maakt hierbij niet uit welke server de content in quarantaine heeft gezet.

• Gecentraliseerde rapportage – De oplossing biedt rapportagemogelijkheden voor alle servers binnen een centraal beheerde groep. Alle servers zenden informatie naar één gedeelde database. Dit maakt het mogelijk om rapportages te maken voor één, meerdere of alle servers binnen de groep.

De nieuwe features voor centraal beheer worden ondersteund door geautomatiseerde patching. Zo blijven mailservers up-to-date, zonder dat dit IT-personeel tijd kost. Updates worden gedownload van beveiligde servers van GFI. IT-beheerders kunnen zelf kiezen of updates automatisch of handmatig worden geïnstalleerd.

GFI MailEssentials 2015 biedt e-mailbeheer en scant en filtert e-mailcontent en bijlages. De oplossing biedt volledige e-mailbeveiliging met krachtige spam-detectie, intelligente taaldetectie en gelaagde beveiliging tot vijf antivirus engines (BitDefender, ThreatTrack VIPRE, Avira, McAfee en Kaspersky).

“De nieuwe gecentraliseerde features in GFI MailEssentials 2015 helpen bedrijven die gebruik maken van meerdere mailservers om security en e-mailverkeer effectief te beheren”, zegt Sergio Galindo, general manager bij GFI Software. “Tegelijkertijd biedt GFI MailEssentials 2015 beheerders met slechts één mailserver de mogelijkheid om eenvoudig op te schalen, naar mate de organisatie groeit.”

Prijzen en beschikbaarheid
GFI MailEssentials 2015 is direct beschikbaar in drie edities:

• Anti-spam: dit voorkomt spam en phishing-aanvallen tegen een organisatie en eindgebruikers.

• EmailSecurity: gebruik tot vijf antivirus-engines om aanvallen via e-mail tegen te gaan. De oplossing bevat daarnaast technologieën zoals een Email Exploit Engine, een Trojan- en Executable-scanner en een HTML-opschoner om kwaadwillende buiten te houden.

• UnifiedPRotection: deze versie combineert anti-spam en e-mailbeveiliging functionaliteit in één oplossing, met meerdere antivirus en anti-spam engines voor volledige e-mailbeveiliging.
Alle edities worden aangeboden in abonnementsvorm. De kosten zijn €19 per computer voor 100 tot 249 mailaccounts. Afnemers beschikken over ondersteuning van de wereldwijde klantenservice van GFI.

Meer informatie over GFI MailEssentials 2015:
Laatste van GFI Software

GFI Software: security trends 2015

GFI Software introduceert GFI Archiver 2015
Verstreken tijd: 6 jaar en 156 dagen
GFI Software contact

Logo GFI Software

press@gfi.com
  www.gfi.nl
GFI Software sociaal

GFI Software tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy