www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (7 jaar en 90 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Maak van keuze voor zorgverzekeraar geen halszaak; zeven tips van Shopkorting

Amsterdam, 22 december 2014 – Het opzeggen van je zorgverzekering in verband met het overstappen naar een andere zorgverzekeraar is ieder jaar mogelijk in de periode van half november tot 31 december. Maar de meeste mensen besluiten op het laatste moment of ze willen overstappen: tussen kerst en oud en nieuw. Verzekeringsmaatschappijen krijgen in deze korte periode dan ook de meeste vragen binnen. Een nieuwe zorgverzekeraar kiezen kan vervolgens tot 31 januari. Online cashback-platform Shopkorting, heeft verschillende acties voor zorgverzekeringen op zijn site staan en geeft enkele tips over waar consumenten op kunnen letten bij de keuze voor een andere zorgverzekeraar.

Aan het einde van het jaar vechten zorgverzekeraars om de gunst van de verzekerden door middel van aanbiedingen. Maar voor de consument is het niet altijd even transparant waar zo’n aanbieding nu precies uit bestaat en hoe je precies verzekerd wordt. Hierdoor zijn er verschillende vergelijkers voor zorgverzekeringen in de markt. Maar ook die zijn niet altijd even transparant en onafhankelijk. De consument moet dus op zijn eigen kompas varen.

Minder overstappers dit jaar

Ared Yelkenci, directeur van Shopkorting: ‘We merken dat dit jaar het overstappen van zorgverzekeraar langzamer op gang komt dan andere jaren. Dit komt doordat er dit jaar qua premies niet zoveel verandert. De grootste verandering is dat in 2015 het eigen risico weer verhoogd wordt, maar dat geldt voor alle zorgverzekeringen, dus dat is geen prikkel om over te stappen.’ Yelkenci vervolgt: ‘Omdat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien, hebben we wat tips die kunnen helpen bij het keuzeproces voor een andere zorgverzekeraar.’

Tips van Shopkorting bij de keuze voor een andere zorgverzekeraar:
  1. Bekijk of je huidige polis nog wel voldoet aan je huidige wensen.
  2. Verwacht je minder gebruik te maken van medische zorg, verhoog dan je eigen risico. Hierdoor wordt de premie lager. Het verplicht eigen risico stijgt in 2015 naar 375 euro.
  3. Kinderen tot 18 jaar kunnen worden meeverzekerd op je eigen zorgpolis. Verzeker je kind altijd mee op de meest uitgebreide polis. Dit moet je controleren, want dit gebeurt niet vanzelf.
  4. Check hoe je medische kosten in het buitenland zijn gedekt. Sommige verzekeraars vergoeden namelijk niet alle medische kosten die je in het buitenland maakt. Dit kan dan snel oplopen, want medische zorgkosten in bijvoorbeeld de VS liggen aanzienlijk hoger dan in Nederland.
  5. Verzeker jezelf en je partner altijd apart. Hierdoor voorkom je dat je onnodig verzekerd bent voor onderdelen die je toch niet gebruikt.
  6. Verzeker jezelf collectief. De premies bij collectieve verzekeringen liggen doorgaans lager.
  7. Wil je zelf je zorgverlener en ziekenhuis kiezen? Controleer dan of dit mogelijk is bij jouw zorgverzekeraar. Een restitutiepolis is de duurste en geeft de grootste keuzevrijheid. Bij de goedkopere naturapolis en de goedkoopste budgetpolis is die vrijheid beperkter.
Over Shopkorting.nl
Shopkorting.nl is eind 2008 opgericht en biedt geregistreerde leden een gratis extra korting (cashback) bovenop de online korting van hun internetaankoop bij een aangesloten webwinkel. Gemiddeld ontvangt Shopkorting ruim 200.000 unieke bezoekers per maand. De shopkorting wordt automatisch verrekend door een speciale tracking technologie. De korting komt binnen 48 uur in het persoonlijke account van de leden terecht en kan na goedkeuring op ieder moment worden uitbetaald. Lidmaatschap van het cashback-platform is geheel gratis. Shopkorting is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Zie www.shopkorting.nl ,www.shopkorting.be, @shopkorting en www.youtube.com/user/shopkorting.

Dit persbericht is ook online te vinden.

Informatie voor de pers
L&DJ PR
Margreet Poolman
T 020-4210565
E margreet@l-dj.nl
Laatste van Shopkorting.nl
Bonusway neemt Shopkorting.nl over en leidt Nederlandse e-commerce loyaliteitsmarkt

Nederlanders sparen steeds meer kortingsbonnen

Maak van keuze voor zorgverzekeraar geen halszaak; zeven tips van Shopkorting
DDA verwelkomt Maunt als partner

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo PA Consulting

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials