www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 90 dagen geleden)

China Mobile, KPN en iBasis voltooien eerste succesvolle internationale VoLTE roaming-gesprekken.

China Mobile en KPN maakten vandaag de eerste succesvolle implementatie van VoLTE roaming tussen verschillende mobiele netwerkbeheerders voor zowel local breakout als home routing bekend. Met steun van KPN-dochter iBasis treffen beide mobiele operators voorbereidingen voor een commerciële uitrol van VoLTE roaming voor hun klanten in respectievelijk China en Nederland.

Als gevolg van globalisering en een toenemende vraag naar de hoogwaardige LTE-dienstverlening is de volgende logische stap voor mobiele operators - die LTE al voor hun landelijke netwerken en internationale data roaming gebruiken - VoLTE en VoLTE roaming. China Mobile zal VoLTE eind 2014 op de Chinese markt brengen. China Mobile International en iBasis, beiden met een bewezen staat van dienst op het gebied van internationale IP-diensten, zorgen voor de IPX-interconnectiviteit tussen China Mobile en KPN. Belangrijke netwerkonderdelen zijn geleverd door Huawei.

Klantervaring
VoLTE is een grote stap voorwaarts op het gebied van netwerkefficiency en gemak voor eindgebruikers. Klanten kunnen bijvoorbeeld telefoongesprekken over het LTE-netwerk voeren terwijl op de achtergrond het downloaden doorgaat. Andere functies, zoals HD-spraak en het snel kunnen wisselen tussen hoogwaardige spraak- en videogesprekken, bieden de gebruiker een ongekend gebruiksgemak. De proef laat zien dat klanten van China Mobile en KPN de voordelen van VoLTE kunnen ervaren tijdens hun internationale reizen, zodra VoLTE beschikbaar is.

Historisch gezien speelt China een cruciale rol in de handel tussen Nederland en Azië. Daarom is de samenwerking met China Mobile voor KPN van belang. Omdat China Mobile en KPN beide op hun thuismarkt technologieleiders zijn, is het niet meer dan logisch dat zij samenwerken om als eersten VoLTE roaming aan te kunnen bieden.

Ondersteuning van iBasis voor VoLTE roaming
Een mobiele operator die de veiligheid van zijn thuismarkt verlaat om internationale VoLTE-verbindingen aan te kunnen bieden, staat voor grote uitdagingen. Een naadloze, hoogwaardige verbinding bij de klant is nodig om het economisch potentieel van de nieuwe technologie volledig te realiseren. iBasis helpt bij het overwinnen van technische uitdagingen waar een operator tegenaan loopt bij VoLTE-gesprekken, signalering, het tot stand brengen van koppelingen tussen VoLTE- en niet-VoLTE-netwerken en biedt ondersteuning bij VoLTE wereldwijde roaming en het exploiteren van HD-spraakmogelijkheden. Met een enkele verbinding naar het iBasis multiservice IPX-platform krijgen operators toegang tot honderden bestemmingen over de hele wereld en het hele dienstenpallet iBasis Voice en iBasis Data. iBasis levert een degelijke VoLTE-testomgeving met interconnectie en testlocaties over de hele wereld zodat operators zich kunnen voorbereiden op een commerciële uitrol.
Laatste van KPN
KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

KPN Official Partner van Eurovisie Songfestival 2020
Verstreken tijd: 6 jaar en 90 dagen
KPN contact

Logo KPN

infodesk@kpn.com
  www.kpn.com
KPN sociaal

KPN tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dell Boomi
Logo Rubix
Logo OutSystems