www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!

Nieuwe selector van Rittal voor IT-infrastructuur

IT eenvoudig en op maat selecteren

Zevenaar, 2 december 2014

Voor een goede planning van een datacenter is betrouwbare informatie van essentieel belang: met de nieuwe webbased selector voor IT-infrastructuur van Rittal krijgen IT-verantwoordelijken een snel beeld van de componenten van een datacenter en uitgebreide productinformatie. Een paar keer klikken is voldoende om alle elementen van de IT-infrastructuur te selecteren, van rack tot aan veiligheidssysteem – inclusief toebehoren. Het resultaat: een snel opgebouwd IT-infrastructuursysteem, klaar om offerte aan te vragen bij Rittal.

Met de selector kunnen IT-verantwoordelijken uit tal van losse producten, van rack, koeling, stroomverdeling en monitoring tot aan brandmeld- en blusinstallaties, hun datacenter naar eigen voorkeur inrichten. Alleen al bij het TS IT-rack omvat het assortiment 144 varianten. Daarna komt het passende koelsysteem: gaat het om rack-, rij- of ruimtekoeling? Hoeveel kW koelvermogen is er nodig? De Power Distribution Units (PDU) staan garant voor een professionele stroomvoorziening in het IT-rack. Het Monitoring-systeem Computer Multi Control (CMC) III en brandmeld- en blusinstallaties maken het IT-assortiment in de selector compleet.

Daarna worden alle producten in een lijst weergegeven, voordat deze een klik later bij Rittal aankomt. Binnen korte tijd ontvangt de klant vervolgens een offerte op maat – voor losse componenten of voor een compleet systeem.

De Engelstalig selector staat op www.rittal.nl en www.rittal4it.nl

Rittal

Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites  : www.rittal.nl en www.rittal4it.nl