Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 30 dagen geleden)
PR: LEWIS

Tyco Retail Solutions schikt rechtszaak over patentinbreuk met Ningbo en TaLa, een Duitse distributeur van Ningbo-labels

De schikking bepaalt dat Ningbo en TaLa geen inbreukmakende akoestisch-magnetische EAS-labels mogen verkopen in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Zweden en Japan

Tyco Retail Solutions, een toonaangevende leverancier van geïntegreerde winkelprestatie- en winkelbeveiligingsoplossingen en onderdeel van Tyco Integrated Fire & Security Solutions, heeft vandaag aangekondigd dat het akkoord is gegaan met de schikking van een rechtszaak over patentinbreuk. De rechtszaak was in Duitsland gestart tegen TaLa UG & Co. KG, Security Products (TaLa), Ningbo Signatronic Technologies, Ltd. (Ningbo) en TaLa, de Duitse distributeur van Ningbo.

In mei 2013 diende Tyco Fire & Security GmbH (Tyco) een klacht in tegen TaLa. In juli 2014 bepaalde een Duitse rechtbank in Düsseldorf dat TaLa inbreuk maakt op Europees patent 0 922 274, een patent van Tyco met betrekking tot Elektronische Artikel Surveillance (EAS) AM-labels met 'abrupte bias'. Dit patent ligt ten grondslag aan het ontwerp en de werking van de Sensormatic AM-labels. Het oorspronkelijke besluit van de rechtbank bepaalde dat TaLa het aanbieden, importeren of in bezit hebben van AM EAS-labels die inbreuk maken op het bij het Duitse Patentbureau geregistreerde patent van Tyco, moest staken. TaLa werd bevolen om de namen en adressen van de producenten en leveranciers van de EAS-labels vrij te geven. Daarnaast werd TaLa verantwoordelijk gesteld voor de door Tyco gemaakte kosten in de rechtszaak.

De schikking maakt een einde aan alle verdere procedures. In de zaak is overeengekomen dat Ningbo de verkoop van bepaalde modellen akoestisch-magnetische EAS-labels die inbreuk maken op Tyco's Europese patent zal staken en Ningbo zal een niet nader genoemd bedrag aan Tyco betalen.

Deze belangrijke uitspraak komt kort na de aankondiging van een schikkingsovereenkomst met Tyco waarin het Ningbo wordt verboden om inbreukmakende EAS-labels naar de Verenigde Staten te importeren. In deze zaak is met Ningbo overeengekomen dat Ningbo bepaalde modellen akoestisch-magnetische EAS-labels die inbreuk maken op de Amerikaanse patenten van Tyco uit de markt zal terughalen, naast betaling van een niet nader genoemd bedrag aan Tyco. De intrede of verkoop van deze Ningbo-labels in de Verenigde Staten zal worden verhinderd.

"De beslissing van de Duitse rechtbank in de zaak TaLa en de daaruit voortvloeiende schikking, samen met onze schikking tegen Ningbo in de VS, vormen een duidelijk signaal richting producenten en distributeurs van inbreukmakende EAS-producten," aldus Nancy Chisholm, voorzitter, Tyco Retail Solutions. "We zullen ons intellectuele eigendom met alle mogelijke middelen verdedigen om de wereldwijde beschikbaarheid te waarborgen van de hoogwaardige AM EAS-kwaliteitslabels van het merk Sensormatic waar winkeliers al bijna 50 jaar op vertrouwen."

Tyco is met het merk Sensormatic pionier binnen de branche voor EAS anti-winkeldiefstalsystemen en blijft significant investeren in onderzoek en ontwikkeling om te kunnen blijven innoveren binnen deze productreeks. Daarnaast biedt Tyco een complete portefeuille met high-tech Sensormatic beveiligings- en winkelprestatiesystemen waarmee winkeliers hun inventaris, de activiteiten van winkelaars en hun faciliteiten beter kunnen beheren.

Lees meer over Tyco en zijn portefeuille met Sensormatic EAS-producten.
Laatste van Tyco Integrated Fire & Security
Tyco Integrated Fire & Security stelt Hans Oomes aan als Commercial Director Benelux

Tyco Retail Solutions neemt ShopperTrak over

Tyco implementeert IQ Messenger in Willem-Alexander Kinderziekenhuis van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC)
Verstreken tijd: 6 jaar en 30 dagen
Tyco Integrate.. contact

Logo Tyco Integrated Fire & Security

tifsnl@tycoint.com
  www.tyco.nl
Tyco Integrate.. sociaal

Tyco Integrate.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS