www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 117 dagen geleden)

Bol.com verwacht vanavond record aantal bestellingen: 8 per seconde

Meer dan 200.000 bestellingen worden vandaag verwerkt

Bol.com maakt zich op voor de drukste avond van het jaar, traditioneel de laatste maandag voor Pakjesavond. Het absolute hoogtepunt ligt volgens verwachting tussen 21.00 en 22.00 uur. Veel hulpsinterklazen doen immers hun inkopen als de kleintjes op één oor liggen. Bol.com verwacht dat er op het drukste moment acht artikelen per seconde over de digitale toonbank gaan.

In de aanloop naar Sinterklaas zag bol.com de afgelopen weken het aantal bestellingen enorm toenemen. Vandaag zal het aantal een recordhoogte bereiken met meer dan 200.000 bestellingen op één dag. Sinterklaas bestelt 24 uur per dag bij bol.com; zelfs ‘s nachts worden er duizenden cadeautjes besteld. In het distributiecentrum van bol.com - dat ruim tien voetvalvelden groot is - wordt tot laat in de avond gewerkt om de duizenden cadeautjes zo snel mogelijk te bezorgen.

Grootste ‘spenders’ in Brabant, ‘hand op de knip’ in Groningen
In de provincie Noord-Brabant wonen de grootste ‘spenders’ en wordt gemiddeld het meeste geld uitgegeven aan een Sinterklaascadeautje, zo blijkt uit de gegevens van bol.com. En het is niet in Zeeland, maar in Groningen waar dit jaar de minste euro’s bij bol.com worden uitgegeven. Gemiddeld geven we rond de € 25,- per cadeautje uit. Dat betekent meer en duurdere cadeaus dit jaar in de zak van Sinterklaas, want in 2013 was de uitgave per cadeau € 0,50 lager. In Utrecht en Nood-Holland wonen de meest fanatieke online shoppers. Uit die provincies komen op dit moment per inwoner de meeste bestellingen binnen bij bol.com.

Meer dan 1 miljoen artikelen op verlanglijstjes
Sinds afgelopen oktober zijn er bij bol.com duizenden verlanglijstjes aangemaakt. In totaal zijn er meer dan 1 miljoen artikelen op het verlanglijstje gezet. Veel lijstjes zijn aangemaakt via de nieuwe app van bol.com voor smartphones. Het boek De mooie voedselmachine komt op de meeste verlanglijstjes voor. Sinterklaas gaat veel wensen dit jaar vervullen, want dit boek staat op dit moment ook in de top 10 van meest verkochte cadeautjes bij bol.com. Ook het boek Kapitaal in de 21ste eeuw en de game GTA V staan op veel verlanglijstjes.

Topcadeaus
Een duidelijke trend dit jaar is creatief speelgoed. De afgelopen dagen is een ‘run’ geweest op Super Sand en de Crayola Marker Airbrush waarmee kinderen hun eigen kunstwerken ‘sprayen’. Ook razend populair op dit moment is de Xoomy Tekenmachine. Naast creatief speelgoed is een duidelijke trend te zien in interactief elektronisch speelgoed. Zo zullen veel kinderen dit jaar blij worden gemaakt met de speelset Garage van de VTech Toet Toet-serie of de Baby Born interactieve pop, waarmee kinderen gestimuleerd worden om woordjes te leren door de pop verhalen te vertellen. Ook drones maken hun opmars bij bol.com: de afgelopen maanden is de vraag verdubbeld ten opzichte van de eerste helft van het jaar. Gezelschapsspellen doen het ook dit jaar weer goed, zoals het bordspel 30 Seconds. Strategische bordspellen zijn populairder dan ooit. Naast de klassiekers Catan en Monopoly verkopen nieuwkomers als Istanbul en De Legenden van Andor erg goed.

Tot de best verkochte cadeautjes behoren dit jaar ook de PlayStation games Grand Theft Auto V en FIFA 15 en de cd’s Kinderen voor Kinderen deel 35, Paradise And Back Again van Anouk en The Endless River van Pink Floyd.

Foto: Thijs Rooimans

Volg bol.com ook via:

Actiekanaal op Twitter

Klantenservice op Twitter

Over bol.com
Bol.com is al sinds de opening in 1999 één van de populairste winkels van Nederland. Dankzij een breed assortiment, uitstekende service en winkelgemak kan bol.com rekenen op het vertrouwen van ruim 5 miljoen klanten in Nederland en België. Met een assortiment van zo’n 9 miljoen artikelen vinden al deze klanten steeds weer wat zij zoeken. Dat klanten de winkel waarderen blijkt wel uit de vele prijzen die bol.com gewonnen heeft, waaronder talrijke Thuiswinkel Awards. Zo is bol.com in 2014 uitgeroepen tot ‘Beste Webwinkel van Nederland’ en ‘Beste webshop van België 2014-2015’. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, sieraden, horloges, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com is onderdeel van Ahold.

bol.com
Marjolein Verkerk
T. +31 (0)30 2463 717
M. +31 (0)6 1585 5151
E. pr@bol.com
www.bol.com

LEWIS PR

Sebastiaan Scheepers / Vera Kops
T. +31 (0)40  235 4600
E. bolcom@lewispr.com
www.lewispr.nl
(zie persruimte bol.com)
Laatste van Bol.com
Kobo Plus bereikt na één jaar een aanbod van ruim 200.000 titels en 125.000 lezers

Bol.com introduceert allereerste digitale speelgoedboek voor Sinterklaas

Bol.com verwelkomt Gert-Jan Janssen als nieuwe financieel directeur
Verstreken tijd: 7 jaar en 117 dagen
Bol.com contact

Logo Bol.com

Bol.com sociaal

Bol.com tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.