www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 5 dagen geleden)
PR: LEWIS

AMS-IX USA Inc. opent point-of-presence in Chicago

AMS-IX USA Inc. breidt verder uit om de ontwikkeling van het neutrale en gedistribueerde internet exchange-model in de VS te stimuleren

AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange) heeft bekend gemaakt dat AMS-IX USA Inc. de eerste point-of-presence (PoP) heeft geopend in Chicago. AMS-IX USA Inc. opende deze PoP in de CME Cermak Hosting Facility in Chicago. Net als de recent geopende internet exchanges in San Francisco en New York, is ook dit peering platform volledig gebaseerd op de neutrale en gedistribueerde formule van AMS-IX in Amsterdam, op dit moment de grootste internet connectivity hub ter wereld. AMS-IX heeft bijna 700 aangesloten partijen en een piek in het internetverkeer die onlangs de grens van 3 Tb/s heeft doorbroken.

De opening van AMS-IX Chicago past perfect binnen de strategie van AMS-IX om internetknooppunten te bouwen op wereldwijde hublocaties. Op deze manier kan meer groei worden bewerkstelligd voor AMS-IX in Amsterdam. Bovendien voegt een neutrale en gedistribueerde internet exchange veel waarde toe aan de interconnectiemarkt in de omgeving van Chicago door de complexiteit in deze markt en de bijkomende kosten te reduceren.

Door een internet exchange verspreid uit te rollen in Chicago en de nabije omgeving, wordt meer diversiteit geboden binnen de interconnectie-markt in deze regio. Daarnaast bevindt Chicago zich op een belangrijk knooppunt voor internetverkeer en zijn er veel bedrijven gevestigd die zich richten op content, digital media en financiële diensten. Met name dit laatste is erg belangrijk voor AMS-IX. Binnen de faciliteit van CME Cermak bevinden zich veel organisaties die zich richten op de financiële markt. Dit is een interessante doelgroep voor AMS-IX, aangezien financiële organisaties steeds meer afhankelijk zijn van het internet.

"Wij bieden de interconnectie-markt in de Chicago-metropool een waardevol alternatief doordat deze internet exchange erop gericht is om de geografische diversiteit te vergroten, de connectiviteit te vereenvoudigen en de kosten te verlagen. Dit bewerkstelligen we door middel van een sterke internetinfrastructuur en een gedistribueerd en neutraal model", zegt Job Witteman, CEO van AMS-IX. "Bovendien geeft AMS-IX Chicago een impuls aan de economie in deze regio door het aantrekken van meer business, het stimuleren van zowel de groei van werkgelegenheid en innovatie."

"Wij zijn tevens verheugd om samen te werken met CME Group", vervolgt Witteman. "Zij bieden ons de mogelijkheid om een ??nieuwe doelgroep te bedienen, zoals de spelers op de financiële markten die sterk afhankelijk zijn van het internet en datacenters."

Meer informatie is te vinden via www.chi.ams-ix.net en www.cmegroup.com

Over AMS-IX Chicago
AMS-IX Chicago is een neutraal, onafhankelijk en gedistribueerd internetknooppunt en biedt IP peering- en interconnectiediensten van hoge kwaliteit in Chicago, Illinois. Dit peering-platform is de derde uitrol van AMS-IX USA Inc. en volgt op de opening van AMS-IX New York en AMS-IX Bay Area. Dit platform is gebaseerd op het succesvolle Europese business-model van AMS-IX. AMS-IX Bay Area is opgericht onder het Open-IX initiatief dat is opgericht door een groep van netwerkbeheerders, content providers en andere internet-gerelateerde partijen. Het doel is om de ontwikkeling van het neutrale en gedistribueerde internet exchange-model te stimuleren en IP-interconnectie en de bijbehorende kosten in de Verenigde Staten te reduceren.

E-mail: pr@ams-ix.net
Laatste van AMS-IX B.V.
AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing

Nederlandse digitale-infrastructuursector levert significante bijdrage aan internet-economie