www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 80 dagen geleden)
PR: Whizpr

Blurb introduceert online marktplaats van creatieve professionals

Professionals helpen auteurs bij het vormgeven en uitgeven van boeken

Amsterdam, 10 november 2014 - Blurb, het onafhankelijke uitgeefplatform, introduceert Dream Team, een online marktplaats van creatieve professionals in tekst schrijven, illustreren, boek design en ghostwriting. Iedereen die een boek maakt, kan een beroep doen op deze professionals voor advies en hulp bij het ontwikkelen en uitgeven van een boek of tijdschrift. Dankzij dit aanbod kan de kwaliteit van boeken en tijdschriften verder worden opgeschroefd, waardoor auteurs een hogere verkoopprijs kunnen vragen voor hun boek en daarmee meer inkomsten genereren.

“Wanneer iemand kiest voor het zelf uitgeven van een boek of tijdschrift, hoeft dat niet te betekenen dat diegene ook alles zelf hoeft te doen”, zegt Eileen Gittins, oprichter en CEO van Blurb. “Blurb heeft de afgelopen jaren veel tijd gestoken in het in kaart brengen van de persoonlijke behoeften en wensen van redacteuren en vormgevers. Dus toen we een dienst wilden uitrollen, hebben we voor dezelfde persoonlijke aanpak gekozen. We zijn er namelijk van overtuigd dat het inhuren van een redacteur of ontwerper heel persoonlijk is.”

Dream Team is onderdeel van Blurb en per direct beschikbaar. In contact komen met de experts is gratis. Het team bestaat uit vijftig experts van over de hele wereld die meestal over verschillende expertises beschikken. De experts zijn zorgvuldig geselecteerd. Van elke expert is een korte biografie en foto beschikbaar.

Hoe werkt het?
Geïnteresseerden geven een korte beschrijving van het project en vragen via Blurb om hulp of advies. Blurb stuurt deze verzoeken automatisch door naar de leden van Dream Team. Vanaf dat moment verloopt alle communicatie direct tussen de expert en de auteur of het bedrijf. De partijen stemmen vervolgens onderling de voorwaarden of tarieven met elkaar af. Op dit moment zijn er experts beschikbaar voor ondersteuning in het Engels, Frans en Nederlands.

Business to business
Dream Team is niet alleen bedoeld voor auteurs die hun boek willen verkopen, maar ook voor de zakelijke doelgroep is er veel voordeel. Denk bijvoorbeeld aan het uitgeven van een tijdschrift, boek of ebook voor business development, fondsenwerving, reclame en promotie, sales support of geschenken. Blurb’s Dream Team helpt bedrijven bij het uitgeven van hun werk en zorgt ervoor dat het eindproduct van professionele kwaliteit is. Gittins: “Boeken gemaakt door bedrijven zijn een belangrijk deel van onze omzet. Het is daarom van belang dat we de juiste programma’s hebben die onze klanten hierin ondersteunen.”

Uitbreiding
Experts die graag onderdeel willen worden van Dream Team kunnen hun verzoek indienen op de website van Blurb. Naast uitbreiding binnen bestaande categorieën zal Blurb ook gefaseerd nieuwe categorieën toevoegen. Gittins: “Onze eerste groep van Dream Team richt zich op de creatie van publicatie. Dit gaan we in de loop van de tijd uitbreiden met experts gericht op de zakelijk kant van het uitgeven zoals business managers, publicisten, social media- en marketingprofessionals. Deze experts helpen met het ontdekken en het vergroten van je publiek en de verkoop van je boek of magazine”, zegt Gittins.

Kijk voor meer informatie over Dream Team op www.blurb.com .

Over Blurb
Blurb is een organisatie en community die gelooft in de kracht van boeken, zowel in print als e-books. Het onafhankelijke uitgeefplatform van Blurb is eenvoudig in gebruik, maar flexibel genoeg om van iedereen een professioneel auteur te maken. Of je nu blogger, kok, ontwerper, fotograaf, ondernemer of dichter bent.

Blurb is in 2005 opgericht door Eileen Gittins en gefinancierd door Canaan Partners en Anthem Venture Partners. Het Blurb-platform stelt iedereen in staat om hun werk zelfstandig uit te geven, delen, verkopen en verspreiden. De gratis software van Blurb omvatten naast Blurb’s BookSmart, BookWright en Bookify ook een plugin voor Adobe InDesign en een volledige integratie in Adobe Lightroom. Met meer dan 1 miljoen boekmakers en meer dan 2,8 miljoen unieke titels tot nu toe, helpt Blurb niet alleen iedereen die een schrijver wil zijn, maar bepaalt ook hoe boeken eruit kunnen en moeten zien in de 21ste eeuw.

Whizpr, PR-bureau Blurb
Renée Rijken, Esther Baltes
blurb(at)whizpr.nl
Laatste van Blurb
Zelf uitgeven van magazines wint aan populariteit

Vijf tips voor een origineel kookboek voor kerst

Blurb introduceert online marktplaats van creatieve professionals
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
Verstreken tijd: 6 jaar en 80 dagen

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.