www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 97 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Applicaties Raspberry PI professioneel beveiligen met CodeMeter encryptie en licentieregistratie

Hengelo, november 2014 - Software ontwikkelaars die applicaties maken voor de Raspberry Pi  ’open’ minicomputer,  kunnen hun toepassingen beveiligen tegen ongeoorloofd gebruik en tevens voorzien van een waterdichte, hardware gebonden licentieregistratie. Deze protectie tegen hacken en softwarepiraterij is mogelijk dankzij  CodeMeter, een wereldwijd toegepast systeem voor de beveiliging van digitale systemen en digitale content.

De in een transparant doosje ondergebrachte Raspberry PI is een ware rage onder systeemontwikkelaars  en wetenschappers.  Proefopstellingen in een bedrijfsomgeving of in laboratoria zijn met geringe financiële middelen te voorzien van voldoende computerkracht en alle in de open source wereld beschikbare ontwikkeltools.  Veel realistische simulatiemodellen, maar ook operationele bedrijfsapplicaties vinden hun oorsprong op het Raspberry PI platform.

Voor Wibu-Systems reden  een ’starterskit’ te maken onder de naam Compute Module.  Daarmee kunnen ontwikkelaars van software voor ’embedded’ systemen hun intellectuele eigendom op een professionele wijze  afschermen tegen inbreuk door onbevoegden. Gelijktijdig maken ze het activeren van het systeem met zijn enkelvoudige computerboard alleen mogelijke voor personen in het bezit van de in hardware gevatte sleutel ( dongle met USB-connector).  De CodeMeter Systems Developers Kit (SDK) is geheel geconfigureerd voor gebruik op de Raspberry PI en omvat naast de CmDongle, een encryptie tool (ExProtector),  het Linux besturingsysteem en een gemodificeerde versie van het ELF laadsysteem.

CodeMeter codeert  en versleutelt ’embedded’ software met public en private keys. De integriteit van bestanden laat zich verifiëren door middel van een vergelijk van de hash codes met die in de digitale handtekening. Vervolgens is bij het opstarten van de Raspberry Pi het beveiligde programma te controleren en te decoderen door het Linux besturingssysteem. De gebruiker van het systeem merkt niks van dit proces, terwijl de softwarebouwer verzekerd is dat zijn programma’s niet zijn te kopiëren of te wijzigen.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe , is in 1989 opgericht door  Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel kapitaal en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems Benelux is gevestigd in Hengelo  en staat onder leiding van Marcel Hartgerink.

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
Verstreken tijd: 6 jaar en 97 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV