www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Monetka rekent op ORTEC om leveringen aan winkels te optimaliseren

Monetka, een van de toonaangevende retailers in Jekaterinenburg en de Oeral-regio, koos onlangs een ORTEC-oplossing voor het stroomlijnen van haar vervoersactiviteiten. Het maakt hiervoor gebruik van de toegevoegde waarde die wordt geboden door ORTEC Routing and Dispatch. De "iRT Group", met bewezen ervaring op het gebied van TMS-implementatie voor Retail en Logistiek, werd gekozen als systeemintegrator voor de ORTEC-oplossing. Het systeem zal volgens planning eind dit jaar live gaan.

Monetka is een snel groeiende winkelketen die voedingswaren levert aan klanten. Het besluit om in zee te gaan met ORTEC werd genomen met het oog op verdere versteviging van de concurrentiepositie, door kwalitatief hoogstaande producten te bieden tegen optimale waarde. Als wereldwijde leverancier van optimalisatie-oplossingen, met name in de vervoersector, zal ORTEC zijn uitgebreide expertise inzetten om de transportplanning workflow te optimaliseren, van het plaatsen van de bestelling tot aflevering bij de winkels.

De implementatie van de ORTEC-oplossing bij Monetka is een project van aanzienlijke proporties. Het gaat namelijk om meer dan 650 winkels; meer dan 400 voertuigen in de eigen vloot van het bedrijf, plus uitbestede voertuigen; dagelijks worden tot wel 2500 bestellingen verwerkt; lange-afstandsleveringen kunnen oplopen tot 2000 km (tot 7 dagen reistijd). Naar verwachting zal ORTEC’s software naadloos integreren in Monetka's bestaande IT-infrastructuur: er zullen diverse interfaces worden verstrekt om ORTEC Routing and Dispatch aan te sluiten op de GPS-, ERP- en WMS-systemen van de retailer.

ORTEC Routing and Dispatch ondersteunt routeplanning en optimalisatie voor zowel primaire als secundaire distributie. Het doel van de optimalisatie is het realiseren van aanzienlijke besparingen op transportkosten. Bovendien zal de geoptimaliseerde orderaflevering Monetka helpen haar winkel en haar klanten beter te bedienen. Dit is een cruciale stap naar vergroting van het marktaandeel. "Wij hebben er alle vertrouwen in dat de implementatie van het ORTEC-systeem in onze organisatie een positief resultaat oplevert. We zullen beter zijn toegerust om onze transportactiviteiten efficiënter te plannen. Dit geeft ons de gelegenheid om snel complexe situaties op te lossen binnen onze logistieke keten, wat een enorm verschil kan betekenen in de huidige concurrerende detailhandelsmarkt", aldus Vitaly Zelentsov, IT Manager bij Monetka.