www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (6 jaar en 95 dagen geleden)

TÜV bevestigt hoge mate van energie-efficiëntie

Zevenaar, 10 november 2014

Met RiMatrix S heeft Rittal een volledig modulair, gestandaardiseerd datacenter ontwikkeld. Het omvat alle infrastructuurcomponenten die voor de werking van de servers nodig zijn.  TÜV Rheinland heeft nu de hoge mate van energie-efficiëntie van alle servermodulen bevestigd.

De datacentermodulen Single 6 en Single 9 van RiMatrix S beschikken na uitgebreide metingen over een datablad dat het stroomverbruik van de IT-infrastructuur bij diverse serverbelastingen toont. Hierdoor kan al in de planningsfase een Return-On-Investment-berekening inclusief de bedrijfskosten (stroomverbruik) worden gemaakt. TÜV Rheinland heeft na eigen metingen de hoge mate van energie-efficiëntie bevestigd: de RiMatrix S-modulen bereiken een partiële Power Usage Effectiveness (pPUE) van max. 1,05 wat zeer dicht bij de theoretische beste waarde van 1,00 ligt. Dit biedt klanten meer planningszekerheid bij hun investeringsbeslissing.

Bij de pPUE zijn het energieverbruik van de laagspanningsverdeling componenten, recirculatie units, veiligheidstechniek, brandbeveiliging en verlichting inbegrepen. Het heeft betrekking op het volledige datacentermoduul (zonder koude opwekker).

Energie-efficiëntie kan kosten verlagen

Vooral waar het gaat om energie-efficiëntie hebben veel ondernemingen een achterstand, zoals blijkt uit het recente whitepaper van het marktonderzoeksbureau IDC in opdracht van Rittal: 57% van de ondervraagden meldt PUE-waarden van ruim 2,0. Voor elke kilowattuur stroom die door IT-apparatuur wordt verbruikt, is dan ook ruim 1 kWh nodig voor de koeling en overige gebouwen- en installatietechniek. De PUE-waarde plaatst de in het datacenter verbruikte energie in een verhouding ten opzichte van het energieverbruik van de computers: Hoe dichter de PUE-waarde bij het cijfer 1 komt, des te efficiënter het datacenter werkt. In de industrie geldt een PUE-waarde van 1,3 als uitstekend, terwijl geoptimaliseerde installaties ook waarden van 1,2 of minder behalen.

Over de IDC-studie
In het whitepaper “Groeimotor IT” beschrijft het internationale marktonderzoeksbureau IDC welke invloed datacenters op het economische succes van middelgrote bedrijven hebben. Uit de resultaten blijkt dat eigen IT-systemen onmisbaar zijn om de concurrentiepositie op lange termijn te waarborgen. Tegelijk zijn er tal van mogelijkheden om de kosten te verlagen. IT-verantwoordelijkheden houden hun datacenter duidelijk te koud wat resulteert in een lagere energie-efficiëntie.

De marktanalisten zien modulaire datacenters als nuttig concept voor het moderniseren van de IT. De resultaten zijn gebaseerd op een enquête onder 500 IT-managers in Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, en Zweden. De resultaten staan op http://www.rittal.com/de_de/it-marktstudie/public/index.php/nl/

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.rittal4it.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Verstreken tijd: 6 jaar en 95 dagen
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV