www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 80 dagen geleden)

Amsio lanceert Veeam Cloud Connect

Cloudprovider Amsio is de eerste cloud service provider dat Veeam Cloud Connect gaat aanbieden. Met behulp van deze dienst kunnen gebruikers hun Veeam back-up eenvoudig parkeren in de cloud of opslaan naar een tweede off-site locatie. De dienst is zeer eenvoudig en de gebruikers betalen slechts per dag.

Veeam Cloud Connect

Met behulp van Veeam Cloud Connect kan kritieke bedrijfsinformatie geautomatiseerd, primair of als extra back-up, worden ondergebracht in een datacenter van Amsio. De dienst werkt met de nieuwe Veeam versie 8 voor het maken van back-ups. Of dit nu lokaal op kantoor is, of bij een cloud service provider.

Veel voordelen
Veeam Cloud Connect zorgt ervoor dat er volledig geautomatiseerd een back-up op een off-site locatie wordt opgeslagen.  Het maakt het voor partners en klanten van Amsio tevens mogelijk om de disaster recovery te optimaliseren. De dienst wordt aangeboden als cloud opslag, wat ervoor zorgt dat er niet geïnvesteerd hoeft te worden in de back-up locatie. Tot slot biedt de pay-per-use formule een uniek voordeel voor partners en klanten van Amsio.

Ruben van der Zwan, CTO van Amsio is zeer verheugd met deze lancering: “Het maken van back-ups is cruciaal om de gewenste RPO en RTO aan klanten of organisaties te kunnen verzekeren.  Ervoor zorgen dat er op zijn minst één kopie van uw back-up op een andere locatie is opgeslagen, is essentieel om ervoor te zorgen dat er altijd een plan B is in geval van dataverlies. Met Veeam Cloud Connect kunnen partners en klanten altijd een back-up maken op zowel de eigen locatie als in een ander datacenter, wat tevens eenvoudig is uit te breiden. Partners en klanten behouden nog steeds de controle, maar met de voordelen van een betrouwbare off-site back-up oplossing.”

“We werken al sinds 2011 nauw samen met Amsio om de markt toonaangevende cloud-oplossingen te bieden,” vertelt Ronald Ooms, regional director Benelux bij Veeam. “Amsio werd in 2013 de eerste Platinum Cloud Provider in de Benelux en is nu de eerste service provider die Veeam Cloud Connect aanbiedt. Amsio biedt klanten hiermee een eenvoudig en veilig alternatief voor offsite back-up en vervult hiermee een belangrijke rol als het gaat om het faciliteren van 24/7 beschikbaarheid.”

Lancering tijdens VMworld
Sinds begin 2013 is de Veeam back-up software al volledig geïntegreerd in de Partner Portal van Amsio™Cloud, welke onder meer gebaseerd is op vCloud Director van VMware. Zodoende is VMworld in Barcelona een mooi moment voor de aankondiging van de nieuwe dienst. Amsio staat tijdens VMworld vanaf 13 t/m 16 oktober in het Service Provider Paviljoen in hal 8.1. Geïnteresseerden kunnen via Amsio.com/cloudconnect een trial aanvragen.

Over Amsio
Amsio biedt al 14 jaar een breed scala aan managed- en cloud services voor het bedrijfsleven. Met meerdere gecertificeerde datacenters en eigen IP netwerk is Amsio uniek gepositioneerd om goede beheerde infrastructuur- en hybride cloud oplossingen te leveren. Amsio is ISO 9001, ISO 27001 en NEN7510 gecertificeerd en werkt met partners voor partijen als KLM, Heineken, TNT Post en Smulweb.
Laatste van Amsio
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging

Conspect, Jibes, Scamander en OCS Consulting nemen Saas Now op in portfolio

Logo People First Group