Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (6 jaar en 95 dagen geleden)
PR: Marcommit

HSO verzorgt migratie Coster Diamonds naar Microsoft Dynamics AX 2012

Veenendaal, 23 december 2014 - Coster Diamonds, één van de oudste Europese diamantproducenten die nog in werking is, heeft HSO in de arm genomen om de migratie van Microsoft Dynamics AX 3.0 naar Dynamics AX 2012 te verzorgen. Met het in gebruiknemen van de nieuwste versie van Dynamics AX is Coster Diamonds in staat om data beter vast te leggen, managementinformatie inzichtelijker te maken en informatievoorziening toekomst proof te maken.

Het bedrijf in hartje Amsterdam heeft samen met HSO een vooronderzoek gedaan naar de mogelijkheden en voordelen van een dergelijke migratie en gaat nu daadwerkelijk het migratietraject in. “Met HSO was er een goede klik tijdens de gesprekken”, geeft Errol Hotie, CFO bij Coster Diamonds aan, “HSO was goed in staat om de wensen van Coster Diamonds om te zetten naar oplossingen in de software.”

De overstap naar de nieuwste versie van Microsoft Dynamics AX biedt Coster Diamonds een groot aantal voordelen, zoals:
  • Een eenvoudig te realiseren koppeling met Microsoft Office;
  • Verbeteringen op het gebied van projectenadministratie met betrekking tot de tours van Coster Diamonds;
  • Een moderne en gebruiksvriendelijke user-interface gebaseerd op Microsoft, zodat alle medewerkers (ook seizoensgebonden medewerkers) er snel en gemakkelijk mee kunnen werken;
  • De mogelijkheid om Microsoft Dynamics AX zodanig in te richten dat de vastgelegde data een helder overzicht van informatie verschaffen aan het management van Coster Diamonds.
“Wij zien ernaar uit om een langdurige samenwerking met Coster Diamonds aan te gaan om hen met onze ERP software en diensten te ondersteunen in hun dagelijkse business”, aldus Fred Zeelen, accountmanager bij HSO. “Met onze service-organisatie met 75 Dynamics experts garanderen we ook na de livegang optimale support en beheer. Deze migratie is namelijk geen eenmalige aankoop, maar de start van een langdurige samenwerking.”

V.l.n.r. Luit Saathof (projectmanager HSO), Errol Hotie (CFO Coster Diamonds), André Kruijer (IT Manager Coster Diamonds), Fred Zeelen (accountmanager HSO)

Over Coster Diamonds
Coster Diamonds is één van de oudste Europese diamantslijpers die nog in werking is. Sinds 1840 staat Coster Diamonds bekend om haar vakmanschap en precisie dat komt kijken bij het slijpen en polijsten van de meest waardevolle ruwe diamanten. Zo werden ze opgedragen door prins Albert van Engeland om de beroemde "Koh-I-Noor" oftewel "Berg van Licht", een blauwwitte diamant die deel uitmaakt van de kroonjuwelen van Engeland, te herslijpen. Coster Diamonds verzorgt ook rondleidingen: jaarlijks komen zo'n 340.000 bezoekers kijken naar het werk van de diamantslijpers.

Over HSO
HSO is een succesvol internationaal ICT-bedrijf dat is uitgegroeid tot een organisatie met 400 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. Het hoofdkantoor staat in Veenendaal. HSO houdt zich bezig met implementatie, beheer en onderhoud van Microsoft Dynamics CRM, AX, Sharepoint en BI-oplossingen. Dit jaar is HSO door Microsoft verkozen tot ERP Partner of the Year. Verder behoren zij tot de Microsoft Dynamics Inner Circle en zijn ze in het trotse bezit van het predicaat ‘Meest klantgerichte partner van Microsoft’.

HSO
Jaimie van de Braak
E jvdbraak(at)hso.com
T +31 (0)318 509 400