www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 86 dagen geleden)

Groei UPC-internetklanten zet door in derde kwartaal 2014

60% van alle internetklanten heeft downloadsnelheid van 100 Mb/s of hoger

UPC Nederland zag in het derde kwartaal van 2014 een verdere toename van haar internetabonnementen die met 9.000 stegen. Ook de eerdere kwartalen in 2014 lieten een groei van de internetklanten zien. Het aantal internetklanten steeg naar 1.107.000.

Het totaal aantal abonnementen daalde het afgelopen kwartaal licht van 3.698.000 naar 3.693.000 onder meer dan 1,6 miljoen klanten. Ook de omzet liet het afgelopen kwartaal een lichte daling zien van €231 miljoen in het tweede kwartaal naar €228 miljoen in het derde kwartaal. De operationele kasstroom (OCF) ging van €135 miljoen naar €132 miljoen.

Het aantal klanten dat voor meerdere diensten van UPC koos, liet net als in vorige kwartalen ook in  het derde kwartaal een stijging zien. Inmiddels heeft het overgrote deel van de klanten twee of drie diensten van UPC. Het totaal aantal klanten met een Horizon mediabox steeg naar 290.000 aan het einde van het derde kwartaal. Ook op de zakelijke markt bleef de onderneming (via UPC Business) het afgelopen kwartaal goed presteren, in het bijzonder op de SoHo-markt.

De volledige en officiële financiële resultaten van Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, zijn te vinden op de website van Liberty Global.

Samenvoeging met Ziggo
Liberty Global heeft tevens bekend gemaakt dat het bod op de aandelen van Ziggo gestand is gedaan met de verwachting dat Liberty Global 100% van de aandelen zal verkrijgen. Vervolgens zal zo snel mogelijk tot de integratie van Ziggo en UPC Nederland worden overgegaan.

UPC Mobiel
UPC introduceerde in oktober UPC Mobiel, drie SIM-only abonnementen met veel data en de nieuwe mogelijkheid de bundels te delen met anderen, bijvoorbeeld familieleden. Met de introductie van UPC Mobiel, zet UPC nu een volgende belangrijke stap buitenshuis en kunnen klanten van UPC zowel binnenshuis als erbuiten gebruik maken van de diensten van UPC.

Horizon Go
Half juli introduceerde UPC de nieuwe dienst Horizon Go waarmee alle klanten van UPC ook buitenshuis in heel Nederland online TV kunnen kijken op hun laptop, tablet en smartphone. UPC is de eerste televisie-en media-aanbieder in Nederland die dit mogelijk maakt voor al haar klanten. Deze nieuwe dienst is beschikbaar via de nieuwe Horizon Go apps voor iOS en Android en via de website www.horizon.tv.

Verdubbeling uploadsnelheden
In juli verhoogde UPC de uploadsnelheid bij haar internetklanten. Voor vrijwel alle klanten hield dit een verdubbeling van de uploadsnelheid in. Bijvoorbeeld: bij 120 Mb/s download ging de upload van 6 Mb/s naar 12 Mb/s.
Daarnaast ziet UPC het aantal klanten met een hogere internetsnelheid toenemen. 60% van alle internetklanten had aan het einde van het derde kwartaal een downloadsnelheid van 100 Mb/s of hoger.

Nieuwe digitale les voor basisonderwijs
In september lanceerde UPC de nieuwe digitale les ‘Samen Online: Safe & Social’. UPC vindt dialoog hierover over veilig internetgebruik door kinderen belangrijk en heeft daarom in samenwerking met de organisaties ECP en YoungCrowds voor leerlingen van groep 7 en 8 educatief materiaal ontwikkeld. Naast de gratis digitale les is er ook een gratis werkboekje ontwikkeld voor leerlingen in het basisonderwijs dat inmiddels al meer dan 55.000 keer besteld is. Daarnaast is het soortgelijke werkboekje voor het voortgezet onderwijs al bijna 80.000 keer besteld.

Noot aan de redactie
Zie voor meer informatie over de samenvoeging met Ziggo het gezamenlijke persbericht van Liberty Global en Ziggo van 5 november 2014 op de website van Liberty Global.
Laatste van UPC Nederland
Compaan wint Connected Health Challenge

Groei UPC-internetklanten zet door in derde kwartaal 2014

UPC introduceert UPC Mobiel
Verstreken tijd: 6 jaar en 86 dagen
UPC Nederland contact

Logo UPC Nederland

rsutmuller@upc.nl
  www.upc.nl
UPC Nederland sociaal

UPC Nederland tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope