www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!

Palo Alto Networks, WeSecure en ROC Mondriaan verbeteren patiëntenzorg in het Tamale Teaching Hospital te Ghana

Ondanks de zichtbare verbeteringen in de Ghanese gezondheidszorg zijn er nog steeds grote zorgen op diverse gebieden, zoals het gebrek aan toegang tot de zorg in rurale alsmede armere gebieden, een toename in ziekte- en sterftecijfers en beperkte (technologische) capaciteiten voor medisch personeel. Gezien een goede ICT infrastructuur van levensbelang kan zijn, heeft de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) Clement Adu Twum, zelf afkomstig uit Ghana en ICT medewerker van ROC Mondriaan, verzocht een project op te zetten om het Tamale Teaching Hospital (TTH) in Ghana te helpen met het bouwen van een nieuwe ICT infrastructuur. Samen met twee medewerkers van de ICT afdeling en zes studenten van de School voor ICT van ROC Mondriaan werkten zij aan het project in Tamale en biedt men nog steeds ondersteuning op afstand vanuit Nederland. Palo Alto Networks en WeSecure hebben dit project gesteund door het ziekenhuis te voorzien van de benodigde technologische apparatuur en advies om een goed functionerende ICT infrastructuur aan te leggen.

Levensbedreigende situaties door ontbreken van goede infrastructuur
Het Tamale Teaching Hospital (TTH) is het grootste ziekenhuis van de noordelijke provincies in Ghana. Voor het Tamale Teaching Hospital was een goede infrastructuur cruciaal omdat geregeld de technologische apparatuur uitviel. Dit ging niet alleen ten koste van de efficiëntie van het medisch personeel maar had ook een grote impact op de zorg van patiënten. Artsen konden bijvoorbeeld niet goed of tijdig bij medische informatie of röntgenfoto’s vanwege een trage internetverbinding, waardoor patiënten niet goed geholpen konden worden en daardoor zelfs levensbedreigende situaties ontstonden. Bovendien wilde het ziekenhuis ook graag hun papieren patiëntendossier omzetten naar een digitaal dossier, zodat medisch personeel sneller gebruik kan maken van haar resources om patiënten van betere zorg te voorzien. Om dit te realiseren was er een grote digitale opslag capaciteit noodzakelijk in combinatie met een ICT infrastructuur die goed geïntegreerd is met alle moderne verkrijgbare applicaties.

Next Generation Firewall biedt uitkomst
Om de veiligheid van de nieuwe ICT infrastructuur in het ziekenhuis te garanderen hebben Palo Alto Networks en WeSecure het ziekenhuis voorzien van een Next Generation Firewall. Deze unieke firewall is een platform waardoor het netwerk beveiligd is tegen ieder nieuw type van malware. Tevens controleert het platform iedere applicatie en de inhoud ervan op mogelijke bedreigingen. Doordat je het systeem flexibel kunt instellen op zowel gebruikers-, applicatie- als content niveau en bovendien hoge doorvoersnelheden hanteert kon het ziekenhuis dreigingen verminderen en de bandbreedte optimaal benutten. Dankzij deze aanpassingen blijven de risico´s tot een minimum beperkt en kan het medisch personeel van het Tamale Teaching Hospital optimaal werken zonder dat er technologische apparatuur uitvalt of hapert.

Palo Alto Networks en WeSecure dragen steentje bij
Dilip Timal, Country Manager bij Palo Alto Networks, en Sebastiaan Kors, Sales Manager bij WeSecure, waren direct enthousiast over dit initiatief van ROC Mondriaan. Omdat het ziekenhuis zelf geen middelen had om deze technologie zelf aan te schaffen stelden WeSecure en Palo Alto Networks hun apparatuur en kennis kosteloos beschikbaar. “Voor spoedeisende omgevingen zoals ziekenhuizen, is het heel belangrijk om te zorgen voor een werkbare situatie,” aldus Timal en Kors. “In een land als Ghana is dit niet vanzelfsprekend, wij zijn dan ook blij dat we ons steentje hebben kunnen bijdragen.”

ROC Mondriaan tevreden over project en resultaten
"Wij zijn er trots op dat we met minimale resources een solide ICT infrastructuur hebben neergelegd,” aldus Clement Adu Twum, projectleider ICT bij ROC Mondriaan. “Het project was nooit gelukt dankzij de hulp van WeSecure en Palo Alto Networks. Dankzij de hulp van deze twee bedrijven is de IT infrastructuur veilig en hebben we ook de capaciteit van de bandbreedte optimaal kunnen benutten. Hierdoor kan het medisch personeel van het Tamale Teaching Hospital efficiënt, veilig en flexibel haar werk doen.”

Over WeSecure
WeSecure is een toonaangevende netwerkbeveiliging leverancier. WeSecure levert de beste IT security oplossingen en combineert dit met een uitgebreide dienstverlening variërende van advies, implementatie, support tot en met volledige management firewall services.  WeSecure levert, implementeert en verleent support rondom de Palo Alto Networks Next Generation Firewalls aan meer dan 100 organisaties en beschikt over de hoogste certificeringen en beste support faciliteiten.

Meer weten? Ga naar http://www.wesecure.nl of volg ons via Twitter @WeSecureNL