www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

10 veelbelovende startups pitchen op Startupbootcamp E- & Mcommerce Demo Day

Keynote-sprekers John MacFarlane (Sonos) en Cees Links (GreenPeak)

Amsterdam, 18 december 2014 -- Accelerator Startupbootcamp organiseert op 23 januari 2015 E- & Mcommerce Demo Day. Dit is een evenement waar tien geselecteerde startups hun business pitchen aan investeerders. Locatie van het event is het hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht. Keynote-sprekers zijn John MacFarlane (Sonos) en Cees Links (GreenPeak).

Startups willen veel, maar worden tegengehouden door ontoegankelijke subsidies en bureaucratie. Dat blijkt uit onderzoek van het Financieele Dagblad. Accelerator Startupbootcamp biedt daarom startups een internationaal netwerk van relevante partners, investeerders en mentoren. De startups zijn in drie maanden klaargestoomd om de ultieme pitch te verzorgen op Demo Day E- & Mcommerce. Het doel is om investeringen binnen te halen die het beginnende bedrijf een kickstart kunnen geven.

De keynote-sprekers:

• John MacFarlane is oprichter en CEO van Sonos, een intelligent systeem van draadloze HiFi-speakers en audio-componenten. Sonos is in 2002 opgericht en heeft sindsdien 118 miljoen dollar opgehaald aan fondsen. In 2014 verwacht het een omzet van ruim een miljard te behalen. Op Demo Day doet John MacFarlane uit de doeken hoe het bedrijf van startup naar serieuze concurrent van de grote home entertainment-aanbieders is gegaan.
  • Cees Links is oprichter en CEO van GreenPeak. Hij is de uitvinder van de WiFi-verbinding. GreenPeak levert producten voor smart homes en werd onlangs uitgeroepen tot winnaar van de Deloitte Technology Fast50. GreenPeak behaalde in 2014 een omzetgroei van 8757 procent. Hoe bereik je zo’n explosieve groei? Tijdens een Q&A met Ruud Hendriks, vertelt Links het verhaal van GreenPeak.

Meer informatie: www.startupbootcamp.org/events/demo-day-e-mcommerce-14.html

Deelnemende startups:

Eccentrade (Nederland) levert een online reputatieplatform dat innovatie en duurzaamheid in de supply chain versnelt en eenvoudiger maakt voor zowel corporates als leveranciers. Het pre-beta platform wordt in januari aangekondigd met al meer dan 10.000 leveranciers aan boord. http://eccentrade.com/

Joopp (Nederland) is de makkelijkste en snelste manier om een website te bouwen. Gisteravond hebben ze het goede nieuws aangekondigd dat ze een pilot uit gaan voeren samen met Werkspot. Afgelopen maanden heeft het een distributiekanaal opgezet in Brazilië en verkocht het al 2.000 websites. http://joopp.com/

Magnetic.io (Nederland) maakt van enterprises online innovatoren. Hun product Vamp reduceert de kosten van hosting en operations en verbetert de uptime en time-to-market, door geavanceerde Silicon Valley-technologie te gebruiken. Op Demo Day zal Magnetic.io de release van hun krachtige DevOps open-source framework lanceren. http://magnetic.io/

Printr (Nederland) maakt 3D-printen voor iedereen toegankelijk. Het sluit op dit moment overeenkomsten met vijf van de belangrijkste 3D-printerproducenten in de wereld, om de Printr-software in hun nieuwste 3D-printers te implementeren. http://printr.nl/

Quiver (Nederland) maakt het mogelijk om informatie bij te houden en te beheren, ongeacht de plek waar de informatie opgeslagen is. Ook kun je met Quiver gegevens delen op basis van je eigen voorwaarden. Veel bedrijven zijn al geïnteresseerd in dit product. In Nederland is 70 procent van de banken al klant. http://quiverproject.com/

RelevancyData.com (Israël) is het eerste bedrijf dat videocontent analyseert en er relevante advertenties bij zoekt. De grootste uitzenders en mediabedrijven in Nederland hebben al interesse getoond. http://relevancydata.com/

Saddl (Nederland) introduceert een oplossing die het mogelijk maakt om alles van waar dan ook ter wereld te laten bezorgen, precies op het moment dat jij wilt. Saddl is nu bezig om partnerschappen te sluiten die gaan helpen om het product op de markt te zetten en om consumenten de beste deal te kunnen bieden. http://saddl.nl/

StartMonday (Duitsland) helpt werkgevers beter en sneller mensen aan te nemen, met een video van 15 seconden. Het bedrijf werkt al met een aantal internationale merken. StartMonday heeft de ambitie om de recruitmentindustrie voor altijd te veranderen. http://startmonday.co/

Tom Kabinet (Nederland) is het Ebay van de tweedehands e-books, en is slim en dapper genoeg om hun “Bookify”-model te presenteren aan heel Europa. http://tomkabinet.nl/

Yippie (Nederland) helpt consumenten om slimmer te winkelen. Yippie laat zien waar een product in de uitverkoop is. Naadloos geïntegreerd, volledig gepersonaliseerd en direct. Het vergelijkt automatisch prijzen en werkt aan een bijzondere functionaliteit. Deze wordt in januari gepresenteerd en heet personal pricing. Het houdt in dat Yippie echt unieke deals kan aanbieden aan gebruikers. http://yippie.nl/

Over Startupbootcamp
Startupbootcamp is een pan-Europees acceleratorprogramma met activiteiten in Amsterdam, Berlijn, Eindhoven, Haifa, Londen, Kopenhagen en Istanbul. Startupbootcamp bouwt een internationaal ecosysteem voor startups, dat het voor hen mogelijk maakt om in drie maanden te bereiken wat een startup normaal bereikt in een jaar.

Startupbootcamp is een programma voor startups met innovatieve oplossingen. Het programma wordt ondersteund door partners als KLM Royal Dutch Airlines, eBay/Marktplaats, ING, Sundio Groep, ICS Cards (International Card Services), Rabobank, Wereldhave en Vodafone.

Tags bij dit bericht
Eerder van Startupbootcamp
6 feb 2019 Maak kennis met de 11 start-ups uit het Startupbootcamp Commerce-programma

22 okt 2018 Smart City Experience: nieuwe invulling van slimme stad van de toekomst

4 okt 2018 Maak kennis met de 23 meest veelbelovende fintech en cybersecurity startups
Persberichten van donderdag 14 november 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl