www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 181 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems en Wind River samen in veilige VxWorks 7 real-time operating system voor industriële toepassingen

Hengelo, oktober 2014 – Wibu-Systems en Wind River hebben intensief samengewerkt bij de ontwikkeling van VxWorks 7,  het nieuwe real-time operating system (RTOS) voor industriële toepassingen, waarin hoge prestaties en schaalbaarheid zijn gecombineerd met beveiligingspecificaties die voldoen aan zeer strenge eisen.

De opkomst van Internet of Things (IoT)  maakt dat apparaten en hun ingebouwde (embedded) software oplossingen meer bloot staan aan het risico van hacking en ongeoorloofd gebruik. VxWorks 7 omvat Security Profile,  een softwarematige beveiligingsoplossingen die voor zeer bedrijfskritische applicaties is uit te breiden met de hardware gebaseerde beveiliging van Wibu-Systems. Daarmee zijn software en data op onder VxWorks 7 werkende apparaten bescherm tegen ongeoorloofd gebruik in elke fase vanaf het opstarten naar het in vol bedrijf gaan, vanaf de datatransmissie tot aan het volledig afsluiten van het systeem.

Als besturingssysteem in  1,5 miljard embedded apparaten, is VxWorks ® het meest verspreide  operating systeem in de wereld voor industriële computers.  De uitbreidbare  architectuur  van VxWorks 7 scheidt de kernel van het besturingssysteem van de middleware, de applicaties en andere toepassingen, waardoor het repareren van bugs, het activeren van upgrades en het toevoegen van nieuwe functionaliteit  zich sneller laat uitvoeren. Dat geldt ook voor de onderdelen van Security Profile. Die ondersteunen de Advanced Encryption Standard (AES) voor het versleutelen van binaire bestanden zodat het intellectueel kapitaal is beschermd tegen diefstal (kopiëren of reverse engineering).

Voorwaarde voor  veilige bedrijfskritische besturingsystemen is dat de connectie met of de uitvoering van foute programmacode wordt voorkomen. Alleen geautoriseerde,  van digitale handtekeningen voorziene binaire code laat zich activeren. Controle daarop geschiedt tijdens alle fasen in het opstartproces (boot) van het systeem.

Wibu-Systems levert binnen Security Profile de technologie voor het ontcijferen van de (AES) versleuteling en het verifiëren van digitale handtekeningen (ECC) van de te laden kernel modulen en real-time processen (RTP’s). Het instellen van de beveiliginginstructies  gaat via  de Wind River Workbench. Complete VxWorks domeinen (images), applicaties  (KLM’s, DKM’s en RTP’s) zijn op die manier in te regelen, alsmede gedeelde bibliotheken die de binaire code genereren. Deze Security Profile functionaliteit  is naadloos te integreren met de CodeMeter beveiliging, gebaseerd op hardware binding (controle op o.a. identiteit van systeem en centrale  processor). CodeMeter omvat onder meer een dongle. Dat is een stick met usb-connector, voorzien van afgesloten elektronica met controle software en versleutelde toegangscodes. Aangesloten op de usb-poort van een computersysteem verifieert de dongle de identiteit van de processor of andere systeemonderdelen en bewaakt tevens of  de opstartprocedure correct verloopt.

Security Profile bevat verder functies waarmee systeembeheerders rechten aan bepaalde gebruikers kunnen toewijzen. Ook het beheer over die rechten (tijdsduur, omvang, toepassing) wordt geactiveerd vanuit Security Profile, zodat het gebruik van bepaalde apparaten alleen is voorbehouden aan mensen die passen bij een vooraf gedefinieerd gebruikersprofiel.

In Security Profile is de meest recente versie van Wind River SSL, Secure Sockets Layer, ingebouwd, evenals Wind River SSH, een implementatie van  Secure Shell protocol. Daarnaast treffen we nog functies aan als Wind River Crytography Libaries, Wind River IPsec, IKE en de Wind River variant van Internet Protocol and Internet Key Exchange. Het beveiligen van de  data in een apparaat, bestuurd door  VxWare 7, gaat via AES versleutelde containers. Die data blijft versleuteld ook als het apparaat in de sluimermodus staat of volledig wordt uitgezet.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe , is in 1989 opgericht door  Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel kapitaal en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems Benelux is gevestigd in Hengelo  en staat onder leiding van Marcel Hartgerink.

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 7 jaar en 181 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis