Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 1 dag geleden)
PR: Progress Communications

Information Builders helpt klanten het maximale te halen uit Hadoop big data-technologie

Partnerships met Hadoop-leveranciers Cloudera, Hortonworks, HP Vertica, MapR en Pivotal zorgen voor ongeëvenaard big data-inzicht

Amstelveen – 27 november 2014 Information Builders, toonaangevend in business intelligence (BI) en analytics, informatie-integriteit en integratieoplossingen, gaat klanten helpen om het maximale te halen uit hun Hadoop big data-technologie. Information Builders combineert flexibele architectuur en alomvattende mogelijkheden voor informatiebeheer met talloze partnerintegraties. Hierdoor is het bedrijf in staat ongeëvenaarde big data-inzichten en -waarde te bieden.Hadoop is een open-source-softwareraamwerk dat applicaties in staat stelt om zeer grote hoeveelheden ongestructureerde data in een cloudomgeving te verwerken.

De vraag naar technologie die grote volumes data kan verwerken, groeit in hoog tempo. Volgens een recent rapport van Allied Market Research groeit de mondiale Hadoop-markt in 2020 tot boven de vijftig miljard dollar.[1] Een belangrijke aanjager van deze groei is het steeds grotere volume van zowel gestructureerde als ongestructureerde bedrijfsdata uit verschillende bronnen en met verschillende formats. Big data biedt ongekende mogelijkheden voor een organisatie om waarde uit te destilleren. Voor succesvolle big data-initiatieven is een uitgebreid informatiebeheerbeleid echter cruciaal.

Om die reden heeft Information Builders geïnvesteerd in nieuwe partnerships met Hadoop-leveranciers Cloudera, Hortonworks en MapR. Daarnaast heeft de business intelligence- en analytics-expert zijn relaties versterkt met big data-partners HP Vertica en Pivotal. Recente integraties van Information Builders zijn onder andere:
  • geoptimaliseerde toegang tot data, waaronder ‘high-performance access’ via Apache Hive en Cloudera Impala. Extract, transform en load (ETL), met functionaliteit voor grote volumes, in-memory-laadmogelijkheden en in-database-transformaties;
  • Predictive Analytics binnen de databaseverwerking en de ETL-gegevensstroom;
  • één stack voor integratie, datakwaliteit, analyses, BI, InfoApp-ontwikkeling en queries van eindgebruikers;
  • cross-platform JOINs voor alle soorten data, zowel gestructureerde als ongestructureerde, voor snelle rapportage;
  • Analytics Sandbox-omgeving, waardoor gebruikers data uit Hadoop kunnen overbrengen naar in-memory-databases voor snelle analyses.
Dankzij bovenstaande integraties halen klanten van Information Builders het maximale uit hun Hadoop- en big data-investering. De integriteit en integratie-oplossingen van het bedrijf garanderen real-time datadeduplicatie en efficiënte integratie met bestaande applicaties en processen. Het intuïtieve BI- en analytics-platform van Information Builders, WebFOCUS, analyseert grote datasets en verspreidt de gemaakte analyses onder een groot aantal belanghebbenden. De intuïtieve InfoApps™ van het bedrijf bieden self-service datavisualisatiefuncties, waardoor zelfs niet-technisch personeel profiteert van Hadoop-implementaties.

Big data is branche-onafhankelijk – het beïnvloedt bedrijven in alle sectoren – en ermee kunnen omgaan is een cruciaal onderdeel van de BI-strategie van hedendaagse bedrijven. Yellow Pages Canada is bijvoorbeeld afhankelijk van big data-technologie bij het leveren van een goede klantervaring aan hun adverteerders.

"De mogelijkheid om big data effectief aan te wenden en benutten is een integrale functie van onze applicatie (YP Analytics). Deze verzamelt ongeveer 52 miljard rijen onbewerkte events in één tabel voor een periode van 25 maanden. De tabel van 52 miljard rijen wordt elke dag opnieuw gesorteerd met gebruik van Hadoop. Daarnaast hergebruiken we ons Hadoop-cluster om de IB-bestanden te creëren die nodig zijn om de hele tabel opnieuw te vullen. De tabel zelf is opgeslagen in een kolom-georienteerde database, om zo beschikbaarheid en responstijden van minder dan een seconde te garanderen. Big data-technologie geleverd door bedrijven als Cloudera, Infobright en Information Builders maakt dat mogelijk. Daarmee bieden zij onze klanten de best mogelijke inzichten”, aldus Richard Langlois, directeur Customer & Advertiser Analytics.

"Het is een understatement om te zeggen dat bedrijven overspoeld worden met data", aldus Gerald Cohen, directeur en CEO van Information Builders. "De combinatie van onze Hadoop-partnerships en unieke oplossingen biedt de functionaliteit voor het acquireren, opslaan, voorbereiden, integreren en analyseren van historische datavolumes die vandaag de dag nodig is. Hierdoor zijn onze klanten er zeker van dat ze maximaal voordeel halen uit de stortvloed aan data en hun Hadoop-implementatie in plaats van dat ze verstrikt raken in de complexiteit van gegevens."

[1] Person, Lita. “Global Hadoop Market, Industry Growth, Size, Share, Insights, Analysis, Research, Report, Opportunities, Trends & Forecasts Through 2020,” Allied Market Reseach, maart 2014.

Over Information Builders
Information Builders helpt organisaties bij het transformeren van data naar zakelijke waarde. Onze softwareoplossingen voor business intelligence en analytics, integratie en data-integriteit stellen mensen in staat betere beslissingen te nemen, de klantrelatie te versterken en groei te realiseren. Onze focus op het succes van onze klanten is in de sector ongeëvenaard. Daarom vertrouwen tienduizenden organisaties op Information Builders als hun partner. Het bedrijf is in 1975 opgericht en heeft zijn hoofdkantoor in New York (VS). Daarnaast zijn er wereldwijd vestigingen. Information Builders is een van de grootste niet-beursgenoteerde bedrijven in de sector. Kijk voor meer informatie op informationbuilders.nl, volg ons op Twitter via @infobldrs, like ons op Facebook of bezoek onze LinkedIn-pagina.

Contact:
Progress Communications
Lianne van Dijk
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: InformationBuilders@progresscommunications.nl
Laatste van Information Builders
Information Builders introduceert iWay 8

Information Builders en Plainwater slaan handen ineen op gebied van Business Intelligence

Nieuwste trends rond self-service business intelligence en analytics centraal tijdens International Summit 2017 van Information Builders
Verstreken tijd: 6 jaar en 1 dag

Logo Progress Communications
Information Bu.. contact

Logo Information Builders

info@ibi.nl
  www.informationbuilders.nl
Information Bu.. sociaal

Information Bu.. tweets

Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV