www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (6 jaar en 105 dagen geleden)
PR: Marcommit

Bijna twee derde projectorganisaties ziet ruimte voor verbetering DMS

Ede, 29 oktober 2014 – 61 procent van de grotere projectorganisaties in Nederland is niet of matig tevreden of heeft een neutrale mening over het Document Management Systeem (DMS). Slechts 39 procent geeft aan tevreden of zeer tevreden te zijn. Dit blijkt uit onderzoek van CTB xRM, ICT-dienstverlener voor projectmatig werkende organisaties, waarin 134 marktbepalende bedrijven in de bouw, techniek en offshore zijn gevraagd naar hun uitdagingen in projectbeheer en informatiemanagement. Ook blijkt uit het onderzoek dat bijna de helft van de organisaties matig tot helemaal niet wordt ondersteund vanuit ICT op het gebied van document management. Slechts bij tien procent van de bedrijven is dit uitstekend geregeld.

Het belangrijkste aan een DMS is volgens driekwart van de respondenten het vergroten van de terugvindbaarheid van informatie en documenten. Het centraliseren van informatie (57 procent), het bevorderen van interne (46 procent) en externe samenwerking (45 procent) en het standaardiseren van informatie (45 procent) maken de top 5 belangrijke criteria van een DMS compleet.

“Binnen projectorganisaties wordt er nog veel gewerkt met verouderde systemen, of oplossingen die niet goed zijn aangepast op de specifieke branche”, stelt Yuri Ramdhani, commercieel manager van CTB xRM. “Dit verklaart ook de ruimte voor verbetering die wordt gezien. Echter, naast wat in het onderzoek wordt aangegeven, zijn er veel meer kansen die een DMS kan bieden. Zo merken wij dat klanten ook gebruik willen maken van de mogelijkheden op het gebied van processtandaardisatie, kennis- en resourcemanagement, interne social media en de opzet van uniforme projectportals. We hebben al meerdere malen gezien dat deze opties zorgen voor het terugdringen van faalkosten, complete en centrale projectdossiers, meer samenwerking en tijdsbesparing. In deze tijden zijn dat meer dan welkome verbeteringen.”

Meer resultaten uit het onderzoek van CTB xRM zijn te vinden in het onderzoeksrapport ‘Projectinformatie in optima forma’. Deze is gratis te downloaden via http://www.ctbxrm.nl/aanvraag-benchmark-rapport

Over het onderzoek
Het onderzoek ‘Projectinformatie in Optima Forma’ is in de periode april-mei 2014 uitgevoerd in opdracht van CTB xRM. 134 marktbepalende bedrijven met tussen de 500 en 25000 fte, actief in de sectoren bouw, techniek en offshore, kregen 25 vragen en 2 stellingen voorgelegd. De resultaten van het onderzoek geven een beeld van de actuele stand van zaken, de prioriteiten en de aanpak van deze bedrijven om informatiestromen rondom projecten te verbeteren.

Over CTB xRM
Als ICT-dienstverlener helpt CTB xRM projectmatig werkende organisaties bij het krijgen van meer grip op de verkoop en de uitvoering van projecten, met als doel het aantoonbaar verbeteren van de bedrijfsprocessen van klanten. Met branchegerichte software worden middelgrote en grote projectorganisaties in de bouw, techniek en offshore, op het gebied van marketing, verkoop, samenwerking, documentbeheer en projectmanagement, nationaal en internationaal ondersteund. Het hoofdkantoor van CTB xRM is gevestigd in Ede. Meer informatie: www.ctbxrm.nl

CTB xRM op Twitter | Facebook | LinkedIn

Meer informatie:
Marcommit PR
Denise van Ooijen
+31(0)35 582 27 30
ctb@marcommit.nl
Laatste van CTB xRM
Eliminatie van faalkosten dichterbij met Project 365 van CTB

BAM kiest brancheoplossing van CTB xRM voor uitrol Office 365

Reduceer faalkosten in techniek en bouw met Office 365
Verstreken tijd: 6 jaar en 105 dagen

Logo Marcommit
CTB xRM contact

Logo CTB xRM

info@ctbxrm.nl
  www.ctbxrm.nl
CTB xRM sociaal

CTB xRM tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dell Boomi
Logo Rubix
Logo OutSystems