www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

'Driving home for Christmas': het liefst naar een warm en comfortabel huis

Meerderheid van de Nederlanders komt liefst thuis in een huis dat warm en comfortabel is

Amsterdam – 18 december 2014 De snijdende wind op het station, een auto die ijskoud is. De weg naar huis is guur en fris en moet het liefst zo kort mogelijk zijn. Kijk jij in de koude, donkere dagen voor kerst ook altijd uit naar een comfortabele thuiskomst? Grote kans van wel. 59 procent van de Nederlandse huiseigenaren vindt het namelijk belangrijk tot erg belangrijk om tijdens de wintermaanden na een trein- of autorit vanaf werk binnen te komen in een warm en knus huis. Vrouwen (63 procent) vinden dit net iets vaker dan mannen (56 procent). Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Honeywell.   Toch maakt lang niet iedereen gebruik van de moderne mogelijkheden die er zijn om je huis al onderweg erheen comfortabel te verwarmen. Met de feestdagen in het vooruitzicht is het dan ook raadzaam eens naar de juiste instellingen van de thermostaat te kijken. Dat kan namelijk zorgen voor comfortabele feestdagen – niet alleen qua temperatuur in huis, maar ook in je portemonnee.

“De feestdagen staan voor gezelligheid. Kaarsen, kerstversiering: alles helpt om dat knusse gevoel te creëren waar mensen naar op zoek zijn in de koude wintermaanden. Vooral als je bedenkt dat we volgens het SCP gemiddeld 32,1 uur per week onze vrije tijd thuis besteden. Dat wordt zelfs nog meer in de kerstvakantie, wanneer het gehele gezin thuis is. Vaak valt het juist dan op dat gezinsleden verschillende comfortbehoeftes hebben. Daarnaast worden lang niet altijd alle ruimtes in huis gebruikt, maar wel verwarmd. Door ongebruikte ruimtes niet te verwarmen, is er energie te besparen. Met zoneregeling kun je zelf automatisch de temperatuur per kamer regelen. En door gebruik te maken van een connected thermostaat die op afstand te bedienen is, kom je altijd thuis in een warm en comfortabel huis. Dat is wat je huis je thuis maakt. ‘Driving home for Christmas’ was nog nooit zo fijn”, zegt Martin Roozendaal, marketing-communicatiemanager bij Honeywell.

Het is niet verwonderlijk dat meer dan een kwart van de Nederlanders graag de woonkamer op temperatuur ziet bij thuiskomst. Uit een eerder uitgevoerd onderzoek van Honeywell blijkt, dat twee derde van de huiseigenaren een programmeerbare thermostaat heeft. 52 procent ziet wel wat in een smartphone-app om de verwarming op afstand te bedienen. Met de koudste maanden van het jaar in aantocht raadt Honeywell mensen aan zich te verdiepen in hoe zij hun huis zo efficiënt mogelijk kunnen verwarmen. Met de juiste thermostaatinstellingen is al veel winst te behalen, maar ook bediening op afstand of energiebewust stoken levert besparingen op. Denk daarbij aan het niet verwarmen van ongebruikte ruimtes of de temperatuur een graad lager zetten. Daardoor geniet je zowel van een behaaglijke temperatuur bij thuiskomst, als van lagere energiekosten.

Meer informatie over Honeywells connected-producten, Round Connected en evohome-zoneregeling, en de verkoopkanalen is te vinden op www.getconnected.honeywell.com.

Het onderzoek
Honeywell schakelde onderzoeksbureau Multiscope in voor het uitvoeren van het onderzoek. In totaal namen 660 mensen deel aan het online onderzoek over het gebruik van thermostaten. Vijftig procent van de respondenten was man. Alle respondenten waren volwassen huiseigenaren. Het kwantitatieve onderzoek werd uitgevoerd in week 16 en 17 van 2014.

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal, stuur een e-mail naar honeywell@lvtpr.nl.

Tags bij dit bericht