www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 22 dagen geleden)

Spryng helpt grote retailers door middel van SMS services aan omzetverhoging en kostenverlaging

In de retail is de effectiviteit van SMS inmiddels ook doorgedrongen. De SMS Gateway van Spryng wordt door veel retailers gebruikt om klanten op de hoogte te brengen omtrent de status van het online bestelde product.

Hunkemöller, Praxis, Media Markt en Saturn is een kleine greep uit de groep retailers die via Spryng hun klanten per SMS informeren wanneer een product wordt thuisbezorgd of af te halen is in de winkel.

Uiteraard worden klanten per e-mail tussentijds op de hoogte gehouden echter blijkt in de praktijk dat e-mail alleen niet het gewenste resultaat oplevert. E-mailberichten komen namelijk nogal eens in de spambox terecht, worden niet geopend en/of verstuurd naar privé e-mailadressen die klanten niet met grote regelmaat bekijken. Hierdoor is de klant niet op de hoogte en blijven onbetaalde producten in de winkel liggen of wordt de klantenservice onnodig belast met vragen betreffende de bezorging van het product.

Het versturen van een SMS zorgt er voor dat de klant sneller naar de winkel komt en dus omzet genereert aangezien het bestelde product (vaak) nog niet betaald is. Daarbij koopt de klant in de winkel vaak ook nog eens andere (niet bestelde) producten.

SMS berichten met als inhoud “Uw bestelde product staat gereed om afgehaald te worden. Dit kan alleen tegen overlegging van uw afhaalbewijs. Met vriendelijke groet,“ zijn dus zeer effectief en zorgen voor een omzetverhoging. Naast omzetverhoging zorgt het versturen van SMS ook voor een aanzienlijke daling van het aantal klanten dat contact zoekt met de klantenservice. Bij een grote witgoedketen resulteerde dit bijvoorbeeld in een tijdsbesparing van 1 dag per week per logistiekmanager per vestiging.

Naast het versturen van SMS berichten betreffende de mogelijkheid het product af te halen in de winkel wordt de SMS Gateway door retailers ook gebruikt om klanten te laten weten wanneer een besteld product thuis wordt afgeleverd. Een SMS bericht met informatie omtrent de bezorgtijd zorgt voor een aanzienlijke kostenbesparing bij het bedrijf wat verantwoordelijk is voor de bezorging van de producten. Het komt namelijk vaak voor dat logistieke dienstverleners producten bij consumenten komen afleveren op het moment dat de klant niet thuis is, waardoor het bedrijf op een ander tijdstip weer terug dient te komen. Deze no-show wordt gereduceerd doordat de klant exact weet wanneer het product wordt afgeleverd en er dus voor zorgt dat er iemand aanwezig is om het product in ontvangst te nemen.

De koppeling met de SMS gateway van Spryng vereist geen ingewikkelde procedures of grote investeringen en is bijvoorbeeld met een Magento webshop binnen enkele uren gerealiseerd. Uiteraard kan de SMS gateway ook gekoppeld worden met andere systemen door gebruik te maken van de API. Bijkomend voordeel is dat de SMS gateway van Spryng directe verbindingen heeft met alle Europese providers waardoor, bijvoorbeeld Hunkemöller, middels Spryng al haar Europese klanten kan bereiken.

Voor meer informatie omtrent dienstverlening van Spryng kunt u telefonisch contact opnemen via +31(0)20 770 3005 of ga naar www.spryng.nl.

Over Spryng:
Spryng levert wereldwijd SMS diensten voor de zakelijke markt, met een klantenbestand van ruim 14.000 klanten. Spryng heeft in acht jaar tijd een prominente plek in de mobiele dienstensector verworven en heeft hierdoor in veel bedrijfstakken gezamenlijk met haar klanten interessante cases weten te realiseren.

De kracht van Spryng ligt in het feit dat de SMS diensten laagdrempelig en efficiënt worden aangeboden en zo zijn ontworpen dat ze zoveel mogelijk aansluiten op de wensen van de klanten. De producten van Spryng worden aangeboden middels verschillende online platformen, zijnde www.spryng.nlwww.spryng.bewww.spryng.de en www.spryng.fr.

De SMS Gateway van Spryng kan zeer eenvoudig gekoppeld worden aan bestaande applicaties door middel van een API. Daarnaast biedt Spryng ook kant en klare oplossingen, zoals het handmatig versturen middels de online platformen en de MAIL to SMS applicatie.
Laatste van Spryng
Wat is het verschil tussen ISO 27001 en NEN 7510?

Handige tips om SMS phishing (ofwel smishing) te herkennen en te voorkomen

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Secureworks erkend als Leader door IDC MarketScape

Pre-orders Xbox Series X en Series S vanaf dinsdag 22 september

SHIFT Invest haalt 70 miljoen euro op voor het grootste Nederlandse impact VC fonds
Van Gelder wint Shopping Award in de categorie B2B

IaaS provider Worldstream investeert meer dan 500.000 euro in nieuwe webshop

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland

Roche Diabetes Care benoemt nieuwe General Manager, Head of Marketing en Head of Sales voor Nederland en België

Meepraten over de toekomst? Doe mee aan ‘AnyLinQ Draait Door’ op 1 oktober!

De slimme oplossing tegen zwakke WiFi: devolo WiFi Repeater+ ac

Criteo benoemt Tijmen Willems tot Country Manager Benelux

Workday biedt werkgevers middelen voor een gelijkwaardigere en inclusievere werkvloer met nieuwe VIBETMoplossingen

Conscia neemt cloud dienstverlener Damecon over

Nieuwe Razer Quartz- en Mercury-producten combineren prestaties met stijl

Zscaler vindt spyware in TikTok Pro-app

Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging in 2020 bijna verdubbeld

CSR Advies: Aanscherping en uitbreiding van maatregelen noodzakelijk voor een cyberweerbare samenleving

Arnhems IT-bedrijf viert 20-jarig jubileum corona-proof

Menselijke augmentatie toegejuicht, maar angst voor ‘body hacking’ is groot

Scholen in Ede stappen over op perfecte internetring van dark fiber

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group
Logo Diamanti
Logo Veracode