www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Performance Nederlandse topwebsites – Oktober

Performr meet laadtijden van de top van de Nederlandse (e-commerce) websites. De stijgers, de dalers en wat opviel tijdens de analyse door Computest.

(Zoetermeer, 1 november 2014)

Computest houdt met hun monitoring oplossing, Performr, doorlopend bij hoe snel de topwebsites in verschillende sectoren zijn en wanneer ze storingen hebben. Internetgebruikers wijken uit naar de concurrent als het langer dan 3 seconden duurt om pagina’s van een website te laden, een goede responstijd is dus essentieel.

Van de gemeten sectoren presteerden de websites van de Nederlandse telecomproviders nog steeds het beste. Energieleveranciers eindigden op plaats twee en de verzekeringsmaatschappijen hebben hun oude plek op plaats drie weer ingenomen. Opvallend is, dat de meeste sectoren erin geslaagd zijn hun responstijdengemiddelde licht omlaag te krijgen terwijl de piek laadtijden nu bij elke sector boven de 90 seconden ligt.

Beschikbaarheid en laadtijd per sector (overdag)

Kijkend naar individuele websites zien we er een aantal die moeite hebben om hun beschikbaarheid overdag boven de 99% te houden. Meest opvallend opmerkelijke uitspringer blijft ook Allsecur.nl, bij wie de gemiddelde responstijd 3,4 seconden is. Eneco had moeite om met name tijdens de lunch en in de avonduren de website beschikbaar te houden ook de gemiddelde responstijd viel bij hen bijna een seconde hoger uit dan vorige maand.

Worst performers (Beschikbaarheid < 99% en/of laadtijd > 3 seconden overdag)

Ten slotte rest ons nog een overzicht van websites die de lijst van hun sector aanvoeren en als voorbeeld dienen voor hoe het zou moeten. Opmerkelijke uitspringer is de telecommarkt, waar winnaar Ziggo zich alleen kon onderscheiden van KPN, UPC en Telfort op basis van beschikbaarheid en piekmetingen. Ook bij de Banken & Hypotheken-, de Non-Food- en de Elektronica sector is wat verandering, waar Moneyou, Gazelle en Mycom respectievelijk van positie wisselen met Stater, Hanos en Cameranu.

Toppers per sector

Over Performr
Een goede performance van applicaties en applicatiemonitoring is niet alleen meer van belang voor de IT- afdeling. Met Performr wordt informatie op een toegankelijke en begrijpelijke manier gepresenteerd, voor zowel de technische professional als de commercieel verantwoordelijke medewerkers. IT-managers kunnen precies zien welke problemen op welke onderdelen van de webapplicatie worden gemeld. E-commerce managers kunnen de performance bewaken als er campagnes lopen of als om andere redenen de belasting van de infrastructuur toeneemt. De real-time informatie maakt het mogelijk om direct actie te ondernemen en de performance te verbeteren.

Performr is als SaaS-oplossing altijd online beschikbaar, ook met een mobile app en geeft via het online dashboard e-commercemanagers en IT-managers een visuele weergave van responstijden en foutmeldingen en hoe zij zich verhouden tot de bezoekersaantallen door een koppeling met Google Analytics.

Voor meer informatie: www.performr.com

Toelichting: Er is gekeken naar metingen van de homepage laadtijd tussen 8:00u en 22:00u om onderhoudswerkzaamheden in de nacht geen invloed te laten hebben op de resultaten. Er werd gemeten vanaf een 1.000 Mbit verbinding.

Noot voor de redactie:
Performr is ontwikkeld door Computest. Computest levert performancetesten op applicaties in complexe omgevingen voor de top in het Nederlandse bedrijfsleven en overheid. Het dienstenportfolio omvat stress-, load-en duurtesten als- mede DDoS en functionele testen. Tevens geeft het bedrijf advies, voert het scans en audits uit en levert het expertise op aanvraag. Met de kennis en oplossingen van Computest zijn organisaties in staat hun applicaties beter te laten functioneren en problemen te voorkomen. Het bedrijf is opgericht in 2005 en heeft ruim 50 testprofessionals in dienst.

Voor meer informatie:

Computest