www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Houd altijd een oogje in het zeil met Rollei

Eindhoven, 19 januari 2015 – De Duitse camerafabrikant Rollei introduceert met de Rollei SafetyCam-10 HD en Rollei SafetyCam-20 HD twee nieuwe beveiligingscamera’s. Beide modellen beschikken over uitgebreide surveillancemogelijkheden, zoals notificaties bij beweging. Zo maakt de gratis Rollei Cloud het mogelijk om waar en wanneer dan ook op elk device livestreams te volgen en kunnen de camera’s dankzij geavanceerde besturingssoftware op afstand bediend worden. Hierdoor hebben gebruikers de mogelijkheid om waar ze maar willen, 24/7 een oogje in het zeil te houden.

Specificaties
De twee nieuwe beveiligingscamera’s van Rollei beschikken over een HD-beeldkwaliteit met 720p en 25fps en registreren ook in het donker gedetailleerde beelden. De ingebouwde infraroodfilters voorkomen verkleuring. De gevoelige bewegingssensor met meer dan tien verschillende instellingen reageert direct op alle beweging in een hoek van 60 graden. Vervolgens stuurt de camera, afhankelijk van de instelling, een e-mailwaarschuwing met zes beelden en bewaart het deze beelden op een server.

Rollei stelt een gratis Cloud ter beschikking, waarop de camera’s aangesloten kunnen worden. Deze zorgt voor een 24/7 mobiele toegang tot geregistreerde beelden. Deze server garandeert een continue beveiliging van gemaakte opnames. De camera’s kunnen echter ook gebruikt worden in het thuisnetwerk, zonder een beroep te doen op de Cloud.

De Rollei SafetyCam-10 HD is een indoor camera met ingebouwde microfoon en heeft de mogelijkheid om 360 graden te draaien en 90 graden te kantelen. In nachtmodus zorgen negen infrarood LED’s voor een bereik van 15 meter. De Rollei SafetyCam-10 HD is vanaf februari te koop tegen een adviesprijs van €129,99. Meer informatie over de Rollei SafetyCam-10 HD is te vinden op: http://www.rollei.com/products/photo/security-camcorder/safetycam-10-hd,p169447

De Rollei SafetyCam-20 HD is een waterdichte outdoor camera met een netwerkaansluiting en webserver voor dataoverdracht. De camera heeft een draaihoek van 60 graden. ’s Nachts zorgen 24 infrarood LED’s voor een opnamebereik tot 20 meter. De Rollei SafetyCam-20 HD is vanaf februari te koop tegen een adviesprijs van €159,99. Meer informatie over de Rollei SafetyCam-20 HD is te vinden op: http://www.rollei.com/products/photo/security-camcorder/safetycam-20-hd,p169449

Henk Gernand, key accountmanager Benelux bij Rollei: “Inbraken en overvallen gebeuren al eeuwenlang en zijn geen ontwikkelingen van de afgelopen paar jaar. Een alarm tegen inbrekers werkt in theorie effectief, maar als je van huis bent heb je er niets aan en bewijs ontbreekt. Rollei reageert op deze gebreken met innovatieve beveiligingscamera’s die optimale controle op afstand bieden via live-streams en Cloud computing. Dus of je jezelf nu wilt behoeden voor inbrekers of de kat van de buren in de gaten wil houden, de Safety Cams van Rollei registreren alles.”

--------

Noot voor de redactie: In de bijlage vindt u beeldmateriaal op hoge resolutie van de SafetyCam-10 HD en SafetyCam-20 HD.

Over Rollei:
Het van oorsprong Duitse Rollei is opgericht in 1920 en heeft als doelstelling om fotografie voor iedereen toegankelijk te maken. Rollei is al meer dan 90 jaar een autoriteit op de fotografiemarkt en is momenteel actief in meer dan 20 landen in Europa. Rollei claimde haar wereldwijde reputatie als fabrikant van hoogwaardige camera’s met de twin-lens Rolleiflex. Het huidige assortiment omvat digitale camera’s, actioncams, camcorders, IP-beveiligingscamera’s, statieven en accessoires. Voor meer informatie: www.rollei.com

Meer informatie:
Marcommit PR