Smart home met Z-Wave®-technologie: devolo Home Control te zien tijdens Broadband World Forum 2014

Bunnik, 16 oktober 2014 – Het huis van de toekomst is slim. Dat laat devolo zien tijdens het Broadband World Forum 2014 (21 tot 23 oktober 2014, RAI Amsterdam) met zijn devolo Home Control-systeem. devolo is te vinden op de stand van de Z-Wave Alliance (stand F34). devolo Home Control is gebaseerd op de internationale Z-Wave®-standaard en ontwikkeld voor de consument. Tijdens de ontwikkeling besteedde devolo extra aandacht aan het vereenvoudigen van het installatieproces binnen bestaande omgevingen en de integratie met thuisnetwerken. devolo Home Control biedt gebruikers meer comfort, gemak en beveiliging, en maakt vooral het besparen op energie erg makkelijk. Het bedrijf biedt vanaf de introductie een complete reeks van sensoren en actuatoren voor alle aspecten van het smart home.

Eenvoudige smart home-oplossing voor gebruik in bestaande omgevingen
Bij zijn Home Control-oplossingen legt devolo de nadruk op eenvoud: het systeem is makkelijk door de consument te installeren en op elk moment uit te breiden of aan te passen. Het installeren en beheren van het systeem is mogelijk met een smartphone, tablet of pc. Dankzij een app voor elk type besturingssysteem is devolo Home Control overal in de wereld waar een internetverbinding beschikbaar is, te bedienen.

devolo Home Control vertrouwt op geavanceerde Z-Wave®-technologie
devolo vertrouwt op de geavanceerde Z-Wave®-technologie voor het verbinden van sensoren en actuatoren. Hun constructie maakt naadloze communicatie mogelijk tussen de individuele componenten in huis, zonder nadelige invloeden van de constructie van het huis zelf. Z-Wave® biedt daarnaast een hoge mate van beveiliging voor consumenten. Naast Z-Wave® integreert devolo ook de dLAN Powerline-technologie® in de centrale unit van Home Control. Dit maakt het mogelijk om de oplossing makkelijk te combineren met het bestaande thuisnetwerk. Daardoor is Home Control extra aantrekkelijk voor de meer dan tien miljoen bestaande devolo-klanten.

Compleet portfolio voor gemak, beveiliging en energiebesparing
devolo Home Control is vanaf de lancering in staat om alle gebieden van het smart home af te dekken. Naast sensoren en actuatoren voor meer gemak en beveiliging – waaronder schakelbare stopcontacten, bewegingsdetectors en rookmelders – biedt Home Control ook mogelijkheden voor energiebesparing. In samenwerking met Danfoss is een intelligent verwarmingssysteem beschikbaar, dat zorgt voor energie-efficiënte temperatuurregeling in huis. De schakelaar en energiemeter zijn ook te gebruiken voor het meer intuïtief meten van het elektriciteitsverbruik van apparatuur.

Focus op intuïtieve automatisering in huis
Bij de ontwikkeling van Home Control heeft devolo extra nadruk gelegd op de interactie tussen sensoren en actuatoren. Dit resulteerde in een geïntegreerde automatiseringsoplossing die helpt bij energiebesparing en zorgt voor meer comfort en gemak. Met de software zijn verschillende componenten in de intelligente woning intuïtief te verbinden. Zo zal de radiator in een ruimte uitschakelen als het raam wordt opengezet. Deze slimme interacties zijn in zeer korte tijd door een gebruiker te creëren en te verfijnen met een apart tijdcontrolesysteem.

Bezoek devolo tijdens het Broadband World Forum
Kom voor een demonstratie van Home Control naar de stand van de Z-Wave Alliance (stand F34). Voor een persoonlijke demo kunt u een afspraak maken met Jörg Baumann via joerg.baumann@devolo.de.

Mediacontact

Fax: +49 (0)241-18279-999
E-mail: presse@devolo.de

Over devolo AG