www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!

Lytro Illum nu officieel verkrijgbaar in Nederland

Tweede generatie lichtveldcamera voegt een dimensie toe aan fotografie

Amsterdam 16 december 2014 – Lytro kondigt vandaag de officiële beschikbaarheid van de LYTRO ILLUM aan voor de Nederlandse markt. De LYTRO ILLUM is een lichtveldcamera en softwareplatform, waarmee gebruikers de wereld om hen heen op een nieuwe manier kunnen portretteren. De revolutionaire technologie van de LYTRO ILLUM legt het zogenaamde lichtveld vast, inclusief de richting van het licht, waardoor er geen statische dwarsdoorsnede van de werkelijkheid wordt gemaakt, maar een interactief en driedimensionaal “levend beeld”.

Tot voor kort kon je lichtveldcamera's uitsluitend in wetenschappelijke laboratoria vinden, in de vorm van een ruimte vol camera's die aan een supercomputer waren gekoppeld. Lytro heeft deze technologie geoptimaliseerd om consumenten de kracht van het lichtveld in handen te geven. Lichtveldtechnologie biedt fotografen allerlei nieuwe mogelijkheden, zoals achteraf scherpstellen, het veranderen van perspectief of brandpuntsafstand en het bekijken van foto’s in 3D, allemaal nadat een opname is gemaakt.

“Met de LYTRO ILLUM beschikken fotografen over nieuwe creatieve mogelijkheden om verhalen te vertellen en waardevolle momenten vast te leggen,” zegt Lytro’s Sandro Fulgheri, Managing Director EMEA. “Door de combinatie van de nieuwe hardware en de enorme rekenkracht, legt deze camera de grenzen van creativiteit ver voorbij de inherente beperkingen van traditionele digitale of analoge fotografie.”

De ILLUM is de tweede generatie lichtveldcamera van Lytro en een aanzienlijke stap voorwaarts op het gebied van lichtveldfotografie. De camera biedt een ongeëvenaarde optische veelzijdigheid, dankzij de koppeling van speciaal ontwikkelde hardware aan een krachtig softwareplatform. De ILLUM is uitgerust met een 40-megaray lichtveldsensor, 8x optische zoom, een constant f / 2.0 diafragma en een hogesnelheidssluiter, waarmee bijna elk bewegend beeld kan worden stilgezet in de tijd. Na het vastleggen van het beeld kunnen fotografen beeldaspecten wijzigen die voorheen vaststonden, zoals de focus, tilt, perspectief en de velddiepte. Fotografie is niet langer eendimensionaal, maar strekt zich nu uit in elke dimensie.

Lichtveldfotografie volgt het klassieke patroon van wereldveranderende concepten,” stelt Lytro-oprichter Dr. Ren Ng. “De oorspronkelijke Lytro-camera, die we in 2012 lanceerden, kondigde een volledig nieuw tijdperk voor fotografie aan. De LYTRO ILLUM brengt deze ontwikkeling naar een nieuw niveau. Deze camera heeft de potentie om een revolutie op fotografiegebied teweeg te brengen, die vergelijkbaar is met de overgang van film naar digitaal.”

Naast het aanpassen van beelden na de opname, kunnen gebruikers met het LYTRO ILLUM softwareplatform de beelden in 3D bekijken, animaties maken, foto’s exporteren naar veelgebruikte formats als JPEG en foto’s delen via het web of mobiele apparaten. De LYTRO ILLUM is compatibel met populaire fotobewerkingssoftware, zoals Adobe Photoshop of Lightroom en Apple Aperture.

Prijs en beschikbaarheid
De LYTRO ILLUM is per direct verkrijgbaar bij onder andere Calumet, Cameraland, CameraNU,  CameraTools, City-Foto, CoolBlue, Foto Bleijenberg, Foto de Vakman, Foto Klein, Foto MGM, Foto Rembrandt, Foto Verschoore, Kamera Express Superstores, Nivo Schweitzer, Ringfoto Focus, tegen een aanbevolen verkoopprijs van € 1599.
Laatste van Lytro Inc.
Lytro Illum nu officieel verkrijgbaar in Nederland

Lytro haalt 40 miljoen USD aan financiering op voor uitbreiding fotorevolutie

Lytro brengt nieuwe 3D Living Picture ervaring naar desktop & mobiel en breidt wereldwijde distributie uit
Lytro Inc. contact

Logo Lytro Inc.

650-316-8888
  info@lytro.com
  www.lytro.com
Lytro Inc. sociaal

Lytro Inc. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl