www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: carolijn peelen bv

High-end fietsonderdelenproducent SRAM verbetert in- en externe klantbeleving met MDM van Stibo Systems

Laren, 7 januari 2014 – Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, kondigt aan dat SRAM, wereldwijd producent van fietsonderdelen met Europees hoofdkantoor in Nederland, live is met STEP Trailblazer van Stibo Systems. Hiermee is SRAM in staat om een lange termijn multi-channel strategie te volgen, waarbij efficiency en in- & externe customer experience centraal staan. In slechts zes maanden is een correct en consistent overzicht van het totale productaanbod gecreëerd. Zowel interne klanten als externe klanten (productmanagers en fabrieken) kunnen dankzij STEP snel en gemakkelijk naar de gewenste informatie navigeren.

Key Points
  • Het in 1987 opgerichte SRAM ontwerpt, fabriceert en verkoopt wereldwijd high-end fietsonderdelen en apparatuur voor de ultieme fietservaring. Het bedrijf heeft partnerships met de beste fabrikanten en heeft een jaaromzet van ca. $600 miljoen.
  • In STEP wordt alle data ontdubbeld en wordt een centrale bron van marketingtekst en -beeldmateriaal ontwikkeld van waaruit op efficiënte wijze relevante aanbiedingen mogelijk zijn die imago verhogend werken richting klanten en leveranciers.
  • Voorheen was productinformatie onbetrouwbaar en verspreid over de organisatie. Dankzij STEP is de informatie los van land of taal centraal in de organisatie aanwezig in een geïntegreerd technologieplatform van waaruit alle product informatie gemanaged en met een uniforme look & feel gepresenteerd wordt.
  • SRAM zet MDM ook in voor consistentie van processen voor de diverse brands en tussen de product informatie en marketing teams. Dit zorgt voor een kortere time-to-market.
Citaat SRAM
Patrick Brandwagt, General Manager van SRAM Europe, is enthousiast over de MDM implementatie: “Het team van Stibo Systems begrijpt het belang van kloppende product informatie voor het versterken van ons brand en het verhogen van de klanttevredenheid. Onze verwachtingen werden zelfs overschreden. Niet alleen leverde Stibo Systems binnen tijd en budget en werden onze vragen steeds snel beantwoord, ook werden er mogelijkheden geïdentificeerd om extra rendement uit de STEP-oplossing te halen.”

Citaat Stibo Systems
“SRAM heeft met de implementatie van onze MDM oplossing STEP een mooie basis om haar e-commerce organisatie snel uit te bouwen en tegelijkertijd de klanttevredenheid wereldwijd verder te vergroten,” aldus Tim Bon, Sales Director Stibo Systems Benelux. “Dit wordt o.a. bereikt door de flexibiliteit en de vele functionele mogelijkheden in STEP, het sterke data model en de krachtige workflow die het informatieproces stroomlijnt vanuit verschillende bronnen en in verschillende formaten.”

Over Stibo Systems
Stibo Systems is wereldwijd marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen. Klanten vertrouwen op Stibo Systems voor cross channel consistentie van product-, klant- en leverancier-data. Dit stelt hen in staat om betere besluiten te nemen, de verkoop te bevorderen en aandeelhouderswaarde te vergroten. In de afgelopen 30 jaar heeft Stibo Systems honderden bedrijven ondersteund bij het creëren van één betrouwbare, centrale informatiebron. Stibo Systems is particulier eigendom en onderdeel van de Stibo A/S groep, die is opgericht in 1794. Het hoofdkantoor van Stibo Systems is gevestigd in Aarhus, Denemarken. Voor meer informatie: www.stibosystems.nl

Contact Stibo Systems BV
Tim Bon, telefoon: +31 (0)35 2018860, email: tim.bon@stibo.com