www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Onderzoek Polycom: meer dan negentig procent van bedrijven ervaart voordelen van videosamenwerking

Polycom-onderzoek wijst uit:
  • meer dan tachtig procent van gebruikers van videosamenwerkingsoplossingen ervaart dat beslissingen sneller tot stand komen en de balans tussen werk en privé beter is;
  • organisaties zien nog steeds niet de ware voordelen doordat ze beperkt toegang hebben tot videoconferencing en ze geloven in de stigma’s die eraan kleven.
Amsterdam, 8 januari 2015 – Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) maakt de resultaten bekend van een nieuw onderzoek dat ingaat op hoe organisaties vandaag de dag videosamenwerkingsoplossingen gebruiken. Het wereldwijde onderzoek – in opdracht van Polycom en uitgevoerd door Quocirca Ltd – toont aan dat meer dan negentig procent van de bedrijven die regelmatig video gebruiken voor samenwerking, diverse voordelen ervaart. Bedrijven noemen bijvoorbeeld hogere productiviteit, een betere samenwerking in het team, diverse financiële besparingen en een verlaging van de reiskosten. Meer dan tachtig procent verbindt zijn besparingen direct met het sneller nemen van zakelijke beslissingen en het verbeteren van de balans tussen werk en privé bij werknemers.

Hoewel het onderzoek de vele voordelen van het gebruik van videosamenwerking laat zien, bestaan er nog steeds drempels voor een brede adoptie. Het onderzoek wijst uit dat meer dan vijftig procent van de mensen die regelmatig video gebruiken, zelden tot nooit IT’ers nodig heeft bij een telefoongesprek. Dat zorgde voor meer eenvoud in het gebruik met oplossingen van vandaag de dag. De helft van de ondervraagde mensen hintte er ook op, dat meer toegang tot video leidt tot meer gebruik. Maar weinig organisaties hebben video beschikbaar gesteld voor gebruikers van desktop en mobiel. In grote conferentieruimten is er doorgaans slechts een beperkte beschikbaarheid van video.

“De waarde van de meeste netwerktechnologieën neemt disproportioneel toe naarmate er meer individuen gebruik van maken”, zegt Rob Bamforth, principal analyst bij Quocirca. “Videoconferencing is geen uitzondering. Door het gebruik daarnaast te laten toenemen, nemen de bekendheid met, en het comfort van de complete ervaring toe. Het stimuleren van een videocultuur lijkt daardoor ten goede te komen aan zowel het individu als de organisatie.”

Van de ondervraagde eindgebruikers geeft 45 procent aan regelmatig gebruik te maken van mobiele apparaten – zoals tablets, laptops en mobiele telefoons – voor het deelnemen aan een videoconferentie. 35 procent van de digital natives – werknemers van 25 jaar of jonger en bepalend voor de toekomst van werk – gebruikt regelmatig video vanaf diverse locaties. Deze aantallen nemen naar verwachting toe naarmate er meer mobiele apparaten komen en organisaties steeds flexibeler werkregelingen bieden.

“De manier waarop mensen werken, verandert. Mobiliteit, BYOD, social- en samenwerkingsoplossingen, zoals videoconferencing, dwingen samen met de behoefte om vastgoedkosten te verlagen, bedrijven over de gehele wereld om hun traditionele kantooropstelling opnieuw te overdenken”, zegt Jim Kruger, Chief Marketing Officer van Polycom. “We zien de meetbare impact die videosamenwerking heeft. Maar doordat slechts een fractie van de wereldwijde organisaties video regelmatig gebruikt, tonen de resultaten van het onderzoek de potentie aan van video in elke werkomgeving en in elke branche.”

Videosamenwerking is een stimulans voor meetbare resultaten voor organisaties in diverse regio’s en branches. Het Polycom/Quocirca-onderzoek bevestigt dat videosamenwerking de productiviteit kan bevorderen en kan zorgen voor fiscale besparingen. Specifieke resultaten voor de EMEA-regio:
  • meer dan negentig procent van de onderzochte EMEA-bedrijven zet meetings op via ‘room based’-oplossingen;
  • al meer dan 45 procent van de EMEA-bedrijven gebruikt een mobiele video-oplossing;
  • bijna 66 procent gebruikt virtuele meeting-rooms – het hoogste percentage in vergelijking met het gebruik daarvan in Noord-Amerika en Azië-Pacific;
  • EMEA is behoorlijk technologisch onderlegd – slechts 37 procent heeft IT-ondersteuning nodig bij een tot 25 procent van de videogesprekken.
  • een besparing op reiskosten is in EMEA het belangrijkste voordeel van videogebruik – 98 procent geeft dit een gemiddelde tot hoge prioriteit.
  • 71 procent van de onderzochte mensen in EMEA ziet een toename van het videogebruik in het dagelijkse werk.
Meer weten over hoe uw bedrijf een samenwerkingscultuur kan ontwikkelen? Lees de blog op www.community.polycom.com/t5/The-View/Building-a-Video-Culture-Starts-with-Understanding-the-Impact/ba-p/69104.

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Hiermee verhogen ze productiviteit, versnellen ze time-to-market, verbeteren ze klantenservice, verspreiden ze kennis en redden ze levens. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving en leveren de beste gebruikerservaring, de meest verregaande multivendor interoperabiliteit en ongeëvenaarde investeringsbescherming. Kijk op www.polycom.nl of volg ons op Twitter, Facebook en LinkedIn voor meer informatie.

Polycom
Hilde Verlee