www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 118 dagen geleden)

Mindfulnesscursus speciaal voor singles

Mindfull daten vergroot kans op succes

Deze maand lanceert datingsite PARSHIP.nl een exclusief online mindfulness-programma. Happy Harmony, ontwikkeld door mindfulness-lerares Marisa Garau van GrowingMindfulness, is speciaal op singles toegespitst. Het doel van de cursus is singles te helpen om zich tijdens het daten beter open te stellen voor potentiële levenspartners. Dit vergroot de kans op een duurzame match.

Mindfulness & daten: het lijkt op het eerste gezicht een onlogische combinatie. Maar volgens Femke van der Hoeven, manager bij PARSHIP Nederland, ligt de keuze om mindfulness aan haar klanten aan te bieden juist voor de hand.

Van der Hoeven: “Onzekerheid, bindingsangst, oud zeer en (voor)oordelen veroorzaken een vooringenomen, inefficiënte mindset die de kans op een geslaagde date tot praktisch nul reduceert –laat staan dat er een duurzame relatie kan ontstaan. Het zijn precies die inefficiënte gedachten en houdingen die met mindfulness aangepakt worden.”

Van der Hoeven zocht dan ook contact met Marisa Garau, bekend van twee internationale bestsellers over mindfulness Haal meer uit je leven met mindfulness (Lannoo, 2007) en Haal meer uit je dip met de power van mindfulness (Meulenhoff/Boekerij, 2013) en van haar blog posts voor tijdschrift Margriet.

Via haar site bedient Garau haar publiek met praktische mindfulness e-cursussen zonder zen-gedoe. Al snel ontstond het idee om een cursus speciaal voor PARSHIP-klanten te ontwikkelen.

Garau: “Met mindfulness richt je je niet op de symptomen van inefficiënt gedrag – zoals tijdens een eerste afspraakje teveel over jezelf praten of afstandelijk zijn – maar op de oorzaken, meestal onzekerheid en bindingsangst. Wanneer je jezelf traint om meer mindful te zijn – met meer geduld en meer oprechte aandacht voor de mensen om je heen – word je vanzelf socialer en attenter, en kun je met meer onbevangenheid en vertrouwen een date aangaan. Je voelt jezelf rustiger en zekerder, en stelt zo ook de ander op z’n gemak. Daarmee vergroot je de kans op een geslaagde date – en een vervolg-date – enorm.”

“Er is onder singles behoefte aan praktische handvatten om de juiste levenspartner te vinden”, aldus PARSHIP’s Van der Hoeven. “De meeste singles zijn tegenwoordig bereid om hun eigen – vaak over-kritische – houding aan te pakken en zichzelf een betere kans te gunnen om een partner voor het leven te vinden.”

Kenmerk van Garau’s onorthodoxe benadering van mindfulness is dat er geen tijd in meditatie gestoken hoeft te worden. Haar publiek is hoogopgeleid en combineert een carrière vaak met de zorg voor kinderen. Garau: “Mijn klanten hebben geen geduld voor zweverig gedoe maar zoeken juist een efficiënte, down-to-earth aanpak om relaties te verdiepen en om stress, veroorzaakt door instant oordelen en irreële verwachtingen, te elimineren. Precies wat PARSHIP-singles ook zoeken.”

De cursus Happy Harmony biedt oefeningen zoals niet-oordelen, aandacht voor anderen, verwachtingen loslaten, niet-roddelen, oprecht luisteren en de ander ruimte gunnen. Daarbij kunnen PARSHIP-klanten ook rekenen op achtergrondinformatie uit Garau’s boeken, artikelen en blog posts.

PARSHIP biedt traditiegetrouw meer services dan andere datingsites om klanten een betere kans op een duurzame match te geven. Zo kunnen klanten gebruikmaken van de diensten van Singles Coach Nicole Vening. Zij helpt PARSHIP-singles met profielfoto’s, een gedegen profieltekst en, indien gewenst, persoonlijke gesprekken om betere resultaten met het daten te behalen.

Nicole: “Als je graag een partner wilt vinden, is het belangrijk om mindfull te daten. Als je besluit om iemand ‘live’ te gaan ontmoeten, is er een aantal belangrijke valkuilen die met behulp van mindfulness goed te ondervangen zijn. Stel je hebt een aantal minder leuke dates gehad, dan is de kans groot dat je volgende dates dit gaan merken doordat je sneller zaken ter sprake brengt, dan wel je conclusie trekt.  Je bent als het ware niet in het moment, je loopt feitelijk al drie passen vooruit en met het beeld dat ontstaat, voel je de emoties die hierbij horen (teleurstelling, behoefte om iemand af te wijzen) veel sterker. Grote kans dat je een potentiële partner hierdoor onnodig afschrijft.”

Voor meer informatie, kijk op www.parship.nl/mindfulness of blog.parship.nl

Over PARSHIP
Met een succesratio van 38%, een persoonlijkheidstest en website met datingtips en -adviezen is PARSHIP.nl dé matchmaker en datingsite voor hoger opgeleiden in Nederland. Volg ons ook op Twitter en Facebook.

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Femke van der Hoeven (Country Manager PARSHIP NL)
Tel: 06 – 4273 4371
Email: femke.vanderhoeven@parship.com
Laatste van PARSHIP.nl
PARSHIP stelt Janneke Kokkeel aan als Junior Marketing Manager

Onderzoek PARSHIP: Kind zonder partner? Dat kan bijna één op drie single vrouwen zich wel voorstellen

Leugentje om bestwil of harde waarheid?
Verstreken tijd: 7 jaar en 118 dagen

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric