www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (7 jaar en 20 dagen geleden)
PR: LEWIS

Siemens realiseert geautomatiseerd platform voor documentverwerking met Perceptive Intelligent Capture

Siemens breidt samenwerking met Perceptive Software van Lexmark uit op het gebied van shared services efficiency

Siemens heeft de crediteurenadministratie-processen in één van haar Europese shared services centers geautomatiseerd en geharmoniseerd met Perceptive Intelligent Capture. Siemens heeft hiermee de productiviteit verbeterd binnen haar crediteurenadministratie en tevens de efficiëntie en de beheersbaarheid op lange termijn gewaarborgd.

Perceptive Intelligent Capture draaide al binnen de eerste negen weken na de start van het project operationeel binnen het SAP-systeem van Siemens. Het systeem zorgt ervoor dat handmatige processen worden geautomatiseerd, zoals factuurclassificatie, kop- en regel-item velddata-extractie, regelkoppeling en routing voor goedkeuring. Ook zorgt het voor directe zichtbaarheid binnen de crediteurenadministratie. Medewerkers van het shared services center kunnen hun tijd hierdoor efficiënter indelen.

In het initiële testtraject kon Intelligent Capture ongezien het grootste deel van de velddata van de factuur ontsluiten en verwerken, zonder gebruik te maken van templates of ankertekst. De technologie maakte het mogelijk om facturen in te boeken die eerder niet werden herkend door de oplossing waarmee Siemens voorheen werkte. Dit resulteerde in 100 procent identificatie van de leveranciers van de facturen en een optimale dataextractie, zonder handmatige aanpassingen.

Intelligent Capture is een aanvulling op Siemens' wereldwijde efficiëntieslag op gebied van financiën, waaronder ook een consolidatie van de financiële dienstverlening. Siemens zet Intelligent Capture in om de processen verder te automatiseren en te stroomlijnen. Tevens wordt Intelligent Capture ingezet als component voor het classificeren van overige financiële documenten en leverancierscorrespondentie.

Simeon Weibler, senior project manager, Siemens Global Shared Services: "Onze grootste uitdaging was de OCR-technologie die wij inzetten om de data uit de facturen te halen. Met deze technologie was altijd nog een handmatige controle vereist. We hadden hierdoor niet het volste vertrouwen of we de juiste gegevens in ons systeem hadden staan. Perceptive Intelligent Capture slaat geen één veld op de factuur over en alles wordt gecontroleerd. De oplossing zorgt ervoor dat alle gegevens op de juiste plaats wordt opgeslagen, wat voorheen alleen handmatig gerealiseerd kon worden."

"Het feit dat een wereldspeler als Siemens werkt met Perceptive Intelligent Capture is voor ons een bevestiging dat wij een platform kunnen leveren dat op een effectieve manier de shared services-strategie van Siemens versterkt, zonder beperkt te worden door verschillende talen, valuta en wetgevingen wereldwijd", zegt Scott Coons, president en CEO bij Perceptive Software. "De technologie die wij leveren aan Siemens is een goed voorbeeld van hoe een slimme combinatie van een sterke technologie en een goed ingericht shared services-model de meest complexe organisaties ter wereld volledige controle, betrouwbaarheid en optimale productiviteit kan bieden."

Additionele informatie
About Perceptive Capture

Perceptive Capture on Twitter

Perceptive Capture on Facebook

Perceptive Software on LinkedIn

InContext
: “OCR-based capture in accounts payable: it’s all about control”

Perceptive Software on YouTube
Laatste van Perceptive Software
Perceptive Software introduceert Perceptive Interact voor Google Apps

Lexmark's Perceptive Software wederom geplaatst in Gartner's Magic Quadrant voor enterprise content management
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 7 jaar en 20 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting