Tango stunt met prijzen aan de snelweg

Tijdens ‘Feestweek’ kortingen tot 15 cent per liter bij Tango Europoort en Tango Rumpt

Den Haag - 15. December 2014

Voor het eerst in de Nederlandse tankgeschiedenis wordt er bij tankstations aan de snelweg gestunt met de brandstofprijzen. Bij Tango Europoort en Tango Rumpt, beide aan de A15, kunnen automobilisten van 15 tot en met 21 december met kortingen tot 15 cent per liter tanken op alle brandstoffen.

Eerder bleek al uit onderzoek van Tango dat de komst van onbemande tankstations naar de Nederlandse snelweg ervoor zorgt dat de gemiddelde brandstofprijs daalt. Met de zogenaamde ‘Feestweek’ doet Tango hier nog een schepje bovenop. Bij Tango Europoort (in Rozenburg) tanken automobilisten met 15 cent korting op alle brandstoffen. Bij Tango Rumpt is dit 13 cent per liter. De actieweek loopt van maandag 15 december tot en met zondag 21 december.

Edwin van Walsum, Sales Coördinator bij Tango, licht de actie toe: “Klanten zijn van ons gewend dat we regelmatig extra hoge kortingen bieden zoals tijdens de Dwaze Donderdag bij tankstations die niet aan de snelweg liggen. Met de Feestweek bij onze tankstations aan de A15 geven we voor het eerst actiekortingen aan automobilisten op de snelweg. En deze korting komt nog bovenop de lage brandstofprijzen die we op dit moment in Nederland hebben. Slimme automobilisten gaan dus niet meer van de snelweg af om goedkoper te tanken, maar kiezen voor Tango.”

De toekomst is onbemand
Sinds prijsvechter Tango zijn eerste tankstation opende in 2000, is er veel veranderd. In de eerste jaren namen de onbemande tankstations nog maar 5 procent van de markt in beslag. Inmiddels is dat aandeel gegroeid tot 30 procent. In een recent onderzoek naar Meest Onmisbare Merken, werd van alle onbemande tankstations Tango het meest genoemd als onmisbaar.